Jó esély van arra, hogy az idény végén magyar versenyző legyen a gyorsasági világbajnok a 125-ösöknél. Talmácsi Gábort ugyanis szerződtette az aktuális világbajnok csapat, és megkapta a tavalyi egyéni világbajnok motorjának 2003-as verzióját. Húúúúh. Pörögjünk föl!
Egy ideig nem lesz rajt a Hungaroringen |
Meglehetősen nagy változások zajlanak a magyar gyorsasági motorosok életében. Tegyük gyorsan hozzá: pozitív változások.
Magyar motorsport Hungaroring nélkül
Ugyan a Hungaroring átépítése miatt ebben az esztendőben a tervezett hat magyar bajnoki futamból összesen csak kettőt rendezhetnek itthon, ami nem éppen jó hír a motorsportot kedvelő nézőknek, akiknek viszont a legjobbjaink éppen ebben az évben szerezhetnek még soha eddigi nem tapasztalt örömöt.
Idén ugyanis már négy magyar gyorsasági motorversenyzőnk szerepel a GP-ben.
Talmácsi, a titkos esélyes
Talmácsi Gábor még a tavalyi motorral |
Kezdődött azzal, hogy Talmácsi Gábor az előző világbajnoki idényben egy igencsak középszerű csapat igencsak középszerű motorjával volt képes igen jó eredményre.
Egy alkalommal majdnem sikerült dobogóra állnia, s összességében szinte mindenki elismerte a tehetségét, a tudását és a technikai képességeit.
Ennek köszönhető, hogy szerződtette őt a 125 köbcentis motorok világában a jelenlegi legjobb csapatnak tartott Egzalt Aprilia Racing Team.
2002 világbajnok csapata.
Ráadásul Talmácsi annak a motornak a 2003-as fejlesztését kapta meg, amellyel 2002-ben a francia Vincent Arnaud egyéniben is világbajnok lett.
A sportágat jól ismerők ezzel kapcsolatban úgy tartják: a magyar versenyző ezzel képes lehet a GP-sorozat végén érmes helyen végezni. Sőt, igen sokan vannak olyanok, akik a világbajnoki cím egyik esélyesét látják Talmácsi Gáborban és motorjában.
A német bajnok olasz csapatban, angol társsal
A jelenlegi német bajnok, Lénárt Péter |
Szintén a 125-ösök között áll majd rajthoz Lénárt Péter is. A 2002-es német bajnokság 19 éves magyar győztesét napokkal ezelőtt szerződtette az olasz Metasistem Racing Service Team – a csapat neve még változhat, hiszen az istálló vezetői most is tárgyalnak a névhasználatról.
Lénárt a napokban kapta meg új motorját, egy 2003-as Honda modellt, amellyel azonnal tesztelni kezdett. Ugyan az első edzéseken még a gyári beállítások működtek a motoron, tehát szinte alig változtattak valamit a szerelők Lénárthoz alakítva a járművet, de a magyar pilóta olyan köridőket ment, amellyel futamon akár dobogóra is állhatna.
Más kérdés, hogy a következő edzésen viszont bukott egyet, és alaposan leamortizálta a gépét.
Ennek ellenére Lénárt Pétertől (aki a csapatban egy fiatal angollal versenyez együtt) sok pontszerző helyet várnak a csapatban.
Rizmayer már Japánra hangol
Rizmayer Gábor a dobogó tetején |
A másik két magyar Grand Prix-es pilóta Tóth Imre (125 köbcenti) és Rizmayer Gábor (250 köbcenti). Velük kapcsolatban a legfontosabb hír az, hogy tagjai lettek egy új magyar csapatnak, amelynek neve: Team Hungary.
Ez nem egy motoros egyesület, hanem egy olyan közösség, amelyben több sportág képviselői vesznek részt, és amelynek tagjaival kapcsolatos összes marketing és pr-munkát a Team Hungary vállalta.
Rizmayer és Tóth így továbbra is a Road Racing Team versenyzője maradt. Kettőjük közül a 21 esztendős Rizmayer számít nevesebb versenyzőnek, ő tavaly Eb negyedik lett, és két futamon szerzett ezüstérmet.
Idén egy új motorral, egy 250-es Hondával versenyez majd, s első alkalommal április 4-én, a Japán GP-futamon áll majd rajthoz.
Tóth viszont az előző évi kiváló bemutatkozás után (17 vb-futamból 16 alkalommal célba ért) előbbre szeretne lépni, azaz minél több pontra vágyik.
(Fotók: Totalbike, MAMSZ)