Mostantól az eSport is igazi sport

Az Egyesült Államokban hivatalosan is sportként ismerték el a számítógépes kiber-játékok verseny-ágát, miután az egyik sztár vízum híján kimaradt a tavaszi szezonból.

Az LCS, azaz a League Championship Series ezentúl hivatalos bajnokságnak számít; a versenyszerű e-játékokat az amerikai Egyesült Államok kormánya sportként ismerte el.
Az intézkedésre azért volt szükség, hogy megkönnyítsék az igazolásokat, valamint könnyebben juttathassák vízumhoz a friss játékosokat.

A profi minősítésű sportolóknak ugyanis P-1 vízum jár, ami egyéni sportolóknak 5 évre, csapat-tagonként hat hónapra érvényes. A League of Legends fejlesztő Riot Games már jóideje kampányolt, bevándorlásra specializálódott ügyvédek sorát bevetve, hogy a versenyeken is résztvevő profi játékosokat ismerjék el sportolónak.

Ahogyan a Riot Games eSportokért felelős menedzsere, Nick Allen a Gamespot-nak kijelentette: sikerült elérni, amit akartak.
(Az interjú itt látható: http://uk.gamespot.com)

Ez a lépés úttörő lehet az eSportok életében, ráadásul segítheti a profi közösségek és játékosok népszerűsítésében.

A 19 éves Alberto Rengifo, a brit Team Dignitas csapatának tagja az egyik, aki már az új vízummal versenyezhet az USA-ban.
Michael ODell csapatfőnök a BBC Newsbeat-nek azt nyilatkozta, hogy a kanadai játékos bevetésére néhány hónap kimaradás után kerülhetett csak sor. “Most végre Albertó maradhat az Államokban, ki- és berepülhet az országba anélkül, hogy aggódnia kellene, visszaengedik-e.”

Egy olyan népszerű, egyre terjedő sportról van szó, amelynek világszerte több mint 40 millióan hódolnak, több tízezer rajongója, világverseny-sorozatai és saját digitális tévéje van.

A League of Legends Season 3 szeptemberben kezdődő világbajnoki sorozatának tétje 1 millió amerikai dollár.

Comments

comments