Volvo Ocean Race: 24 órás világcsúcs

A svéd Ericsson 4 nevű hajó új távolsági világcsúcsot állított fel a Volvo Ocean Race földkerülő vitorlásversenyen.

A brazil Torben Grael kormányozta jacht 24 óra alatt 594,23 tengeri mérföldet (1099 km) tett meg az Alicantéből Fokvárosba tartó első szakaszon.

Az Ericsson 4 a holland ABM Amro 2 hajó 2006-os rekordját javította meg több mint 30 mérfölddel. A versenyen nyolc 70 lábas hajó vesz részt, különböző szindikátusok zászlaja alatt csapatok vitorláznak, és több szakaszra osztva versenyzik végig a föld körüli utat.

Nincs jövője a futamnak?

A világ legnagyobb Földkerülő vitorlásversenye október 10-én indult a spanyolországí Alicante kikötőjéből. Két évvel ezelőtt úgy tűnt, a továbbiakban nincs jövője az osztályhajókkal vívott csapatos földkerülésnek. Érdekes módon vitorlás szakmának nem jött be a verseny, a közönség ugyanakkor odavoltak azért, amit a képernyőn látnak. A Volvo Ocean Race ugyanis a televíziós közvetítés által200 ország közel kétmilliárd nézőjéhez jutott el, a sajtómegjelenések pedig minden vitorlás rekordot megdöntöttek. A szervezők elhatározták, hogy új köntösbe csomagolva ismét elindítják a VOR-t.

Idén hosszabb távon






A korábbi rekorder
A Volvo Ocean Race mezőnye 2006-ig négyévenként hajózta körbe a Földet, azóta viszont kétévente rendezik a viadalt. Idén teljesen új, minden korábbinál hosszabb úton haladnak.

A táv most 37 ezer tengeri mérföld (68.500 km), a szervezők 9 ezer mérfölddel toldották meg a versenyt. Minderre azért volt szükség, mert a hajók sebessége évről-évre növekszik. A 2005-2006 VOR győztese 25 nappal volt gyorsabb, mint a 2001-2002-es verseny első helyezettje.






Start – Alicante
Óriás hullámok és a vitorlázók élete

A földkerülés kemény kihívás, ha pedig valaki pozíciókért verseng, akkor könyen bajba kerülhet. A legtöbb ilyen típusú versenyen minden évben becsúszik egy-egy baleset,ez alól a VOR sem kivétel. A 2005-2006-os szériában egy óriási hullám egy vitorlázó életébe került, a MUVISTAR nevű hajó legénysége pedig az ABN AMRO TWO (melyen könnyek között küzdött a legénység a halott vitorlázóval a fedélzeten) segítségének köszönhetően menekült meg a hullámsírból.







Az idei sorozat tizenkét szakaszból áll. Az első kikötő – Fokváros – után kimaradnak az Indiai-óceán veszélyes déli vizei. Helyette Afrika keleti partjai mentén északra tart majd a mezőny.

Part menti versenyeken is küzdenek

A legnagyobb kihívás ezeken a vizeken vitorlázni a versenyzők számára, nem ritkán 10-15 méteres hullámokkal 50-60 csomós (110km/h) széllel megküzdve. Egy közép-keleti megálló után az indiai Kochi, Szingapúr, majd kínai Qingdao következik.Innen indul a leghosszabb szakasz, keresztül a Csendes-óceánon, megkerülve a Horn-fokot Rio de Janeiróig,majd Boston (USA), Galway (Írország), Göteborg (Svédország), valamint Stockholm (Svédország).

A 2008-2009-es Volvo Ocean Race résztvevőit a legtöbb kikötőben part menti versenyek is várják. A tervek szerint a hajók 37 mérföld megtétele után után 2009. június 27-én futnak be az oroszországi Szentpétervárra.

Comments

comments