Napjaink egy kalandor ásza, az angol Richard Branson ezúttal egy kevésbé komoly rekordot állított fel. Saját tervezésű kétéltűjével alig 100 perc alatt szelte át a La Manche-csatornát, és vette el a rekordot francia elődeitől.
Fotó: AP |
– Úgy érzem nemes bosszút álltam – szólt nevetve Sir Richard Branson, amint partot ért Franciaországban. Megigazította szmokingját, csokornyakkendőjét, kortyolt egyet az első osztályú pezsgőből, majd kiszállt a kocsiból. Azaz a hajóból. Vagyis a jetből. Vagy mi az ördögből, izé…
A rendkívüli üzleti érzékkel, és bátor szívvel megáldott angol lovag annak örült, hogy egy újabb rekordot állított fel, illetve adott át a múltnak egy régit. A vasárnapi események után pedig dupla öröm, hogy franciákat taszított le a “La Manche csatornán hibrid járművel történő átkelés” kategória trónjáról. Ha valaki ne adj‘ isten nem tudná: vasárnap a franciák drámai csatában (Zidane a hosszabításban rúgott két gólt) verték meg 2-1-re az angolokat (Beckham 11-est hibázott) a portugáliai labdarúgó Eb-n.
Feladta a leckét
Fotó: AP |
Ráadásul a kalandozó lovag alaposan odapörkölt, és igencsak feladta a leckét a majdani próbálkozóknak. Tudniillik a franciáknak majd‘ hat órára volt szükség, hogy megtegyék a Dover és Calais közötti kb. 35 km-es utat, míg ugyanez a produkció hősünk esetében alig igényelt többet másfél óránál.
Branson, a tervező új-zélandi Alan Gibbs nevét viselő masinája, a Gibbs Aquada első ránézésre egy sportkocsi, ami helyénvaló megállapítás, elvégre szárazföldön 160 km-es sebességre képes. Vízen pedig egy jet-ski motor hajtja, melynek segítségével a hibrid jármű 50 km/h-s sebességgel tudja szelni a habokat. Sőt, kalandorunk nem elég, hogy gazdag még szerencsés is, hiszen remek időben, tükörsima tengeren tehette meg az utat.
A siker titka: nem kell válogatni
Fotó: AP |
Branson brit szíve mélyén reméli, ezzel az apró figyelmességgel segíthet a szorult helyzetben lévő nemzeti együttesen. Az eseménynek egyébként volt egy igazi apropója is: Sir Richard cége, a Virgin Atlantic légitársaság idén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját. Annak idején a Virgin vállalkozás a már klasszikusnak számító Virgin Mega Store, ill. Virgin Records (hanglemez kiadó, melynek első kuncsaftjai olyan arcok voltak, mint Mike Oldfield vagy a Sex Pistols) bizniszekkel indult. Branson ezeknek az üzleteknek a profitjából fedezte meglehetősen költséges, ám annál sikeresebb kalandjait. Néhány példa ízelítőül: 1986-ban, Virgin Atlantic Challenger II. nevű hajójával rekord gyorsasággal szelte át az Atlanti-óceánt. Egy évvel később V. A. Flyer nevű hőlégballonjával tette meg ugyanezt az utat. Azóta sem látott a világ olyan hatalmas ballont! 1991-ben, szintén hőlégballonnal a Csendes-óceánt szelte át Japán és Kanada között, kell-e mondani, rekord idő alatt.
Fotó: AP |
Madarat tolláról…
Ezt követően számos sikertelen kísérletet tett a Föld körbe ballonozására, és összebarátkozott Steve Fossett-vel is, akivel együtt próbálták meg a “körbeballonozást” 2002-ben. Egyébként most is van egy közös projektjük, a Virgin Atlantic Global Flyer, melynek keretében egy speciális géppel 80 óra alatt megállás és tankolás nélkül akarják körberepülni a földet.
Bár még nagyon friss a rekord, és ijesztően jó az eredmény, máris megérkezett a kihívás, méghozzá a távoli Új-Zélandról. A Sealegs hajógyár tulajdonosa, David McKee Wright szerint ők tudnak olyan járművet építeni, amelyik a vízen elérheti a 65 km/h-s végsebességet is. Egy ilyen masinával pedig, szerencsés esetben alig egy órát venne igénybe az utazás.