MKB Megles 24: várakozással indult a második nap, egy nem várt magyar sikerrel…

Az általunk is felkonferált verseny második napjának kezdetén gyönyörű idő volt – a vitorlázás egy az olyan ritka sportágak közül, ahol ez inkább gondot jelent, és nem előnyt. Az előrejelzéseknek megfelelően sajnos alig fújt a szél, így a versenyzőknek várniuk kellett, amíg egy picit felélénkült… Megvolt rá az esély, hogy vitorlázás helyett egy másik sportágba “torkollik” a verseny: evezésbe – ez persze csak humor.

A verseny honlapjára felkerült az első nap videós összefoglalója, amit mindenki szabadon megcsodálhat:

A honlapon délelőtt még az állt, hogy helyi idő szerint 13:00 előtt semmiképp sem indulhat el a verseny. Mint később kiderült, ezt nagyon okosan tette a versenybizottság, mert az időjárás 10 csomós széllel jutalmazta meg türelmüket, amelynek köszönhetően elrajtolhatott a verseny pont 13:00 körül.

“Van új a nap alatt” – mondhatnánk: a második nap ugyanis két új nyertest hozott, ismét van okunk büszkélkedni. Csoltó Ákos (HUN 579 ‘Ponente’) tegnapi ugyan peches volt, de ezt mi nem bánjuk annyira, mert ő nyerte az első fordulót – méghozzá stílusosan, de erről egy kicsit később…

dx19921

Toniste lehet az amatőrök királya – vajon profi válik belőle? (Fotó: Pierrick Contin)

A Corinthian versenyzői közt a hétfői győztes, “az amatőr” Tonu Toniste (EST 790 ‘Lenny’) bebiztosította helyét a legjobbak közt: az első hátszélben folyamatosan növelte az előnyét, végül kerek 30 másodpercet vert az üldözőire.

Az első nap győztese, Matteo Balestrero még mindig vezet – persze nem csak a hajóját, hanem a ranglistát is: ezúttal “csak” egy harmadik és egy negyedik helyett tudott elcsípni, de összetettben neki van a legtöbb pontja. A nap hajója egyébként Matteo Ivaldi csapatáé (SUI 825 ‘Blu Moon’), ők jelenleg a második helyezettek, akik két második helyet is tudtak szerezni a második napon. 

BluMoon a nap (vagy a hold?) nyertese.

BluMoon a nap (vagy a hold?) nyertese. (Fotó: Pierrick Contin)

Nézzük egy kicsit részletesebben Ákosék bravúros győzelmét. A rajt ismét nem ment “flottul”: megint vissza kellett hívni a hajókat, de érdekes módon, amikor megszigorították a rajteljárást (akik előbb indultak el, pontlevonásban részesültek), senki nem hibázott – ez a kiélezett versenyhelyzetnek is köszönhető. A bal oldalon vitorlázók értek fel jobban az első bójához, a német Jan Hossermann (GER 756) kerülte azt elsőként: a “sprintet” tehát ő nyerte. A verseny persze itt még korántsem ért véget: a németekre nagy nyomást gyakorolt a cseh hajó (CZE 704) és Matteo is: ők hárman hajóorr-hajóorr fej-fej mellett haladtak.

Ákosék repesztenek... HAJRÁ!

Ákosék repesztenek… HAJRÁ!!

Ivaldi a bója előtti utolsó métereken vette át a vezetést cseh kollégájától, ám a vezető hajók még mindig nagyon szorosan együtt voltak. Talán ez is lehetett Csoltó Ákosék szerencséje – hogy az éllovasok egymásra figyeltek–, miközben ők a jobb szélen egy erősödést kihasználva a hatodik helyről lekerülve az előttük állókat, az első helyen vitorláztak a célba így megszerezve a második magyar futamgyőzelmet a versenyen. – írja a porthole.hu.
Összefoglaló a második napról:
Lehetséges, hogy a harmadik nap teljesen felborítja majd a gyenge szélben kialakult erőviszonyokat, hiszen élénk szelet ígérnek az időjósok. Ráadásul a hatodik futam után a versenyzők kiejthetik az eddigi legrosszabb eredményüket, ami általában szokott még extra izgalmakat hozni a tabellák alakulásában.

Forrás: melges24europeans14.com / porthole.hu

Fotók: http://www.pierrickcontin.com/

Comments

comments

Egy hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.