Még három legény áll a gáton

Amilyen ronda volt a kedd, olyan nehéz volt a szerda. A 2004-es Dakar rali mezőnyére a verseny leghosszabb, több mint ezer kilométeres szakasza várt. A célállomás egész éjjel várta a versenyzőket, de sokan a dűnék között éjszakáztak, így a mieink is.





Maszuoka utolérhetetlen
Fotó: AFP
Kedden elveszítettük két remek csapatunkat, miután Palik László és Darázsi Gábor egy defekt következtében hatalmasat bukott, Palik megsérült a kezén, és fel kellett adniuk a Dakart. Kis Sándor és Czeglédi Péter Nissanjában pedig egy fáradásos törés tönkre tette a váltót és a motorblokkot is, amit így ki kellett volna cserélni, ezt azonban a szabályok nem teszik lehetővé. Pedig Kisék összetettben a fantasztikus 29. helyet foglalták el, zseniálisan versenyeztek. A két autós csapat sorsára jutott egyetlen még versenyben lévő motorosunk, Szilvási Péter is, aki a marathoni szakaszon már nem tudott rajthoz állni. Reményeinket már csak három egység élteti, Szalay Balázs és Bunkoczi László, valamint Liszi László és Rack György az autósok mezőnyében próbál beérni a dakari célba, míg ugyanezt a kamionosok között szeretné elérni a Darázsi Zsolt kormányozta monstrum.

Marathon






A spanyol Esteve Pujol egy helikopter árnyékában
Fotó: AP
A szerdai napon 1055 km várt a Dakar mezőnyére a marokkói Tan-tan és a mauritániai Atar között, a gyorsasági szakaszok hossza 701 km volt. A szakasz eleje rendkívül gyors volt, míg a második fele inkább technikás, nagyon sok versenyzőnek gyűlt meg a baja a szokásosnál is finomabb homokkal. A hatalmas dűnék tetejére alig lehetett felkapaszkodni, szükség volt a széria felszerelésnek számító ásókra. Legalább ekkora problémát okoztak a zsoldjuk kiegészítésén fáradozó mauritániai katonák. Több pilótát, így az autósok között az összetettben élen álló japán Maszuoka Hiroshit is megállították, és az irataikat, valamint pénzt kértek tőlük. A japán bevallotta, félt, de volt annyi vér a pucájában, hogy nem fizetett az útonállóknak, ellenben ezt a szakaszt is megnyerte, és összetettben továbbra is vezet csapattársa, Peterhansel, és az újonc skót McRae előtt. Megállítottták a spanyol motorost, Joan Romat is, hogy megvámolják, erre ő olyan mérges lett, hogy szó nélkül gázt adott, és elrobogott, végül ötödik lett. A szakaszt a címvédő Richard Sainct nyerte, összetettben viszont a francia Cyril Despres vette át a vezetést.

Merjük remélni






Ha minden jól megy, fél egy körül indulnak Szalayék
Fotó: Szalay Dakar Team
Hogy a magyar indulók hanyadikok lettek, azt sajnos nem sikerült pontosan kideríteni, az biztos, hogy az éjszaka jelentős részét a sivatagban töltötték, ha beértek is, csak hajnal tájban. A ma reggeli rajtlistán a Lisziék a 81., míg Szalayék a 88. helyen szerepelnek, és nem sokkal 12 óra után kellene elhagyniuk a tábort. Darázsiék a 29. helyen szerepelnek a kamionos rajtlistán, szintén fél egyes indulással. Fél óra késés engedélyezett, ha csak ezen múlik, hogy rendbe tudják-e hozni az autókat, már az is sokat jelentene. Ha rajthoz tudnak állni, akkor már nagyon jó esélyük van, hogy elérjenek a Rózsaszín-tó partján felállított célba. A tegnapihoz hasonló hosszúságú szakasz ugyanis már nem lesz a Dakaron (bár két nap múlva még lesz egy 900 km-es), példának okáért ma egy egészen rövid, 393 km-es út vár az indulókra. A gyorsasági szakasz hossza 355 km, szakértők szerint inkább technikás, mint gyors, ami azt jelenti, hogy valamelyest lehet kímélni az autókat. Szerencsés autózás mellett még a későn indulók is beérhetnek Tidjikjába sötétedés előtt.







8. szakasz: Atar – Tidjikja 393 km (355 speciál)
Kép: dakar.com

Comments

comments