Nagy Máté nyerte Szlovéniában a siklóernyős távrepülő magyar nemzetit!

Négy eredményes feladat után lezárult a 2016-os Siklóernyős Távrepülő magyar nemzeti bajnokság Tolminban, Szlovéniában, melyet összetettben Nagy Máté nyert Gin Boomerang 10 ernyőjével. Ezüstérmet szerzett Vértes Balázs, bronzérmet Sokacz Milán. A nőknél dr. Honti Adél, a rendezvény első női szervezője lett a bajnok. Le a kalappal!

Final-37

“Életem legneccesebb célbaérése volt a 3. feladatnál, mikor a 8 km-es végsiklásbana gps végig azt írta ki, hogy nem fogok elérni a célig. Bolyban repültünk, a többi pilóta pár száz méterrel felettem siklott. Reménykedtem, hogy belebotlunk valami kis emelésbe, és így is lett, mázlimra egy falu felett pont annyit emelkedtem, hogy a műszer éppenhogy a célvonalra tette az érkezésem.” – mesélte el a bajnok.

“Bereznay Ata, aki mellettem repült, egy óriási csukást kapott ott az emelés szélén a turbulenciában, így nem mindannyiunknak volt szerencséje, mert ő vesztett ezzel egy kis magasságot. Én épphogy besiklottam a célba fékezés nélkül, és nagy lendülettel egy trágyadomb mellé estem, mikor a műszerem becsippant, hogy gólban vagyok. Óriási megkönnyebbülés volt, ennyire még nem izgultam végsiklásnál!” – monda el a bajnok.

A női nemzeti bajnoki címet dr. Honti Adél Márta nyerte Ozone Mantra6 ernyőjével, Tóth Anita ezüst, Juhász Katalin bronzérmet szerzett.

Final-35

Balról: Simonics Péter, válogatott csapatkapitány, Tóth Anita, dr. Honti Adél Márta, Juhász Katalin

Érdekesség, hogy ebben a 90 %-ban férfiak által dominált sportban idén először szervezte a versenyt egy nő, dr. Honti Adél Márta.

“Mint minden sportban, itt is ki kell érdemelni az elismerést a kemény munkával és eredményekkel, mindegy, hogy nő vagy férfi a szervező, a pilótákat csak a profizmus érdekli. Nagyon élveztem ezt a feladatot, már gondolkodom a jövő évi helyszínen!” – nyilatkozta Honti.

Tolmin-149

De miről is szól egy siklóernyős verseny?

Egy bajnokság általában 3-7 napos, minden nap csak 1 feladat van. Egy átlagos feladat 60-90 km hosszú több fordulóponttal, és az nyer, aki a leggyorsabban ér be a gólba. A rajt a levegőből történik egy megadott geolokációról, és a fordulópontokat meghatározott sorrendben kell egymás után érinteni különböző nagyságú cilinderekkel.

Az összes feladatot értékelve dől el ki lesz egy bajnokság nyertese, ezzel próbálják kiszűrni a szerencsefaktort, hiszen motor nélkül szabadrepülve mindenkinek lehet egy rossz napja, viszont több nap alatt el szokott dőlni ki az igazán jó pilóta.

Tolmin-130

Most sem múlt el izgalmak nélkül a bajnokság.

“Mivel nem csak szervezői minőségben vettem részt, hanem versenyzőként is, végig hallgattam a biztonsági rádiófrekvencián, amikor az egyik pilótánk a Stol hegygerinc mellett a domborzat közelében repülve fák közé esett, mert a turbulenciában elcsukott az ernyője. Semmi baja nem esett, de izgultam, míg nem hallottam a rádióban, hogy rendben van, és mennek érte a hegyimentők. Ilyen mallőr időnként előfordul. Az utolsó versenyemen Kolumbiában minden nap volt egy mentőernyő nyitás, de senkinek nem esett komolyabb baja. Mint minden sportban, a legtöbb kockázatot itt is versenyzés közben vállalják a pilóták.” Mondta Honti.

“Mikor azon a napon a Stol gerincen száguldottunk végig méterekre a fák felett a következő fordulópont felé, eszembe jutott, hogy az előttem lévő pilótáknak biztos nincs gyereke. Élvezem a versenyzést, de a családom fontosabb, így én itt nem nyomtam a padlógázt” – mondta el a magyar szövetségnek Nagy Máté.

extremlife-bajnok

Méltón lehetünk büszkék a magyar válogatottra, hiszen Magyarország jelenleg 9. a FAI siklóernyős világranglistán.

“Nagy erővel készülünk az Európa bajnokságra, melyet idén Krusevóban, Macedóniában rendeznek meg augusztusban.” – tudtuk meg Hontitól.

Sok sikert kívánunk, hajrá magyarok!

Final-55

Az eredmények itt megtekinthetőek.

További fotók: https://www.facebook.com/SikloernyosNemzetiBajnoksag/

Fő támogatók: SIRESZ, Siklórepülő Szakbizottság, Skywalk, Ozone Magyarország, Tanoda Fotóiskola, Airworks.hu, Podor Matyas Images, Laarson Apple Szervíz, Advise Expert, Aloft

Fotók: Pődör Mátyás

Forrás: Magyar Repülő Szövetség

Comments

comments

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.