Majdnem finis… "Már csak 8000 mérföld van hátra…"

"Már csak nyolcezer mérföld van hátra" – írta vasárnapi közleményében Ryan Godfrey, az Ericsson 4 hajó kötélzetmestere. A világ legnagyobb óceáni vitorlásversenyét, a Volvo Ocean Race-t az októberi kezdet óta vezeti a skandináv telekommunikációs cég hajója.







“Megnyugtató az a tudat, hogy a Fiji-szigeteket elhagyva ismét vezető pozícióban vagyunk” – írja a beszámoló. Néhány nappal ezelőtt a Puma hajó tört az élre, aztán az Ericsson 4 átvette a vezetést.

A világ legnagyobb Földkerülő vitorlásversenye október 10-én indult a spanyolországí Alicante kikötőjéből.

Két évvel ezelőtt úgy tűnt, a továbbiakban nincs jövője az osztályhajókkal vívott csapatos Földkerülésnek.
Érdekes módon, a vitorlás szakmának nem jött be a verseny, a közönség ugyanakkor odavolt azért, amit a képernyőn látnak. A Volvo Ocean Race (VOR) ugyanis a televíziós közvetítés által 200 ország közel kétmilliárd nézőjéhez jutott el, a sajtómegjelenések pedig minden vitorlás rekordot megdöntöttek.
A szervezők elhatározták, hogy új köntösbe csomagolva ismét elindítják a VOR-t.

Idén hosszabb távon






A Volvo Ocean Race mezőnye 2006-ig négyévenként hajózta körbe a Földet, azóta viszont kétévente rendezik a viadalt. Idén teljesen új, minden korábbinál hosszabb úton haladnak.

A táv most 37 ezer tengeri mérföld (68.500 km), a szervezők 9 ezer mérfölddel toldották meg a versenyt. Minderre azért volt szükség, mert a hajók sebessége évről-évre növekszik.
A 2005-2006 VOR győztese 25 nappal volt gyorsabb, mint a 2001-2002-es verseny első helyezettje.







Óriás hullámok és a vitorlázók élete

A Földkerülés kemény kihívás, ha pedig valaki pozíciókért verseng, akkor könyen bajba kerülhet.
A legtöbb ilyen típusú versenyen minden évben becsúszik egy-egy baleset – ez alól a VOR sem kivétel.
A 2005-2006-os szériában egy óriási hullám egy vitorlázó életébe került, a MUVISTAR nevű hajó legénysége pedig az ABN AMRO TWO (melyen könnyek között küzdött a legénység a halott vitorlázóval a fedélzeten) segítségének köszönhetően menekült meg a hullámsírból.







Az idei sorozat tizenkét szakaszból áll. Az első kikötő – Fokváros – után kimaradnak az Indiai-óceán veszélyes déli vizei. Helyette Afrika keleti partjai mentén északra tart majd a mezőny.

A Volvo Ocean Race legjoban menő hajója az Ericsson 4 – eddig két szakaszgyőzelem van mögöttük.
A svéd hajó legnagyobb riválisa a Telefonica Blue – a spanyol távközlési óriéscég által szponzorált vitorlás ugyancsak két szakaszton ért be elsőnek a célba.
Most azonban a Telefonica Blue egy időre kiszállt a a buliból. A Dél-kínai Qingdao kikötőjében – ahonnan 12 napja elstartolt a mezőny – a svéd hajó nekiment valaminek, és megsérült a tőkesúlya.
Ők Rio de Janeiróban szállnak újra versenybe, addig az Ericsson 4 és a Puma hajója csatáznak.







“A fedélzeten mindenki nyugodt, relaxálunk az előző napok megpróbáltatásai után. Most csak négy óránként cserélünk vitorlát.

” A Volvo Ocean Race nagyon kiélezett verseny, tulajdonképpen úgy kell elképzelni, mint egy szokványos pályaversenyt – csak a küzdőtér nagyobb”.

A részvevő hajók pontos pozícióját mindenki nyomon követheti percről-percre.

Ehhez le kell tölteni egy Google Earth alkalmazást a verseny
honlapjáról.
Meglepő, hogy a hajók egy nap alatt mekkora távolságot tesznek meg.

Comments

comments