A motor gyengéje a főtengely, a hajtókar tűgörgős kosara. Ha ez eltörik, a motor megáll – ez igen nagy krach lehet annak a két fiatalnak, akik Pannóniával készülnek a pekingi olimpiára.
“Végső célunk, hogy 2008-ban az 1967-es évjáratú oldalkocsis Pannónia T5 típusú motorkerékpárunkkal átkeljünk a végtelen Szibérián és a mongol Góbi sivatag homokján, hogy elérjük Pekinget, a XXIX. nyári olimpiai játékok helyszínét ” – olvasható a Treszl Gábor és Magyar Zoltán blogján, a pannoniaexpedicio.hu oldalon.
A két fiatalember tervezett útjáról korábban beszámoltunk már, de nézzük: miként áll jelenleg expedíciójuk.
Az a jó paksi levegő…
Gábor és Zoltán Paksról származik, és nem ez az elő ilyen kalandjuk. Megjárták már oldalkocsis Pannóniájukkal az athéni olimpiát is.
A 40 éves moci kiállta a 9000 km-es túrát.
Treszl Gábor és Magyar Zoltán |
Tavaly egy hazai körút során 1200 km-t raktak a járgányba, tavaly pedig 1500 kilométert pöfögtek.
Pakson egyébként van valami a levegőben, talán az erőmű, talán valami tájjellegű dolog, mert a város szülöttei bizony nagy őrültségeket képesek kitalálni, és bulldogként megvalósítani.
Pontosan 10 éve két paksi srác, Régi Tamás és Gölcz Zoltán biciklivel vágtak neki Ázsiának, egészen Teheránig, az iráni fővárosig karikáztak.
A vállalkozást az tette különlegessé, hogy olyan tajvani mountainbike-kal vágtak neki a 12 ezer kilométeres útnak, mivel rendes ember még bevásárolni sem indul. Na persze mindketten cselgáncsozók voltak, ezért aztán nem ismertek lehetetlent. Meg is csinálták.
A cselgáncsos vonal és az olimpiai eszme
A mostani Pannónia expedícióban is előjön a cselgáncsos vonal. Ők szurkolni mennek.
“Hisszük, hogy az embert és gépet végsőkig próbára tevő küzdelmünkkel hitelesen
A Pannónia motorja |
A Paks-Peking-Paks táv mintegy 24 ezer kilométert jelent. A két vállakozószellemű fiatalember műszakilag és emberileg száz százalékosan felkészült az útra. “2001-től mostanáig sok ezer kilométert tettünk meg a Pannóniával, és bátran kimondhatjuk, minden megtett kilométerért megdolgoztunk. Sokat javítottuk a gépet, voltak gondtalan és műszaki gondokkal terhelt utazások, mostanra azonban birtokunkba került az a tudás és tapasztalat, ami alapján bátorkodunk nekiindulni ennek a hatalmas távolságnak” – nyilatkozta egy interjúban Treszl Gábor.
A motor és gyenge pontja
“A motor gyengéjének én a főtengely, a hajtókar tűgörgős kosarában látom” – mondja Magyar Zoltán az expedíciót bemutató videón. Ha ez eltörik, a motor megáll és azt
A Pannónia műszaki adatai |
Az extrem.hu posztszovjet területen bennfentes szerzője szerint az expedíciót a műszaki problémáknál komolyabb kívások elé állítjhák majd az ukrán, orosz és mongol hatóságok.
A rendőrök, határőrök és egyéb kellemetlen alakok ugyanis errefelé nem kapnak fizetést. Abból élnek, amit el tudnak venni az embertektől.
Gábor és Zoltán útja mellesleg rekord is lehet, és sikeres vállalkozásuk sporttörténeti jelentősséggel bírhat. Ugyanis, eddig a világon senki sem tett meg ekkora távolságot Pannónia motorral, illetve egyetlen más, hasonló korú motorral.