Lassan eljön az idő, amikor Légrádi Márk vízre száll, hogy három év alatt megkerülhesse a Földet vitorlás hajójával, a már jól ismert Equator 44-gyel.
Ha Márkon múlik, a tervezett időben elindul. Ehhez viszont áprilisban, be kell fejezni a hajó építését, ami jelenleg 17%-nál, éppen a laminálásnál tart. A hajó belsejében minden fából lesz, kivéve a főfalat, hiszen az egy nehezen kezelhető anyagból, fahatású üvegfátyolból lesz.
A Földkerüléshez 50 szponzorra van szükség, jelenleg összesen 37 csatlakozott Márkhoz.
További támogatók még kellenek, hiszen Márknak körülbelül ötmillió forint hiányzik. Szükséges még a vitorlázat, amit a Fekete-tengerig még nem fog használni, ezen kívül kell még motor és árbóc is, amit itthon is nagyon könnyen be lehet szerezni, ha meglesz rá a kellő fedezet.
Hogy az építés közben megóvhassák a hajót az időjárástól, illetve hogy előteremthessék a különböző kémiai folyamatokhoz megfelelő hőmérsékletet, az Elekto Profi jóvoltából plusz hősugárzók érkeztek az építési területre, így is segítve a dolgos kezek munkáját.
Az extrém idő se a hajón, se Márkon nem foghat ki Földkerülés közben. Márkon már azért sem, mert 32 éve van a vízen, szereti az extrém időt és a kihívásokat. A hajón pedig azért, mert úgy lett tervezve, ha fejre is áll, minden ott marad, ahol kell. Kibírja a nagyobb hullámokat is, így ettől sem kell tartani. A hajó belsejében rengeteg pakoló szekrény lett kialakítva, hogy ha a plusz hat vendég ott van a hajón, akkor is akár egy hónapra elegendő ruhát és élelmet lehessen szem elől elpakolni.
Ezen kívül pedig a hajón helye van 700 liter víznek is, így mérsékelten, de mindenkinek jut elég ivóvíz a nyaralás alatt.
Az arra elég bátor fiatalok nyári tábor keretein belül tarthatnak a vitorlással és Márkkal a Föld megkerülése közben, ahol megannyi program vár rájuk: számháborúzás a lakatlan szigeteken, úszás, labdázás és még rengeteg minden, amit a gyerekek élveznek.
Ilyen programokra még a felnőttek is szívesen befizetnének. Lesznek persze olyan napok és hetek hetek, amikor Márkon kívül senki nem lesz a hajón, és ilyenkor jogosan megkérdezhetnénk, hogy hogyan és mikor fog aludni?
A hajót vezetni kell, és valljuk be, hogy aludni és vezetni egyszerre nem lehet valami kellemes. Létezik viszont egy úgynevezett automata pilóta, akinek ha megadjuk, hogy tartsa például a 180°-ot, az bizony tartani fogja, így a kapitány aludhat 3-4 órát.
Márk nem fél a hullámoktól, és valóban kevés olyan dolog történhet, amitől tart, de mégis van egy valami. A migráns hajókkal való találkozás a görögországi, törökországi részeken, így ezt a szakaszt igyekszik a lehető leggyorsabban megtenni.
A karitatív cél a beteg gyerekek támogatása. De mért pont ők? Legyen bármilyen rossz kedve az embernek, olyan erőt és energiát tudnak adni, ami semmihez sem fogható. Nagyon sok életmentő műtétre váró gyermek jelentkezett már támogatásért.
Ha elérkezik a hajóépítés fázisának legutolsó foka, már csak egy hajóvizsgáztatás néz az Equator 44 és Márk elébe, és ezután elindulhat a következő magyar Földkerülés.
„Nem az számít, hogy mióta vitorlázol, hanem az, hogy mennyit vagy a vízen.” – vallja Légrádi Márk.
Szólj hozzá