Órákon át 200-300 km/h-val döngetni, a vezető hátáról olvasni a térképet, ha kell parkolóház földjén aludni. Ilyen a túramotorozás, amely Vb-jén sikeresek voltak a magyarok
1200 km-t (ebből értékelt 985 km) tett meg a 7 motorból álló magyar motoros csapat, akik a Nemzetközi-Motorkerékpárszövetség, 61. FIM-Rally-ján indultak. A cél Berlin volt, ahová
A magyar csapat egy része az út során. Jobb szélen Krasznai, mellette Bernáth Ágnes |
Ezen a megmérettetésen a világ túramotorosainak legjava vesz részt, és motoros körökben kiemelt rangot jelent, ha csapatértékelésben az első 50-be kerül egy ország, hogy az egyéni elismerések rangját ne is említsem. A magyarok pedig, mind egyéniben, mind csapatban megállták a helyüket, az idei Vb-n is.
1600 motorosból a magyarok az élen végeztek
A 61. FIM-Rally ünnepi díszbe öltöztetett célállomására, a berlini Olympiai Stadionba, július 23-án, végül 35 országból 1600 motoros érkezett meg, köztük a magyarokkal, akik nem is akármilyen helyre jöttek be.
Györnyörű tájakon mentek, de a fáradtságérzetért olykor nem kárpótolt a látvány |
13 fős csapatával elnyerték a “Challenge-Interclub FIM” díjat, amit az induló országok elsőnek beért csapatai között a legjobb kapja.
A legtöbb pontot Kovács Gulya hozta, aki MZ 250-es géppel ment, és kategóriájában 5. helyen végzett, Kovács Tibor oldalkocsis BMW-jével pedig a 7.helyen végzett.
Külön értékelték a nőket, akik közül Bernáth Ágnes, – aki Petúr gépének nyergében ült, és navigált – a 10. lett.
Parkolóházban is éjszakáztak
“Győrön keresztül, Ausztrián át, Passau érintésével mentünk Berlinbe” – mondta el az
GPS, amit a célállomáson szigorúan ellenőriznek. Sőt, a versenyzők mobilját is folyamatosan bemérik, ellenőrzés gyanánt |
“Szerencsére a gépek jól bírták az utat és mi is. Pedig, megesett, hogy parkolóház eldugott szegletében, a sarokban ágyaztunk, és a földön aludtunk. Majd, hajnal 4-kor kelés, indulás” – mesélte Petúr.
Az utat GPS-sel követték, igaz Berlin előtt megesett, hogy feleslegesen tettek meg 25 km-t, mert a készülék 10 métert elnézett, ami 10 perc veszteséget jelentett a csapatnak. Ez pedig már behozhatatlan.
“50 méter múlva tartson jobbra, mondta a GPS mikrofonja a fülembe, majd szépen elnavigált minket egy hídnál, mert a 10 méternél keskenyebb utakat téveszti” – utalt a technika kiszámíthatatlanságára Petúr.
Háttal olvasás: A vezető hátán a térkép
Ezért a legbiztosabb tájékozódási módszer mégiscsak az, amikor a BMW-t (és a csapatot)
Dr. Krasznai Petúr |
“Ilyenkor csak mindig attól félünk, hogy a szél le ne tépje a hátamról az útvonalat. Mert, mégiscsak 200-300 km/h-s tempóval repesztünk órákon át” – mesélte Petúr.
Szigorúan ellenőrzött táv
Extrém térképolvasási módszere pedig bevált a magyar csapatnak, hiszen összesítésben a 26 helyen végeztek, szigorú zsűrizés mellett. Amiből Petúr is kivette a részét.
Hajnalban indultak mindig tovább, hogy a forgalmat elkerüljék. Sokszor sikerült is |
Ha nem forog, (mint az ilyen eset, vagy, ha tegyük fel utánfutón vinnék) az nem számít bele a versenytávba” – jelezte a szigorú zsűrizésre utalva a magyar csapat vezetője.
A túramotor világbajnokság jövő évi versenyének rendezési jogát Olaszország nyerte le, amely megmérettetésen szintén ott lesznek a magyarok.
Gratulálunk!
Helyezések: 61.FIM-Rally , Berlin (júli. 17-23.)
Challenge “Inter-Club FIM” (csapatelismerés)
- hely: Budai Motor Club, Dr. Krasznai Petúr (BMW K1000-RS) 13 fős csapata
- hely: Olasz
Challenge “Bohemia-FIM” (szóló motorok 250 ccm-ig elismerése)
- hely: Olasz
Challenge “Nederland-FIM” (oldalkocsis kategória)
- hely: Svéd
- hely: Kovács Tibor (BMW R60)
- hely: Szlovénia
Aranyos Éva, Konyané Edit