Volvo Ocean Race: Gyászos kezdet – fényes győzelem

Megnyerte a Volvo Ocean Race 5. szakaszát az Ericsson 3 hajó. A skandináv vitorlázóknak nem indult ígéretesen a verseny leghosszabb szakasza, nyolc órával később startoltak, mint a többi hajó.






A győztes hajó
“Végig borotvaélen táncoltunk, közel jártunk ahhoz, hogy tönkretegyük a hajót. Mégis sikerült egy darabban tartanunk, azt hiszem ez a titka a győzelmünknek” – nyilatkozta Rio de Janeiróban az Ericsson 3 hajó skippere (kormányos) Magnus Olsson.
A skandináv telekommunikációs cég két hajót is indított a világ legnagyobb óceáni vitorlásversenyén, a Volvo Ocean Race-en.
Mostanáig az Ericsson 4 vezette a versenyt, ám most a hármas számú hajó került az élre.

Volvo Ocean Race – mi volt eddig






A csapatok
A világ legnagyobb Földkerülő vitorlásversenye október 10-én indult a spanyolországi Alicante kikötőjéből. Nyolc hetven lábas hajó vágott neki a versenynek.Az idei sorozat tizenkét szakaszból áll.
Az első kikötő Fokváros volt, ide az Ericsson 4 futott be elsőként. A brazil Torben Grael kormányozta jacht az Alicante-Fokváros szakasz során megdöntött egy világcsúcsot, 24 óra alatt 594,23 tengeri mérföldet (1099 km) tettek meg.

A második szakasz az Indiai Chochinban ért véget, itt is az Ericsson 4 kötött ki elsőnek.
A turné ezután Szingapúrban folytatódott, ezt a távolságot a Telefonica Blue hajó tette meg a leggyorsabban.
 
A mezőny innen a Dél-kínai Quingdaoba hajózott, úgy tűnt a Telefonica Blue átveszi a vezetést a pontversenyben előkelő helyen álló svédektől. Ezután jött a fekete leves.
A nyolcból három csapat nem állt rajthoz a verseny ötödik szakaszán.
A Telefonica Black és a Delta Lloyd olyan komoly sérüléseket szenvedett, hogy kénytelenek voltak kihagyni a csendes óceáni szakaszt.
Az orosz csapatnak pedig anyagi nehézségei támadtak ezért felfüggesztette a versenyt.

Quingdao-Rio






Ünneplés a célban
Amikor a foghíjas mezőny a startra készült, becsúszott még két hiba
. A Telefonica Blue valaminek nekiment a kikötőben. A tőkesúly fölött megsérült a hajó uszonya.
Kiemelték és némi javítás után késve indult neki a szakasznak. Az Ericsson 3 műszaki okokból lekéste a rajtot. Ugyan nem nagyon, de mégis csak hét órával később tudott csak elindulni, mint a többiek.

A Quingdao-Rio szakasz borzalmasan hosszú volt, a vitorlázók több mint 40 napot töltöttek a tengeren. 16 ezer mérföld, több mint 20 ezer kilométer. A hajók először délnek hajóztak keresztül a Csendes-óceánon, majd megkerülték a Horn-fokot, ezután pedig észak felé haladtak Rióig.







“Hihetetlen ez az eredmény” -kommentálta célba érésüket Magnus Olsson, az Ericsson 3 kormányosa. “Az egész annak köszönhető hogy nagyon jó stratégiát alkalmaztunk, taktikusunk, Aksel Magdahl nagyon jól számította ki, hogy hol milyen szél fog fújni.”

A mostani eredménnyel az Ericsson 3 az összetett pontverseny negyedik helyére ugrott fel, eddig a mezőny végén kullogtak. 
Vasárnap reggelre megérkezett a többi hajó is, másodiknak a Puma futott be majd az Ericsson 3 , őket a Green Dragon követte, utolsónak pedig a Telefonica Blue érkezett.

Comments

comments