Végre ott vannak, ahová valók! Azaz a Dakar mezőnye január 3-án este megérkezett Afrikába, a következő napon pedig máris maguk mögött tudhatták az első afrikai szakaszt. A magyarok még mind versenyben vannak, és nap mint nap múlják felül a várakozásokat.
Ari Vatanen – 50!, Fotó: yahoo.com |
Kivéve szegény Benyóékat, ők ugyanis úgy néz ki, fel kell hogy adják a versenyt. Benyó Miklós és Maurer Péter Hyundai Terracanja meghibásodott, ami még nem lett volna baj, ha kéznél van a szervíz kamion, de az éppen a kompra várt Európában. Mire megérkezett Tangerbe, és mire megcsinálták a kocsit, addigra elrajtolt a mezőny, ők pedig az engedelyezett fél helyett, másfél órát késtek a startról. Szinte biztos, hogy kizárják őket… Ez pedig azt jelenti, hogy a Vadas Tamás, Gaál József, Slott Imre kamionos trió is hazafelé veszi az irányt, hiszen ők csak Benyóék szervíz kamionjaként funkcionálnak. És a legjobban állnak a három magyar óriás közül.
A többieknek szerencsére nincsenek ilyen problémáik. Kis Sándor és Czeglédi Péter olyan iramban száguld, hogy azt szemmel alig lehet követni, nem csoda, hogy a nissanos duó 34. az összetettben. Meglepő, de a magyarok között a második helyen a Liszi László, Rack György kettős áll (89.), ami azért csodálatos, mert Lisziék egy gyakorlatilag utcai autóval versenyeznek. Ebben a kategóriában ugyanis szinte csak a futóművön lehet érdemi változtatásokat végrehajtani.
Egyiknek 5, másiknak 40
Fabrizio Meoni: 2 henger, 2 kerék Fotó: yahoo.com |
A magyarok között Palik László a harmadik, összetettben pedig a 95. helyen áll, az első afrikai speciális szakaszon volt némi gondja. Egy pocsolya közepén kicsit beszívott a Bowler, öt percig köhögött, de aztán elindult, és már nem volt semmi probléma. Szalay Balázs és Bunkoczi László már nem volt ennyire szerencsés, nekik is a gyorsaságin gyűlt meg a bajuk az Opel Fronterával, de ők nem úszták meg öt perccel, nekik 40 percig tartott mire egy ékszíjcsere után újra csatasorba állították a járgányt.
Motorosaink is versenyben vannak. Szilvási Péter és Perepatics Richárd jól vette az első afrikai akadályt. A KTM-es freestyle versenyző Perepatics áll jobban az összetettben, ő 167., míg a Szuzuki nyergében vitézkedő Szilvási 183. helyről vágott neki az ötödik szakasznak.
Kamionos részsiker
A magyar kamionok az indulás előtt Fotó: szalay dakar team |
A kamionosok hozták a Dakar történetének eddigi legjobb magyar eredményét. A Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert trió a negyedik szakaszon a 9. helyre hozta be a MAN-t a kamionok mezőnyében. Összetettben pedig a nem kevésbé előkelő 11. helyen tanyáznak.
Feltétlenül illik néhány szót említeni a nagymenőkről is. elsősorban Ari Vatanenről. A Nissan gyári menője amellett, hogy többszörös rali világbajnok, korábban már négy alkalommal is diadalmaskodott a Dakaron. Tegnap pedig megszerezte 50. szakaszgyőzelmét, ami messze a legtöbb a verseny történetében (Vatanen a Dakar Schumacherje…). A motorosknál az olasz Fabrizio Meoni nyerte az első afrikai szakaszt, de kéthengeres KTM-jével így is csak második a kiegyensúlyozottan száguldó spanyol Esteve Pujol mögött. A címvédő Richard Sainct bukott egy kiadósat nem sokkal rajt után, de szerencsére nem kellett föladnia a versenyt.
Az ötödik napon a mezőny Er Rashidijából rajtol és 575 km-t tesz meg Ouarzazate városáig. A versenyzőkre ezúttal egy marathoni, 337 km-es speciális szakasz vár. A Dakar kezd bekeményíteni…
Az 5. szakasz útvonala, pirossal a gyorsasági szakasz Kép: dakar.com |