Hullámszaggató, vagyonokat érő erőgépek, amelyek közel 300 km/órás tempóval húznak a vízen. És persze megszállott versenyzők, akik olykor szinte repülnek a habok felett…
A gyorsasági motorcsónak sport nagy múltra tekint vissza, és igen nagy népszerűségnek örvend az Egyesült Államokban.
A gyors hajók szerelmesei vagyonokat költenek szenvedélyükre, sokan nem is versenyeznek, “csak úgy” gyorsulgatnak a vízen több milliót érő gépeikkel.
Na persze azért ott vannak az elszánt sportolók is, akik minden futamon elindulnak.
Ha megnézzük, kik a tengerentúli gyorsasági motorcsónak sport kiemelkedő
Rekordok a vízen
Reggie Fountain már 12 éves kora óta megszállottja a hullámszaggató, vízi járgányoknak.
A neves versenyző – és most már hajóépítő és tervező – több mint száz gyorsasági motorcsónak versenyen győzedelmeskedett – 1976-ban szerezte meg első világbajnoki címét.
Napjainkban pedig az egyik legkeresettebb powert boat-ok cégének vezetője, de persze szenvedélyéről nem mondott le. Minden nap vízre száll kedvenc hajóján, és húzz egy kövéret. Csónakjainak védjegye a hosszú, karcsú orr.
Reggie Fountain igazi sebességőrült, ezt mutatja saját, úgynevezett “Bat” power boat hajója is.
Jellemzői: 6 sebességes váltó, 150- 200 km/órás tempó, amit két darab motor hozza össze.
Súlya: 1720 kg, amihez 575 lóerő társul. Reggie denevér-motorcsónakja nagyon gyors az áramvonalas testnek köszönhetően.
Reggie Fountain számos gyorsasági rekordot megdöntött már, többek között szakított vízen már 275 km/órás sebességgel is.
A gyorsasági motorcsónak sport jelesei között van a Muscle Offshore Racing Team csapat is. Évente átlagban 12 versenyen rajtolnak. A csapat egyik frontembere, Diamond Dave hajója fémszálas, 12 méter hosszú, és a mezőny legszexisebb gépe az oldalára festett, fürdőruhás csinibaba okán.
“Amikor a gép nekilendül, szinte elszakad a víztől és repül. Akár 4 méter magasan is… – nyilatkozta a világbajnok Dave.
A speciális versenyhajó nem kedveli a “sík” vizet, a 30 cm alatti hullámokat, inkább az erős hullámzást szereti.
A hajót két ember vezeti, az egyik a gázt szabályozza, a másik kormányoz. A versenyeken a pilóták pedig tiszta oxigént lélegeznek be, hogyha borulnának, legyen levegőjük a víz alatt.