Rájár a rúd a Red Bull Air Race pilótáira. Besenyei egy szántóföldön landolt, Arch pelikánnal ütközött. A következő futamot Budapesten rendezik.
Besenyei Péter |
A magyar műrepülő pilótát a Red Bull Air Race Windsor-i futama előtt érte a szerencsétlenség.
“A gép teljesen összetört, de hál ’Istennek nekem nem esett bajom. Ez a technikai probléma nagyon rosszkor jött.”- nyilatkozta a műrepülő világbajnok. A feje tetejére állt repülőből Besenyei minden külső segítség nélkül szabadult ki, versenytársai egy darabig Hudininek becézték.
Az eset egyébként a Niagara vízesés közelében történt – a pilóta egy fotózás kedvvért repült oda.
Upside down |
“Miután ez egy széria repülőgép, és nem volt nagyon sok időnk arra, hogy fejlesszük, így mással kell kompenzálni az esetleges hiányosságokat.
A hibák egy részét már kijavítottuk, de még mindig várunk pár alkatrészt, ami inkább a repülés biztonságosabbá tételéhez szükséges, semmint a gép teljesítményének javításához. Ha ma minden jól megy, és lesz elég időnk rá, akkor egy jobb, nagyobb teljesítményű injektort szerelünk be, és ha ez megvan, rögtön teszeljük is. Reményeink szerint ez majd szolgáltat pár plusz lóerőt.”- mesélt új gépéről a pilóta. Besenyei mellett Alejandro Maclean, Matt Hall és Nigel Lamb is ilyen típust használ. A mezőny másik fele Zivko Edge 540-es géppel repül. Az utóbbi időben az Edge jobban teljesít, a dobogó a másik típussal szinte elérhetetlen.
Besenyeinek ígéretesen indult az idei szezon. Az év első versenyén Abu Dhabiban tizedik lett, a második futamon, San Diegóban a negyedik helyet szerezte meg. Az összetett pontversenyben a hatodik helyen állt.
A baleset miatt kihagyta a legutóbbi kanadai futamot, ezzel összetettben a 9. helyre csúszott vissza. A bajnokság következő állomása Budapest lesz, az augusztus 20-i versenyre helyrehozzák a repülőjét.
Hannes Arch |
A madár méretes lyukat ütött a gép szárnyán és törzsén, csoda hogy üzemképes maradt. Az osztrák pilóta az első helyen állt, ám a malőr miatt gépe lelassult, és végül csak a harmadik helyet szerezte meg.
A összetettben egyébként még mindig ő vezet, 33 ponttal áll az élen.
Arch tavaly villantott nagyot, úgy átrendezte a bajnokság hierarchiáját, hogy a nagyágyúk csak néztek mint a lőttmedve. Hannes Arch pályafutását sziklamászóként kezdte, majd jött a sárkányrepülő és a siklóernyő.
Ezután ejtőernyővel alkotott nagyot, innen egyenes út vezetett a bázisugráshoz. A Red Bull Air Race
Zivko Edge 540 – a nyerő gép |
Szépen kitanulta a mesterséget, begyűjtött néhány érmet különféle műrepülő bajnokságokon, majd 2007-ben beszállt a cirkuszba.
Az első szezonban csak kullogott a többiek után, a következő évben viszont robbantott. Mindenkit meglepett, amikor a 2008-as szezonnyitón Abu Dhabiban második lett.
Ettől kezdve nem lehetett leszorítani a dobogóról.
Első győzelmét Budapesten aratta, aztán jött Porto.
A 2008-as bajnokságot végül kiemelkedő fölénnyel nyerte.
“A verseny során többször is közel kerültem ahhoz, hogy pilonnal ütközzek. De muszáj volt hajtani. Ha az ember győzni akar ebben a versenyben, a végsőkig kell feszítenie a húrt. A különbség a győzelem és a vereség között az, hogy az ember egy milliméterrel elkerüli vagy eltalálja a pilont. Nekem sikerült elkerülnöm, és nagyon örülök.”- nyilatkozta a Red Bull Air Race világbajnoki versenysorozat legutóbbi állomásán, a kanadai Windsorban Paul Bonhomme.
A brit pilóta elsöprő győzelmet aratott legfőbb riválisa, Hannes Arch felett. Ezzel nagyon szoros verseny alakult ki kettőjük között. Az osztrák 33 ponttal vezet, Bonhomme egy ponttal lemaradva második.
A sorban a harmadik a francia Nicolas Ivanoff.
Az orosz és görög felmenőkkel rendelkező pilóta az Air Race egyik rejtélyes alakja. Olyan technikás pályákon nyert, mint London és Perth, ám néha az utolsó helyen kullog. Idén nagyon jó formában van, San Diegóban nyert, Windsorban harmadik lett.
Az elemzők szerint hármuk között dől el a 2009-es világbajnokság aranyérme.
Persze papírforma ebben a sorozatban nem létezik.
A legkisebb hiba is megbosszulja magát, az elsőkből egy tizedmásodperc alatt utolsók lehetnek…