Szexi nő a fedélzetre! Hajókiállításon dobott horgonyt az extrem.hu

Nagy hajó, minél nagyobb kormánykerék és szexi hölgy a fedélzeten, ez a menő a sznob vitorlázók között – tudtuk meg a kenesei XIII. Balatoni Hajókiállításon.

Idén is megtelt a kenesei Marina-Port vitorláskikötő, ahol a XIII. Balatoni Hajókiállítást tartották a napokban.
Tűző napsütés, standok és nézelődök szépszámmal. Mi is benéztük a kikötőbe. Megnéztük, mi a helyzet hazánkban a vitorlás sportban, mennyire kell gazdagnak lenni ahhoz, hogy leparkolhassunk egy hajót a Balatonon, illetve mennyit kell leperkálni egy-egy valamire való vitorlásért.





Kis gyerek, nagy hajó

Bevallom, kifutottam már néhány alkalommal a kenesei kikötőből, ahol bizony minden kikötőhely megtelt a hétvégi hajókiállításra.
Számos hajó érkezett. Sok mutatós, nagy hajó. Hol vannak már a kimondottan a Balatonra tervezett vitorlások? A Balaton 22-esek, a Balaton 25-ösök, a Scholz 22-esek, hogy csak néhányat említsünk, amelyekkel tényleg jól vitorlázható a “Magyar-tenger”.

Menő vagy, ha jó a csajod

A kiállításra főként elegáns példányok érkeztek, olyan úrias hajók, amelyekre szőnyegen kell fellépni. Vagyis, ezeket csodálták sokan.
De ha megnézzük a kikötőben álló hajók nagy részét, akkor is érzékelhető: bizony divat a nagyméretű hajó. Mert akadnak





Kormánykerék, amiből a nagyobb jobb
vitorlázók, akik a méretre adnak.
“Tudod, mi a menő? A nagy kormánykerék, minél nagyobb lábas hajó, és a minél hosszabb combú barátnő a hajón. Ez megy az elegáns kikötőkben” – hallom a mögöttem sétáló két fiatalt, akik egy Balaton 22-es fedélzetéről szállnak partra.

Mint mondják, sokan úgy gondolják: fontos, hogy márkás, kimondottan a vitorlázóknak tervezett kollekciókban feszítsenek a kikötőkben, és hogy a legnagyobb kormánykereket vegyék meg a hajójukra. Azokból is főként a karbon változatot, amelyből van egymillió forintot érő is.
“Akad vitorlázó, aki vízre száll a sok lábas elegáns hajóval, a vízen érvényben lévő jobbkéz-szabályról azonban fogalma sincs” – teszi hozzá a fiatalember, majd továbbsétál, és mégiscsak megnézegeti a vagyonos vitorlás cuccokat.





Stílusos cockpit, jó kialakítású belső terek

20 millió vagy 1 millió?

Azt az egyik vitorlásforgalmazó cég munkatársa is megerősíti, hogy az utóbbi években jellemző, hogy az egyre nagyobb méretű hajókat keresik, sokszor ártól függetlenül.
“Megnőtt a kereslet a 30 láb fölötti hajókra” – mondja. Ezeknek a vitorlásoknak pedig az ára is nagy.
Egy Jeanneau Sun Odyssey 44-eas ára olyan 20 millió Ft körül van, míg egy kisebb Picula 22-es, vagy Balaton 18-as hajó 1 millió Ft-ért már megvehető.

Hajózási élmény szempontjából is van némi különbség a hajók mérete szerint.
A kisebbeket jobban dobálják a hullámok, a nagyok megsiklanak. Hiszen, például egy Balaton 18-as vitorlás súlya olyan 1200 kg körüli, míg egy Jeanneau 32-es hajó súlya 4400 kg.

Kikötőhely olcsón és drágán

A kiállítás főként szakmai jellegű volt, sok éve azonban még nem parkoltak le a kikötő





bejárata elé eladó hajókat, vagyis nem volt ilyen népes a kiállító mezőny, mint idén.

A kiállított termékek között volt kicsire összecsukható bicikli, navigációs készülékek egy akciós árú vitorlás viselet, például most csak 26.000 Ft-ért lábra kapható hajós cipő, de 15.000 Ft-os póló is.

Ha pedig felöltöztünk, tetőtől-talpig vitorlázókhoz illően, és hajót is vettünk, már csak vitorláshelyet kell találni valamelyik balatoni kikötőben.
Ezt megtalálhatjuk 200.000 – 400.000 Ft/év közötti összegért.
Az árak a kikötő szolgáltatásaitól függnek.

Még több kép a XIII. Balatoni Hajókiállításról az extrem.hu-n a GALÉRIÁBAN!!!



Comments

comments