Elérkezett a nap, amire mindannyian vártunk… Minden összeállt, az időjárás kedvezően alakult: napsütéses márciusi reggelre virradt a dél-tiroli Sulden. Ez lesz az a nap, amikor Armin Senoner megdönti a Francois Bon 2006-ban felállított speedriding világrekordját. Legalábbis bízunk benne.
A levegőben érezni a feszültséget. Mindenki, aki hosszú hónapokon keresztül azon dolgozott, hogy ezen a mai napon a fiatal olasz sportoló véghezvigye a veszélyes küldetést, most is olajozott gépezetként végzi az utolsó simításokat.
Vajon mi járhat Armin fejében ebben a pillanatban? Talán visszagondol az elmúlt időszak történéseire, a felkészülésre, a kemény edzésekre, amit kitartóan végzett nap mint nap, a LYO FOOD által csak neki összeállított diétára, amit szigorúan betartott. Bár utóbbi nem esett nehezére, mivel az étrend változatos és finom volt, és az ételeket bármikor könnyedén két ugrás közötti pihenő időben is elkészíthette a hegyen. Armin rendszerezi a gondolatait, átfutja fejben a mai napra vonatkozó forgatókönyvet. A Swing Paragliderstől is megérkezett az egyedi gyártású siklóernyő, a végső pillanat előtt szeretné még egyszer kipróbálni, így elérkezett az idő, hogy magára vegye az X-BIONIC professzionális aláöltözetet, ami tökéletesen illeszkedik a méretre készített egyedi tervezésű szélálló versenyruha alá.
Armin menedzsere, Bartolomeus Kohl egy utolsó egyeztetést tart a filmesekkel, akik dokumentálják a világrekord kísérletet, és ezt követően az operatőrők elhelyezik Arminra, illetve a síléceire a GoPro kamerákat. A dokumentumfilm sikerének kulcsa, hogy a lehető legjobb szögből rögzítsék az eseményeket. A rekordkísérlet alatt nem csak külső kameraállásokból filmezik Armin útját, de maga a speedrider nézőpontjából is szemlélhetjük az eseményeket a GoPro segítségével.
Amíg az Armin körüli előkészületek zajlanak, a fotós csapat is elfoglalja végső pozícióit a helyszínen. Az elmúlt napokat azzal töltötték, hogy Armin tervezett útvonalával összhangban kiválasztották az optimális helyet, ahonnan a legszebb felvételeket készíthetik.
Közben az FAI (Fédération Aéronautique Internationale) küldöttei is megérkeztek, és a világrekordkísérlet sikerét eldönteni hivatott eszközök megfelelőségét ellenőrzik. A DitialAlps képviseletében megjelent csapat izgatottan figyeli a FAI szakértőinek ténykedését, hiszen a rekordkísérlet mérésének technikai hátterét ők biztosították, és ők a felelősek azért, hogy FAI által javasolt GPS, amit kimondottan a légi sportok kapcsán sebesség mérésre fejlesztettek ki, és az eszközhöz tartozó szofwer a megfelelő pillanatban precízen működjön, és a kinyert adatokat az FAI értékelni tudja. A GPS készülék mellett kontoll mérést is végeznek egy multifunkcionális SmartWatch-al, ami GPS funkciót is tartalmaz, ezért a technikus csapat elkezdi az eszközök kalibrálását.
Mindeközben a hegyen is zajlanak az események. Maurizio Folini a legnagyobb gondossággal vizsgálja át a helikoptert a felszállás előtt. Bár a műszaki személyzet előkészítette repülésre, a pilóta felelőssége, hogy átvizsgálja a fedélzeti berendezéseket, az üzemanyag szintet, és nem utolsó sorban a gép főbb elemeit. A hidegre való tekintettel Folini ellenőrzi, hogy a propelleren nincs-e jegsedés, vagy nem fagyott-e rá a hó.
Az Alpinschule Ortler hegyimentő csapata sem tétlenkedik, mivel ők felelnek Armin biztonságáért az extrém körülmények közt a hegyen, előkészítik a professzionális felszerelésket, és mielőtt útnak indulnának, elvégeznek egy végső tesztet a RECCO lavina szonda ellenőrzésére. RECCO reflektorokat amiket Armin versenyruhájába is belevarrtak, a hegyimentők különböző pontokon helyeznek el a hóban, és a kézi detektorokkal pásztázzák a területet, amik keresőjeleket bocsátanak ki a hóban elhelyezett reflektorok részére. A kifinomult radar technológia segítségével egy esetlegesen bekövetkező vészhelyzet esetén az
eszköz maximális hatótávolsága a helikopterről használva 200 méter, a földről végezve a keresést a hóban 30 méter. A hegyimentők is tisztában vannak a helyzet súlyával, ezért a legnagyobb odafigyeléssel végzik el az esetleges bevetésre való felkészülést a speedrider biztonsága érdekében.
Miután a háttércsapat elvégezte az utolsó teszteket, és minden technikai eszköz, és emberi tényező készen áll a világrekord kísérlethez, a figyelem újra Arminra összpontosul. A sportoló higgadtan, a tőle megszokott kedélyes mosollyal az arcán száll be a sífelvonóba, ami elviszi a Königspitze közelében kialakított basecamp bázisra. Számtalanszor megtette már ezt a pár
perces utat, de mintha most tovább tartana a menetidő, és a felvonó ablakából most is, mint reggel, tekintete a távolba mered, és a hegyeket pásztázza.
A basecampnél parkoló helikopter mellett már várja régi barátja, és kollégája, Maurizio Folini, és a hegyimentők vigyázó tekintete kíséri végig a helikopterhez vezető utolsó pár méteren. A sportoló menedzsere, a beszállás előtt még intéz pár biztató szót a speedrider felé, de a propellerek zúgása miatt a külső szemlélők ezt már nem hallhatják, ezt követően Armin elhelyezi a Salomon léceket a helikopter sítárolójába, és beszáll a gépbe.
A helikopter felszáll, és elkezdi útját a Königspitze 3859 méter magas csúcsa felé. A hegy tetjére érve Armin kiszáll a gépből, magához veszi a síléceket, és előkészíti a siklóernyőt a felszállásra. Ahogy elhelyezkedik a kiinduló ponton, tekintete a célirányra fókuszál.
Érzékszervei az adrenalin hatására kiélesednek, érzi, hogy elérkezett az idő. Nincs más, csak ő, és a hegy, amit meg akar hódítani. 5, 4, 3, 2, 1 … GO!
Forrás: 8art Production
Szólj hozzá