Nem siklik, döcög a Volvo Ocean Race hajója

Eddig három csapat nevezett a következő Volvo Ocean Race Földkerülő vitorlásversenyre. A főszponzor bajban van, a csapatok pedig nehezen kaparják össze a pénzt a 10 hónapos versenyre.






A Volvo Ocean Race az egyik legjobb Földkerülő vitorlásverseny.

Ezt annak köszönheti, hogy csapatok versengenek, nem magányos tengeri medvék ( mint a Transat Jacues Vabre-on) -csapatokkal pedig az emberek szívesebben azonosulnak.

A másik ok az, hogy a hajók etapokat teljesítenek.
Tehát annak, aki a versenyt alakulását követi, nem két hónapon át kell nyitva tartani a szemét, hanem csak egy-két hétig.
A harmadik indok: a Volovo Ocean Race valóban követhető, a hajók mozgása élőben látható a Google Earth-on keresztül.
A monstre verseny előző, 2008-2009-es szériája hatalmas sikert aratott. Milliók kísérték figyelemmel a kilenc hajó versengését.
A versenyt végül az Ericsson 4 hajó nyerte Torben Grael kormányos irányításával.

A gazdasági válság viszont betett a csapatoknak és a szervezőknek.
A Volvo az utóbbi két évben nincs kimondottan fényes helyzetben – a jelenleg a Ford tulajdonában lévő autógyártó nem termel extra profitot, az anyacég így igyekszik szabadulni tőle.

Rövid ideig úgy tűnt, hogy kínai befektetők vásárolják meg a céget. Most nem tolonganak csapatok sem, hogy hajót indítsanak a Volvo Ocean Race-en.
Eddig három csapat, az Italia 70, a Gruopama és a Team Abu Dhabi jelezte indulási szándékát.

Lassan, de biztosan alakulgat a VOR állomásainak száma is. Nemrég fontos pozícióval gazdagodott a lista. A brazíliai Itajai város a Horn-fok utáni első megálló, és mint ilyen, az egyik legfontosabb pihenőhely is. Maga a város Rio de Janeiro-tól délre található.
A választás többek között azért esett rá, mert egy édenkertnek tartják a maga nemében.
A város állama, Santa Catarina az egyik legfrekventáltabb brazil turisztikai hely.

Brazilia már harmadik alkalommal veszi ki részét a Volvo Ocean Race-ből. Először 2005-2006-ban a Brasil1 project-et segítette harmadik helyre Torben Grael, majd ugyanő nyert 2008-2009-ben az Ericsson 4-el.
Knut Frostad a versenyigazgató is elismerően nyilatkozott az új állomásról, lévén Brazíliához személyes kötődése van, lévén a 2005-2006-os csapat tagja volt.

Szinte teljes a lista: Alicante, Fokváros, Abhu Dhabi, Sanya, Itajai, Lisszabon, Lorient és Galway már biztos.
A Csendes-óceánon még várat magára egy helyszín; Észak-Amerikában viszont már megvan a kikötő: Miami.

Comments

comments