Superbike: magyar esély a vb-címre

Jó esély van arra, hogy az idény végén magyar versenyző legyen a gyorsasági világbajnok a 125-ösöknél. Talmácsi Gábort ugyanis szerződtette az aktuális világbajnok csapat, és megkapta a tavalyi egyéni világbajnok motorjának 2003-as verzióját. Húúúúh. Pörögjünk föl!


Egy ideig nem lesz rajt a Hungaroringen

Meglehetősen nagy változások zajlanak a magyar gyorsasági motorosok életében. Tegyük gyorsan hozzá: pozitív változások.



Magyar motorsport Hungaroring nélkül



Ugyan a Hungaroring átépítése miatt ebben az esztendőben a tervezett hat magyar bajnoki futamból összesen csak kettőt rendezhetnek itthon, ami nem éppen jó hír a motorsportot kedvelő nézőknek, akiknek viszont a legjobbjaink éppen ebben az évben szerezhetnek még soha eddigi nem tapasztalt örömöt.



Idén ugyanis már négy magyar gyorsasági motorversenyzőnk szerepel a GP-ben.



Talmácsi, a titkos esélyes


Talmácsi Gábor még a tavalyi motorral

Kezdődött azzal, hogy Talmácsi Gábor az előző világbajnoki idényben egy igencsak középszerű csapat igencsak középszerű motorjával volt képes igen jó eredményre.



Egy alkalommal majdnem sikerült dobogóra állnia, s összességében szinte mindenki elismerte a tehetségét, a tudását és a technikai képességeit.



Ennek köszönhető, hogy szerződtette őt a 125 köbcentis motorok világában a jelenlegi legjobb csapatnak tartott Egzalt Aprilia Racing Team.



2002 világbajnok csapata.



Ráadásul Talmácsi annak a motornak a 2003-as fejlesztését kapta meg, amellyel 2002-ben a francia Vincent Arnaud egyéniben is világbajnok lett.



A sportágat jól ismerők ezzel kapcsolatban úgy tartják: a magyar versenyző ezzel képes lehet a GP-sorozat végén érmes helyen végezni. Sőt, igen sokan vannak olyanok, akik a világbajnoki cím egyik esélyesét látják Talmácsi Gáborban és motorjában.



A német bajnok olasz csapatban, angol társsal


A jelenlegi német bajnok, Lénárt Péter

Szintén a 125-ösök között áll majd rajthoz Lénárt Péter is. A 2002-es német bajnokság 19 éves magyar győztesét napokkal ezelőtt szerződtette az olasz Metasistem Racing Service Team – a csapat neve még változhat, hiszen az istálló vezetői most is tárgyalnak a névhasználatról.



Lénárt a napokban kapta meg új motorját, egy 2003-as Honda modellt, amellyel azonnal tesztelni kezdett. Ugyan az első edzéseken még a gyári beállítások működtek a motoron, tehát szinte alig változtattak valamit a szerelők Lénárthoz alakítva a járművet, de a magyar pilóta olyan köridőket ment, amellyel futamon akár dobogóra is állhatna.



Más kérdés, hogy a következő edzésen viszont bukott egyet, és alaposan leamortizálta a gépét.



Ennek ellenére Lénárt Pétertől (aki a csapatban egy fiatal angollal versenyez együtt) sok pontszerző helyet várnak a csapatban.



Rizmayer már Japánra hangol


Rizmayer Gábor a dobogó tetején

A másik két magyar Grand Prix-es pilóta Tóth Imre (125 köbcenti) és Rizmayer Gábor (250 köbcenti). Velük kapcsolatban a legfontosabb hír az, hogy tagjai lettek egy új magyar csapatnak, amelynek neve: Team Hungary.



Ez nem egy motoros egyesület, hanem egy olyan közösség, amelyben több sportág képviselői vesznek részt, és amelynek tagjaival kapcsolatos összes marketing és pr-munkát a Team Hungary vállalta.



Rizmayer és Tóth így továbbra is a Road Racing Team versenyzője maradt. Kettőjük közül a 21 esztendős Rizmayer számít nevesebb versenyzőnek, ő tavaly Eb negyedik lett, és két futamon szerzett ezüstérmet.



Idén egy új motorral, egy 250-es Hondával versenyez majd, s első alkalommal április 4-én, a Japán GP-futamon áll majd rajthoz.



Tóth viszont az előző évi kiváló bemutatkozás után (17 vb-futamból 16 alkalommal célba ért) előbbre szeretne lépni, azaz minél több pontra vágyik.



(Fotók: Totalbike, MAMSZ)

Comments

comments