Túramotor Vb: 1600 gép a célban

Órákon át 200-300 km/h-val döngetni, a vezető hátáról olvasni a térképet, ha kell parkolóház földjén aludni. Ilyen a túramotorozás, amely Vb-jén sikeresek voltak a magyarok

1200 km-t (ebből értékelt 985 km) tett meg a 7 motorból álló magyar motoros csapat, akik a Nemzetközi-Motorkerékpárszövetség, 61. FIM-Rally-ján indultak. A cél Berlin volt, ahová





A magyar csapat egy része az út során. Jobb szélen Krasznai, mellette Bernáth Ágnes
a legrövidebb idő alatt kellett eljutni a világ különböző pontjairól induló versenyzőknek.

Ezen a megmérettetésen a világ túramotorosainak legjava vesz részt, és motoros körökben kiemelt rangot jelent, ha csapatértékelésben az első 50-be kerül egy ország, hogy az egyéni elismerések rangját ne is említsem. A magyarok pedig, mind egyéniben, mind csapatban megállták a helyüket, az idei Vb-n is.

1600 motorosból a magyarok az élen végeztek

A 61. FIM-Rally ünnepi díszbe öltöztetett célállomására, a berlini Olympiai Stadionba, július 23-án, végül 35 országból 1600 motoros érkezett meg, köztük a magyarokkal, akik nem is akármilyen helyre jöttek be.






Györnyörű tájakon mentek, de a fáradtságérzetért olykor nem kárpótolt a látvány
A BMW K100-RS gépével Dr. Krasznai Petúr (BMW Motor Club), évek óta a Magyar Motorkerékpár Szövetség (MAMS) versenyzője, aki csapatát most is kitűnő helyre hozta, mint az előző versenyen.
13 fős csapatával elnyerték a “Challenge-Interclub FIM” díjat, amit az induló országok elsőnek beért csapatai között a legjobb kapja.

A legtöbb pontot Kovács Gulya hozta, aki MZ 250-es géppel ment, és kategóriájában 5. helyen végzett, Kovács Tibor oldalkocsis BMW-jével pedig a 7.helyen végzett.

Külön értékelték a nőket, akik közül Bernáth Ágnes, – aki Petúr gépének nyergében ült, és navigált – a 10. lett.

Parkolóházban is éjszakáztak

“Győrön keresztül, Ausztrián át, Passau érintésével mentünk Berlinbe” – mondta el az




GPS, amit a célállomáson szigorúan ellenőriznek. Sőt, a versenyzők mobilját is folyamatosan bemérik, ellenőrzés gyanánt
extrem.hu-nak Dr. Krasznai Petúr, aki egyben a MAMS túramotor szakágának vezetője is, és a világbajnokságon a zsűrizésben is részt vett.

“Szerencsére a gépek jól bírták az utat és mi is. Pedig, megesett, hogy parkolóház eldugott szegletében, a sarokban ágyaztunk, és a földön aludtunk. Majd, hajnal 4-kor kelés, indulás” – mesélte Petúr.

Az utat GPS-sel követték, igaz Berlin előtt megesett, hogy feleslegesen tettek meg 25 km-t, mert a készülék 10 métert elnézett, ami 10 perc veszteséget jelentett a csapatnak. Ez pedig már behozhatatlan.
“50 méter múlva tartson jobbra, mondta a GPS mikrofonja a fülembe, majd szépen elnavigált minket egy hídnál, mert a 10 méternél keskenyebb utakat téveszti” – utalt a technika kiszámíthatatlanságára Petúr.


Háttal olvasás: A vezető hátán a térkép

Ezért a legbiztosabb tájékozódási módszer mégiscsak az, amikor a BMW-t (és a csapatot)




Dr. Krasznai Petúr
vezető Petúr hátára felragasztott, és gondosan nejlon fóliába csomagolt térképet, a mögötte ülő Bernáth Ágnes olvassa, arról navigálva a sofőrt.

“Ilyenkor csak mindig attól félünk, hogy a szél le ne tépje a hátamról az útvonalat. Mert, mégiscsak 200-300 km/h-s tempóval repesztünk órákon át”
– mesélte Petúr.

Szigorúan ellenőrzött táv

Extrém térképolvasási módszere pedig bevált a magyar csapatnak, hiszen összesítésben a 26 helyen végeztek, szigorú zsűrizés mellett. Amiből Petúr is kivette a részét.






“A tunéziai csapatot például azért zártuk ki, mert komppal jöttek, és a komp utat is be




Hajnalban indultak mindig tovább, hogy a forgalmat elkerüljék. Sokszor sikerült is
akarták számítani a megtett kilométerekbe. Pedig, csak azaz út számolható el a versenyen, amikor úton gördül a motor kereke.
Ha nem forog, (mint az ilyen eset, vagy, ha tegyük fel utánfutón vinnék) az nem számít bele a versenytávba”
– jelezte a szigorú zsűrizésre utalva a magyar csapat vezetője.



A túramotor világbajnokság jövő évi versenyének rendezési jogát Olaszország nyerte le, amely megmérettetésen szintén ott lesznek a magyarok.


Gratulálunk!


Helyezések: 61.FIM-Rally , Berlin (júli. 17-23.)

Challenge “Inter-Club FIM” (csapatelismerés)


  1. hely: Budai Motor Club, Dr. Krasznai Petúr (BMW K1000-RS) 13 fős csapata
Challenge: “FIM” (nemzeticsapat 36 országból, összesítésben)


  1. hely: Olasz
     23.   hely: Magyarország

Challenge “Bohemia-FIM” (szóló motorok 250 ccm-ig elismerése)


  1. hely: Olasz
      5.    hely: Kovács Gyula (MZ 250 E)

Challenge “Nederland-FIM” (oldalkocsis kategória)


  1. hely: Svéd


  1. hely: Kovács Tibor (BMW R60)
Challenge “San Marino-FIM” (nők értékelése)


  1. hely: Szlovénia
      10. hely: Bernáth Ágnes, Kajus Margit, Oláhné Hajnalka,
                      Aranyos Éva, Konyané Edit













Comments

comments