Milyen hatással volt a hegymászó iparra minden idők legnehezebb sziklamászása?

Adam Stack manapság marketing szakemberként dolgozik, de egykoron profi sziklamászó volt. Jól ismeri Tommy Caldwell-t, aki társával, Kevin Jorgesonnal még az év elején megmászta a Dawn Wall-t – azt a terepet, amire korábban azt hitték, hogy lehetetlen megmászni külső segítség nélkül. A szenzációs sportteljesítmény után csaknem öt hónappal Adam megnézte, mekkora hatással volt a hegymászó iparra a fal megmászása, és érdekes eredményekre lelt.

Éjszakai mászás

Éjszakai mászás

Közel öt hónap telt el azóta, hogy Tommy és Kevin 19 nap leforgása alatt megmászta a borotvaéles, vertikális Dawn Wall-t, a világ legnehezebb terepét. Tettük minden mászó hírfolyamán ott volt, az eseményt a világ szinte összes területén figyelemmel kísérték.

Adam azt próbálta megvizsgálni, hogy vajon nőtt-e az emberek kedve a mászáshoz azóta, illetve azt, hogy többen keresnek-e rá online az olyan keresőszavakra, mint a “sziklamászás”, vagy a “hegymászás”, mint azelőtt. Több száz keresőszót megvizsgált, és azt is eldöntötte, hogy azok összefüggésben vannak-e a Dawn Wall megmászásával.

A tavalyi évhez képest a legnagyobb népszerűséget a Dawn Wall keresőszó érte el: 42,208%-al többen kerestek rá. A második helyen Kevin Jorgeson élvezhette az újdonsült népszerűséget: az ő neve 15,369%-al több keresést kapott.

climbing-608x370

Konklúzió

A mászással összefüggésben lévő online keresések összesen 378 százalékkal nőttek 2013 januárjától 2015 januárjáig. Az nem deríthető ki, hogy hány ember próbálta ki azóta életében először a sziklamászást, az eredmények azt jelzik, hogy a Dawn Wall megmászása nagyban hozzájárult a hegy- és sziklamászás iparágának ugrásszerű fejlődéséhez – ezzel nem csak a két sztár, hanem a mászással foglalkozó edzőtermek, márkák és cégek is nagyot kaszáltak.

Ezt Adam onnan tudja, hogy százötvenhat százalékkal többen kerestek olyan edzőtermeket, ahol lehet falat mászni, ebből arra lehet következtetni, hogy többen vesznek bérletet is az ilyen helyekre, ez pedig a mászófelszerelések több eladásával is járnak egyben.

A teljes kimutatást megtekinthetitek erre a linkre kattintva, angol nyelven.

Caldwell saját rajongói oldalán kérdezte “híveitől”, hogy vajon büszke legyen-e arra, hogy ennyivel hozzájárult ahhoz, hogy a hegy- és sziklamászás népszerűbb legyen a Földön, vagy szégyellje el magát azért, amiért közös tette barátjával nagy változásokat hoz majd?

Szerintetek?

 

Comments

comments

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.