Michael Schumacherről, szeretjük vagy sem, mindannyian tudjuk, hogy remek pilóta és rendkívül gyors. Ezúttal azonban olyan dologra készül, amibe még az ő gázpedálja is beletörhet. Versenyre kel egy vadászgéppel! A vetélkedésnek már van hagyománya, az eddigi mérleg: 1:1.
Michael Schumacher gokartban a jég hátán |
Bemelegítés: 900 helyett 12 lóerővel
Michael Schumacher a Formula 1-es szezon szünetében sem pihen. A karácsonyt idén is szűk családi körben tölti majd Norvégiában, addig azonban még beletapos a gázba. Azt már megszokhattuk tőle, hogy alkalom adtán a focizipályán brillírozik, most azonban motor is van alatta. November 7-én gyerekkorába térhetett vissza. A frankfurti jégcsarnokban versenyzett hírességekkel, a FIAT egyik rendezvényén, méghozzá egy 12 lóerős cartban. Ellenfelei között volt a bob világbajnoknő Susi Erdmann, a Deutschland sucht den Superstar tehetségkutatóverseny győztese, Alexander és a Bro’sis csapatból kivált Indira is. Nem nehéz kitalálni, ki nyert.
Ez azonban csak felvezető bolondság, az igazi „csata” előtt.
Tíz cilinder két turbina ellen:
Az Eurofighter szemből – félelmetes |
A hírek szerint lesz egy nagy dobása december elején is. Az olasz védelmi minisztérium közleménye szerint Schumi egy harci jet ellen áll ki Ferrarijával. Az olaszországi Grosseto katonai reptéren csap össze Maurizio Cheli olasz vadászrepülő pilótával és asztronautával. Egy 1500 méteres pályán 500, 1000 és 1500 méteren mérik le, hogy melyik gép gyorsabb. A levegőben az Eurofighter 2000 km/h-s sebességre képes, a Ferrarisok persze nem a levegőben akarnak vele megküzdeni. Schumiék arra apellálnak, hogy a startnál az F1-es versenygép startautomatikája sokkal „hamarabb kapcsol”. Schumi szerint optimálisan beállított aerodinamikával az F2003-GA 400 km/h-s végsebességre képes. (Viszont elemelkedni az Eurofighterrel ellentétben ilyen sebességnél sem fog.)
A Ferrari nem csak a motor ereje miatt bízik a sikerben. Schumi személyében egy olyan pilóta ül a volánnál, aki már harci gépet is vezetett. 1994-ben volt lehetősége egy Tornádot kipróbálni.
Autó vs. Harci repülő
1981: Gilles Villeneuve Ferrarija és a Jet 104-es |
A Ferrari – harci gép küzdelem atyjaként az olasz védelmi minisztert, Antonio Martinot emlegetik. Olaszországban nem ez lesz az első ilyen küzdelem. 1981-ben a kanadai Gilles Villeneuve (1997 F1-es világbajnokának Jacques Villeneuve-nek tragikus körülmények között elhunyt édesapja) vert meg a Ferrari 126 CTK Turbóval egy kilométeren, egy másodperc előnnyel egy Jet-104-est. 1931-ben viszont Tazio Nuvolari, az autóversenyzés hőskorának zseniális pilótája (kinek nevét az Audi vitte tovább) egy Alfa Romeo 2300-zal alulmaradt egy Caproni 100-as géppel szemben. A szervezők Schumiék harca előtt, felvezetőként szeretnék felújítani ezt a harcot, vagyis december 11-én egy Alfa Romeo 2300-as áll ki egy Caproni 100-as ellen.