Újfajta technológiával kísérletezik a Burton és a Nokia. A két cégóriás legújabb terméke abban szolgál majd segítségül, hogy információkat gyűjsünk arról: mit él át a deszka és a rider csúszás során. A Nokia Push Burton névre hallgató prototipust a héten vetik alá nyilvános tesztelésnek a 12. Burton European Open-en.
A Burton mindig is nyitott az innovációs megoldások felé, elég ha csak visszagondolunk a korábban, a Motorolával készített fülhallgatós mp3-lejátszós telefonnal ellátott kabátokra.
Ezúttal egy Nokia N8-as tipusú készülékhez felhasználható szenzorokat fejlesztettek ki.
Ezeket a mérőeszközöket ötféle adat rögzítése érdekében helyezik el a sportolón.
A szenzorok adatokat gyűjtenek a deszka mozgásáról, a rider által kifejtett lefelé irányuló nyomásról, a szívritmusról, a sebességről, valamint a sportoló érzelmeiről.
Ezúttal egy Nokia N8-as tipusú készülékhez felhasználható szenzorokat fejlesztettek ki.
Ezeket a mérőeszközöket ötféle adat rögzítése érdekében helyezik el a sportolón.
A szenzorok adatokat gyűjtenek a deszka mozgásáról, a rider által kifejtett lefelé irányuló nyomásról, a szívritmusról, a sebességről, valamint a sportoló érzelmeiről.
Itt érdemes megállni egy pillanatra: az érzelmeket a hazugságvizsgálóknál alkamazott "Galvanic skin response" alapján mérik fel, hogy a csúszás közben és a trükkök előtt, milyen lelki állapotban van a snowboardos. Pl: mennyire ideges, mennyire fél, stb…
A Nokia Push weboldala egyébként már 2010-ben elindult – akkor tettek közzé egy nyílt forráskódú programot, amit a kreatívitással rendelkező fejlesztők saját maguk alakíthattak.
Ezután nem sokkal később jelent meg a gördeszkásoknak szánt Nokia Push, ami hasonló elven működik, mint a jövőbeli snowboardos társa, annyi különbséggel, hogy a deszkásról nem gyűjt adatokat.
Ezután nem sokkal később jelent meg a gördeszkásoknak szánt Nokia Push, ami hasonló elven működik, mint a jövőbeli snowboardos társa, annyi különbséggel, hogy a deszkásról nem gyűjt adatokat.
A Burton és Nokia célja ezzel az eszközzel az, hogy segítse az edzőket és a kezdőket, valamint egyfajta szórakozást nyújtson az újításokra fogékony snowboardosoknak.
A szélesebb körökben bemutatásra kerülő újabb verzióra 2011 márciusában kerül majd sor.
A Burton brand atyja, Jake Burton mond pár szót a találmányról: