Richard Branson nemes bosszúja és új rekordja

Napjaink egy kalandor ásza, az angol Richard Branson ezúttal egy kevésbé komoly rekordot állított fel. Saját tervezésű kétéltűjével alig 100 perc alatt szelte át a La Manche-csatornát, és vette el a rekordot francia elődeitől.


Fotó: AP

– Úgy érzem nemes bosszút álltam – szólt nevetve Sir Richard Branson, amint partot ért Franciaországban. Megigazította szmokingját, csokornyakkendőjét, kortyolt egyet az első osztályú pezsgőből, majd kiszállt a kocsiból. Azaz a hajóból. Vagyis a jetből. Vagy mi az ördögből, izé…



A rendkívüli üzleti érzékkel, és bátor szívvel megáldott angol lovag annak örült, hogy egy újabb rekordot állított fel, illetve adott át a múltnak egy régit. A vasárnapi események után pedig dupla öröm, hogy franciákat taszított le a “La Manche csatornán hibrid járművel történő átkelés” kategória trónjáról. Ha valaki ne adj‘ isten nem tudná: vasárnap a franciák drámai csatában (Zidane a hosszabításban rúgott két gólt) verték meg 2-1-re az angolokat (Beckham 11-est hibázott) a portugáliai labdarúgó Eb-n.



Feladta a leckét


Fotó: AP

Ráadásul a kalandozó lovag alaposan odapörkölt, és igencsak feladta a leckét a majdani próbálkozóknak. Tudniillik a franciáknak majd‘ hat órára volt szükség, hogy megtegyék a Dover és Calais közötti kb. 35 km-es utat, míg ugyanez a produkció hősünk esetében alig igényelt többet másfél óránál.



Branson, a tervező új-zélandi Alan Gibbs nevét viselő masinája, a Gibbs Aquada első ránézésre egy sportkocsi, ami helyénvaló megállapítás, elvégre szárazföldön 160 km-es sebességre képes. Vízen pedig egy jet-ski motor hajtja, melynek segítségével a hibrid jármű 50 km/h-s sebességgel tudja szelni a habokat. Sőt, kalandorunk nem elég, hogy gazdag még szerencsés is, hiszen remek időben, tükörsima tengeren tehette meg az utat.



A siker titka: nem kell válogatni


Fotó: AP

Branson brit szíve mélyén reméli, ezzel az apró figyelmességgel segíthet a szorult helyzetben lévő nemzeti együttesen. Az eseménynek egyébként volt egy igazi apropója is: Sir Richard cége, a Virgin Atlantic légitársaság idén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját. Annak idején a Virgin vállalkozás a már klasszikusnak számító Virgin Mega Store, ill. Virgin Records (hanglemez kiadó, melynek első kuncsaftjai olyan arcok voltak, mint Mike Oldfield vagy a Sex Pistols) bizniszekkel indult. Branson ezeknek az üzleteknek a profitjából fedezte meglehetősen költséges, ám annál sikeresebb kalandjait. Néhány példa ízelítőül: 1986-ban, Virgin Atlantic Challenger II. nevű hajójával rekord gyorsasággal szelte át az Atlanti-óceánt. Egy évvel később V. A. Flyer nevű hőlégballonjával tette meg ugyanezt az utat. Azóta sem látott a világ olyan hatalmas ballont! 1991-ben, szintén hőlégballonnal a Csendes-óceánt szelte át Japán és Kanada között, kell-e mondani, rekord idő alatt.


Fotó: AP

Madarat tolláról…



Ezt követően számos sikertelen kísérletet tett a Föld körbe ballonozására, és összebarátkozott Steve Fossett-vel is, akivel együtt próbálták meg a “körbeballonozást” 2002-ben. Egyébként most is van egy közös projektjük, a Virgin Atlantic Global Flyer, melynek keretében egy speciális géppel 80 óra alatt megállás és tankolás nélkül akarják körberepülni a földet.

Bár még nagyon friss a rekord, és ijesztően jó az eredmény, máris megérkezett a kihívás, méghozzá a távoli Új-Zélandról. A Sealegs hajógyár tulajdonosa, David McKee Wright szerint ők tudnak olyan járművet építeni, amelyik a vízen elérheti a 65 km/h-s végsebességet is. Egy ilyen masinával pedig, szerencsés esetben alig egy órát venne igénybe az utazás.

Comments

comments