Magyar öröm a Török Ralin

A hétvégi 1. Török Rali nemvárt magyar sikert hozott. A Benik-Rácz páros vb-újoncként az előkelő 13. helyen ért célba az autógyilkos versenyen. Benik Balázst Törökországban értük utol, mivel a verseny után még haza is autóznak a török Riviéráról.


A török hegyek között

A 2003. február 27. és március 2. között rendezett 1. Török Rali sorsa sokáig kétséges volt az iraki háború veszélye miatt. Aztán mégis megtartották, Benikék pedig éltek az alkalommal. Az eredeti célkitűzés az volt, hogy a csapat teljesítse az 1251 kilométeres távot, amiből összesen 380 km volt a gyorsasági szakaszok hossza. Benikék alaposan túlteljesítették a tervet, ugyanis a fantasztikus 13. helyen értek célba. Pedig az, hogy nehéz volt a verseny, a létező legenyhébb kifejezés arra, hogy milyen gyilkosan brutális futam volt az 1. Török Rali.



Benik Balázs az extrem.hu-nak elmondta, hogy a verseny végig murvás szakaszokon zajlott, és nagyon sok versenyzőnek meggyűlt a baja brutális körülményekkel. Balázséknak is akadt gondjuk: „egy hatalmas kő eltörte a hátsó hidat, aminek egyenes következménye volt, hogy a nap végén a komplett differenciált ki kellett cserélni. Aznap három speciálist a törött híddal tettünk meg”. Szerencsére a mieink mögött ott volt a gyári segítség, az angol Ford/M-Sport munkatársainak személyében, akik minden olyan segítséget megadtak, amit a nagymenők megkaptak. Így aztán a Ford Focus WRC minden reggel felkészítve várta a rajtot.


A rali első 15 helyezettje

Ha már szóba kerültek a nagymenők. A Rali Világbajnokság nem olyan előre lefutott versenysorozat, mint a Forma 1, ahol ugyebár van egy Michael Schumacher, aztán kifújt. Törökországban ezen a hétvégén hét(!) világbajnok állt rajthoz. Ízelítőül: Sainz (ő nyert), McRae, Burns, Grönholm! Összesen 18 gyári menő próbálta meg teljesíteni a távot, rajtuk kívül még ott tolongott a rajtál 7 privát WRC is. Nem akármilyen mezőny! Balázs elmondása szerint „baráti légkör uralkodik a versenyeken, a sztárok is nagyon barátságosak, segítőkészek voltak, nyoma sem volt sztárallűröknek.”



Miként jött össze az igazán elismerésre méltó 13. hely? Kezdjük azzal, hogy még jobb is lehetett volna, de hát az a fránya technika! Az utolsó napon tönkrement a kormányszervó, így izomból kellett vezetni a befejező gyorsaságikon, ez pedig 6 perc és egy helyezés mínuszt jelentett a csapatnak.


Benikék Ford Focus-a küzd a török murvával

A török verseny azonban nem csak a pilótákat vette igénybe. Hatalmas megterhelést jelentett a navigátorok számára is. Benik Balázs nem győzte dicsérni Rácz Bence mitfárert, akinek egész úton be nem állt a szája. „Nem volt egyetlen olyan pillanata sem a versenynek, amikor ne kellett volna valamilyen információt adnia nekem. Szinte nem is volt egyenes rész a szakaszokon. Ajánlottam Bencének, hogy vezessen be a sisakjába vízcsapot, mert a sok beszédtől kiszárad.”



A Benik-Rácz kettősnek a Török Rali kiváló bemelegítés volt a március végén kezdődő magyar bajnokság előtt. Tapasztalat szerzésre ennél kiválóbb alkalmat keresve sem találhattak volna. Természetesen a honi bajnokságban a dobogó legfelső fokát célozzák meg a fiúk, de Balázs hangsúlyozta: „Nagyon nehéz dolgunk lesz, mert sok kiváló versenyző van a magyar mezőnyben, és bizony ők mindannyian nyerni akarnak.”

Igazságtalanok lennénk, ha nem szólnánk egy másik magyar párosról, akik szintén szerencsét próbáltak Törökországban. Fülöp Rajmund és Major Gábor egy Toyota Corolla WRC-vel álltak rajthoz, de három gyorsasági után sajnos fel kellett adniuk a versenyt. Csak emlékeztetőül jegyezzük meg, hogy a magyar ralisok közül idén már Szabó Gergő is elindult egy világbajnoki futamon, Monte Carloban.



A következő világbajnoki futamot április 10-13. között rendezik Új-Zélandon. Ezen Benikék nem vesznek részt, viszont terveik szerint a szezon vége felé egy-két világbajnoki futamon szeretnének még elindulni.

Comments

comments