Téli sportok a francia Alpokban – GO 4 TRAVEL!

Manapság egyre többen hódolnak a téli sportoknak, ám sokan csak a közeli szlovákiai, ausztriai pályákon élvezik ezt a sportot. Miért is?

A GO 4 TRAVEL jóvoltából (link: www.go4.hu) alkalmunk nyílt részt venni egy a leginkább figyelemre méltó francia és olasz síterepek népszerűsítésére hivatott túrán.

Azért szeretnénk a történteket elétek tárni, mert igaz, ami igaz, ezt ki kell próbálnia minden téli sportok iránt hevülten érdeklődőnek, kezdőnek, újrakezdőnek! Az elkövetkezőkben 4 részben olvashattok el minden érdekeset arról, hogy milyen is egy francia síparadicsom.

Síparadicsom

Izgatottan indultunk az olasz illetve a francia Alpok hegyeibe, hogy kezdőként próbálhassuk ki a tél egyik legnépszerűbb sportját, a síelést. 4 meseszép napot tölthettünk el olyan vidéken, mint Bardonecchia (ejtsd: bardonekkia), Valfrejus (ejtsd: valfrézsüsz), Chamrousse (ejtsd: samrüsz), Superdevoluy (ejtsd: szuperdevolű), Pra Loup (ejtsd: prá lú) és Puy St. Vincent (ejtsd: pui szan vinszent).

A SkyEurope járatával repültünk Torinóba, ám mivel a gépünk Pozsonyból indult, eltölthettünk pár órát a szlovák fővárosban is. A TransMontagne utazásszervezéssel, elsősorban franciaországi síterepek, szálláshelyek és pályarendszerek fejlesztésével foglalkozó multi – aki hozzáteszem a dubai-i fedett sípálya építője! – bemutatójából is kiderült, hogy számtalan apartmant építenek a sípályák közvetlen közelébe teljes pályaszállásként, amiket meglátogattunk az elkövetkező napokban. Gépünk még aznap landolt a Bergamo repülőtéren, ahonnan busszal folytattuk útunkat Andreával az ízig-vérig olasz sofőrrel.

Első állomásunk Bardonecchia volt, amely jelenleg arról nevezetes hogy a 2006-os Torinói olimpia egyik színhelye. Egy négycsillagos szállodában, a Best Western hotelben szálltunk meg, amely a falu központjában volt található, és a felvonók völgyállomása mellett épült.

A következő síterepünk egy Valfrejus nevű kis falu volt, ahol a 6-8 fős apartmanból, ami leginkább egy kényelmes, meleg kis kuckóhoz volt hasonlatos, szóval, drága barátaim, innen gyönyörködtünk a havas tájban, amit iziben próbára is tettünk, no de csak amolyan kezdő módjára…

Apartman külső (Mindennel felszerelve! Például, hogy a legfontosabbat említsem: szauna…)

Kb 60 kilóméternyi sípálya található ezen a helyen, mi azonban egy hóvihar miatt csupán1900 m-es magasságig – a pályarendszer középső állomásáig – merészkedtünk fel. Filmekből már jól ismert mozdulatokkal adtuk az ívet, megkóstoltuk a lélek és testmelengető a savoyai franciák kedvenc italát a genepi-t (ejtsd: zsénépi) – egy likőrre emlékeztető rövid italt -, ami hogy őszinte legyek, nem hagyta érintetlenül kedélyállapotunkat.

Következő beszámolónkból az is kiderül, utunk hogyan folytatódott és miket tapasztaltunk még túránk alkalmával.

Az biztos, hogy türelmesebb és vidámabb síoktatót nem láttam még, mint itt franciaföndön! El is kélt, ami az igazságot és egy kezdő freestyle sízőt illet… De erről majd legközelebb…