Műrepülők ütköztek: elhunyt Gabor Varga a rekorder

Összeütközött és lezuhant két egymotoros műrepülőgép Máltán vasárnap egy versenyen. Besenyeinek is van vészterve

Speciális verseny

Máltán vasárnap egész nap folyt az Aero GP nevű speciális műrepülő verseny a tenger felett.  Mely viadalon az induló pilóták különböző számokban kelnek légi birokra, amelyek sorában úgynevezett célbombázásban is megmérettetnek. 












illusztráció

Függőleges vezérsík sérült

A versenyen éppen két egymotoros műrepülőgép volt a levegőben, amikor az egyik gép nekiütközött a másiknak, és lecsapta annak függőleges vezérsíkját. Mindkét gép megsérült, és zuhanni kezdett.

A pilóták egyből menekülni próbáltak. Az egyik versenyzőnek sikerült is, és kisebb sérüléssel földetért ejtőernyőjével.

A másik sérült gép pilótája, a magyar származású Gabor Varga nem volt ilyen szerencsés, ő nem élte túl a légi balesetet.








“Műrepülő versenyen nem lehetne két gép egymáshoz közel a levegőben” – véli Besenyei

“Nem ismertem Gabor Vargat, de nagyon sajnálom, és részvétemet kívánom családjának ismeretlenül is.

Ez a máltai verseny nem egy kimondott műrepülő megmérettetés volt. Azt nem tudom, hogy a résztvevő pilóták  többsége (Gabor Varga kivételével) milyen kvalifikáció során jutottak be. De, az tény: egy műrepülő versenyen – melyekre én is járok – nem lehet két gép egyszerre a légtérben, úgy, hogy az ütközés lehetősége fennálhasson”
– hangsúlyozta Besenyei Péter, amikor az extrem.hu-tól vasárnap késő este értesült a balesetről.


A magyar műrepülő világbajnok nem kívánt a máltai baleset lehetséges okairól még csak feltételezésekben sem beszélni, de többször kihangsúlyozta, hogy műrepülő versenyen nem kerülhet sor gépek ütközésére, mert két gép nem kerülhetne közel egymáshoz. “Ennek még az esélye sem lehet meg műrepülő versenyen” – emelte ki.






Így nem lehet két gép műrepülő versenyen a levegőben

Katapult nincs, de vészterv  van

Arról, hogy létezik-e vészterv arra az esetre, ha bármi baj történne a gépben repülés során elmondta: ha “kisebb” meghibásodást észlel a pilóta a repülőn, általában még le tudja hozni a gépet.

“De, persze az én fejemben is van vészterv, hogy mi lenne, ha tűz ütne ki a gépen, vagy letörne a szárnya. Katapult nincs ezekben a kis repülőkben, de ejtőernyő igen. Azt kell gyorsan felvenni és menekülni, ha lehet” –  tette hozzá a magyar műrepülő kiválóság.


Fotók: http://aero-gp.com


Comments

comments