Tragédiába torkolott a Rippel fivérek rekordja majdnem

Ájulásig ment a Rippel testvérpár erőpróbája a hétvégi gyorsulási versenyen, ahol komoly tuninggépek versengtek

Vasárnap este teltház volt az EVO Gyorsulási verseny 10 éves születésnapi futamán a Hungaroringen a tribünön, ahol a gyorsulás hívei egész éjjel adózhattak szenvedélyüknek, hiszen jobbnál-jobb járgányok kaparták az aszfaltot.





Hajnalig gyorsultak


Gyorsulak az érkezők

Már ahogy az M3-as autópályáról letértek az autók sorbanállásban találhatták magukat.
Persze, sokan már itt “bevállalósak” voltak, és a beláthatatlan kanyarban egyszerűen kivágtak a sorból, megelőzve a rendes mazsolákat (mint amilyenek mi voltunk).
De, azért mi is bejutottunk.


Full tuning





Playmate hölgyek is kint voltak

Elsőkörben szemléztük a ringen a boxokban a tuning show-t. Volt optikai tuning minden mennyiségben, festések, kipufogók, felnik, küszöbök, full bőr kárpitozott járgány és full hangerővel megáldott.


Luxusjárgányok között

A boxok előtt felsorakozott luxusautókat (Lotus Elise, Lamborghini Gallardo, Ferrari F360
Bentley Continental GT, Aston Martin DB9 stb.) nem kellett külön optikai tuninggal megdobni. Ugyanúgy, mint a 800 lóerős Dodge Vipert sem.


Fiat-ba Lada rugó

A boxok másik oldalán pedig hosszú sorokban várakoztak a gyoruslásra várók. Többek





között egy Fiat 750-es, amelyre gazdája turbót szerelt és nagyobb vízhűtőt.

“Egy 1.6-os Golf turbóját építettem bele, tárcsaféket, Lada rugókat és lengéscsillapítókat, a karosszériát leültettem, úgyhogy tuti az átalakítás”
– mondta a járgány sofőrje, majd egy métert előrébb gurult a sorban.

Majd, hozzátette, hogy ezzel az általkítással már komoly eredményeket tudok elérni kategóriájában.


Mercedes főpróba

A gyorulásnál egy csoda Merci is rajtrácsra állt, és megmutatta tudását. Ugyanis, itt debütált Magyarországon először a Mercedes CL500 legújabb, 2007-es modellje.







Hát, nem mondám, hogy kikapart elsőre, és jócskán volt benne kraft, mert a sofőrje valahogy nem volt összeszokva a szépséggel, hogy diplomatikus legyek. Ha nem lennék az, azt írnám, hogy elváltotta magát. De, ki tudja nem ültem mellette.


Gyengébb géppel jó sofőr sikeres lehet

Sok gyorsulásnál kijött, hogy a jó, erős autó csak egy dolog, de kell még a jó váltási technika is, hog y király legyen valaki a rajtrács utáni kigyorsításnál.





Fiat vízhűtője

Hiszen, ha ismeri a sofőr, hogy milyen fordulatszámtartományban húz a legjobban a kocsija, akkor nyert ügye lehet. Vagyis, egy gyengébb géppel is eredményt lehet elérni.


Rekordmutatvány a Rippel testvérektől

Szóval, voltak jó menetek, benzinszag, füstölő kerekek és az elmaradhatatlan rekord is.
Ugyanis, a Rippel testvérek sem hagyták ki a gyorsulást.

Produkciójukban egy kamion mögé szerelt vasszerzeten hajtottak végre akrobatikus mutaványt, miközben a monstrum 75 km/h-val száguldott. A mutatványban a fivérek idősebb tagja Ferenc 6 perc 15 mp-ig függött öccsén Viktoron.





Rippel testvérek a Dragsteren


Eszméletét vesztette Rippel Ferenc

Az erőpróba jól sikerült, de utánna Ferenc elájult, barátnője élesztette az eszméletét vesztett akrobatát.

Ugyanis, a mutatványnál azzal nem számoltak, hogy a folyamatos gyorsulások miatt a pályán apró gumidarabok voltak, amit a szemébe vert a kamion kereke, így alig kapott a mutatvány közben levegőt.

A produkció szerencsére azonban sikerült, és baj nélkül megúszták a testvérek.





Viper gyorsulásra várja


Dragster is volt a rajtrácson

Az Erdős Csaba streetfighter által vezett Dragster azonban nem úszta meg a gyorsulást. Pedig akarta.

Ugyanis, gyorsult, de nem úgy, ahogy Csaba elvárta volna az erőgéptől. Így, az első gyorsulás után várni kellett a következő próbálkozásra.  

A masina 7 méter hosszú, 1000 lóerős példány volt, amely 4 másodperc alatt képes megtenni a 201 méteres versenytávot, és ezalatt közel 300 km/órára gyorsul fel. Persze, jó sofőrt mellett. De, Csabánál kevés jobb akadt.



Még több kép a GALÉRIÁBAN!!! itt

Még több tuning és autosport itt




Comments

comments