EXTRÉM JÁRGÁNY: kerozinalapú 1350 lóerő egy bogárhátúban, amit a rendőr sem büntet.
Hajtómű 3 fokozatú. Az “alapjárat” vagyis csendes pihenő állapot lehűti a motort |
Tehát, aki az Egyesült Államokban megunja, hogy átlag autóval, motorral tép az utakon, az gyakorta keresi fel az extrém tervezőt.
Új példánya egy Volkswagen bogár és egy T58-8F sugárhajtóművé alakított motor, melynek eredeti funkciója szerint helikopterbe lenne való. A bogárban azonban az eredeti, benzines motor is megmaradt, a biztonság kedvért.
A csodajárgány fordulatszáma alap esetben nem sok, 13 ezer, de a vezető semmi perc alatt 26 ezret hívhat elő a kocsiból.
Napfénytető a hajtóműnek
A bogár azért igényelt néminemű átalakítást, hogy a nem éppen kis darabnak számító helikopterhajtómű beleférjen.
Ezért is nyitott az autó hátsó része, hogy a sugárhajtóművet megfelelően használni lehessen. A működéséhez szükséges levegő pedig a hátsó két ablakon, és a napfénytetőn jön be.
Egy formás hátsó |
A kocsi hátuljából kiálló méretes kipufogó pedig azért szükséges, hogy indításkor az autó nehogy elolvadjon.
A nem mindennapi hajtómű 3 fokozatban állítható, mégpedig a sebességváltó mellől. Van az “alapjárat”, a “torkolattűz”, és az “utánégetés” fokozat.
Autópályagyilkos masina
Az extrém autóépítő az országutak réme. Ugyanis, a rendőrök nem tudják büntetni a vegyes üzemeltetésre engedélyt kapott gépjárművet, ha a sofőr nem kapcsol turbóhajtásra. Tehát, ha nincs lángszóró, akkor nincs alapja a bírságnak sem.
De, az autóépítő a feleségének is gondoskodott extrém járgányról.
Mi lesz, ha menet közben hiba miatt leáll az egyik hajtómű? |
Nejének átalakította Honda robogóját, ami most már nem csak 60 km/h-val képes menni, hanem 160 km/órás sebességgel is.
Ugyanis, a nagyobb tempó elérése miatt két hajtóművet dobott fel párja kétkerekűjére, hogy biztos, ami biztos alapon, élete párja minden este időben hazaérjen a munkából a vacsorakészítésre.
Húzz egy kövér gázt az extrem-hu Autó & tuning Dossziéjába