Pontos váltási technika, nagy sebesség, kézifék, majd állni a gázon, hogy kicsapja a fenekét – ilyen a drift. A versenyhétvégén egy autó 20 pár gumit fogyaszt. És ez még semmi, további érdekességek az alant következő riportunkban.
Szerelő bokszok sorakoztak egymás mellett a tököli reptéren, ahol az Országos Drift Bajnokságot tartották.
Az autók mellett abroncsok egymásra pakolva. A pilóták vagy a motorháztető alatt a motort bűvölték, vagy a kerekek lecserélésén fáradoztak.
Majd startra hívták a legjobb 16 versenyzőt.
Két autó felsorakozott egymás mellé, majd irány a kanyargós pálya!
Három körük volt egymás után. Az első startnál az egyik autó, a Manta már a startba belehalt. El is indult érte a “hullaszállító”: felkapcsolták a trélerre, így győzött a másik
Folyamatos munkában |
Férfias vezetők óvatoskodása
Az egyik elkövetkező futamban Deimanik Balázs rajtolt, koros, fekete M3-as BMW-vel és Mézi, vagyis Papp Péter 318 Lóerős, 5700 ccm-es Chevrolet Camaro-val.
Szépen, szinte nőiesen mentek bele a kanyarokba, szépen kicsúsztak, mégis – mint azt a két speaker is kiemelte – elóvatoskodták a futamot.
Pedig a Chevi az előző futamok során átment már óriási szögben, hatalmas füstcsíkot húzva is a pályán.
Majd érkezett a startra a tavalyi Ob-győztes, a szombati Eb nyertese, Kerényi Ádám is bejáratós 360 Lóerős, BMW E36 M5-sel, aki Martinák Ferenccel és 400 Lóerős BMW 528is-vel indult csatázni. Szépen indítottak, nagyon megküldték az első kanyarban, majd Kerényi látta, hogy ellenfele kicsúszott, így jobban megküldte gépét, ami meglassult, így befordult a nagy kanyarban. Ferenc továbbjutott.
1-es, 2-es, 3-as, 4-es és nyomatom
Kerényi és Martinák csata |
– Ez volt a hétvégém legszebb futama. Jót mentem – mondta az extrem.hu-nak futama után Martinák, aki ismét kerékcsere előtt állt.
– Hiába, 20 pár gumi megy el ezen a versenyhétvégén. De, azért szeretjük ezt a sportot – tette hozzá Ferenc.
– A sport szépsége a sodródás, a folyamatos, több irányból történő gravitációs terhelés, ha szépen akarok fogalmazni. Egy versenykör során pengeélen táncol a versenyző 800 méteren keresztül, egy hajszálon múlik, sikeres lesz-e a köre – tette hozzá.
Arról, hogy a vezető szemszögéből hogyan is néz ki egy drift versenykör elmondta: “nagy sebesség, kézifék, majd állni a gázon. Pontosabban: 1-es, 2-es, 3-as, 4-es, érkezem, kanyar elejétől fokozatosan adagolom a gázt, vissza 3-asba, kanyar, kanyar közben padlógáz, majd kanyar után felváltok 4-be, és nyomatom, végig a pályán, hogy kidobja a fenekét.”
Egy csaj, aki nem csajosan vezet…
Számomra a verseny legékesebb futama az volt, amikor következett Szántó Nikolett és Szeles Adorján “meccse”.
Nikolett 300 lovas BMW E30 M3-sal állt a rajtvonalnál, Adorján 230 Lóerős BMW E30-sal. Az első kör nem volt az övék, hiszen mind a ketten kipörögtek, de a következőben Nikolett nagyon szép íveket autózott, és le is körözte Adorjánt. Győzött
Nikolett imádja a benzinszagú sportot |
Furcsa volt, hogy autózásuk közben a két speaker folyamatosan hímsoviniszta dumákról gondolta azt, hogy vicces. És, ami sajnos az egész versenyt jellemezte: úgy tűnt, sem a versenytársak, sem a szervezők nem becsülték meg, hogy egy csaj is versenyben van ebben a férfias sportágban. Aki ráadásul jól is vezet.
– Két éve kezdtem az utcai autómmal. A szombati versenynapon 22. lettem, amivel nem vagyok megelégedve, de így sikerült – mondta az extrem.hu-nak Nikolett, akit éppen autójának szerelése közben találtunk meg.
Arról, hogy mennyire nehéz helyt állnia a férfiak mezőnyében csak annyit mondott: “150 százalékot kell teljesítenem ahhoz, hogy elismerjenek”.
Jó szervezés, népes nézősereg
20 pár gumit éget egy verseny alatt egy versenyző |
Ugyanis április 5-én a King of Europe Drift Európa-bajnokság nyitófutamán is felbőgtek az aszfaltszaggató gépek.
Ezen a versenynapon 35 induló rajtolt, akik között holland, szerb és olasz versenyzők is voltak.
Április 6-án pedig az Országos Drift Bajnokságon nyomatták a nagy lóerős gépek versenyzői – 22-en küzdöttek a dobogós helyekért.
A versenyek kiváló szervezés mellett zajlottak, amit igazolt az is, hogy teltházasak voltak a lelátók. Igaz, hazánkban még nincs olyan múltja ennek a versenysportnak, mint például Japánban, ahol már több mint 40 éve csúsztatják az autók hátsó felét, de már hazánkban is kialakult az a versenymezőny, akik nem restek sok pár gumit ronggyá égetni az edzéseken, versenyeken.
King of Europe Drift EB végeredmény:
1. Kerényi Ádám (HUN)
2. Kees Kok (NL)
3. Bojan Kurbalija (SRB)
Országos Drift Bajnokság – Profi liga végeredmény:
1. Dénes Miklós
2. Szeles Adorján
3. Harsányi József
Részletesebb versenyeredmények: drifter.hu
Még több kép az EXTREM.HU-N: a GALÉRIÁBAN !!!