Magyar a Forma 1-ben

Jubileumi bélyeg, egyedi Herendi, magyar szerelő a Renault istállóban, és tökéletes, esőt jól átvészelt pálya – érdekességek a magyar futamról

A héten a fővárosban (Robinson Étteremben tartott) sajtótájékoztatón osztották meg a szervezők a sajtó képviselőivel a Forma 1 idei változásait, a szervezés részleteit,





Üdülései csekkel is lehet fizetni a jegyért, www.hungaroring.hu
egyáltalán a száguldó cirkusz hazai futamának érdekességeit. Mi is ott jártunk.

Dohány reklámok nélkül

Kiderült például, hogy jövőre már ne keressünk dohányreklámot a verseny megjelenési felületein, ugyanis teljes egészében tiltott lesz a dohányreklám a száguldó cirkusz futamain. Így, az eddigi Marlboro Magyar Nagydíj névből is csak a Magyar Nagydíj marad – hangzott el a Forma 1 csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Sőt, már idén is korlátozták a dohány reklámokat. A pályán belül lehet csak reklámozni, és a csapatok maguk döntik el, hogy bevállalják-e a tiltott dohányreklámokat.






Palik László a sajtótájékoztatón
Futamra magyar, 20 ezerért vagy 100 ezerért


Palik László szerint a jegyárak tekintetében egyre közelebb hozták az emberekhez a sportot, hiszen az edzési napokra már 1700 Ft-ért be lehet jutni. Igaz, a fő futam idején döntően 20 ezer Ft fölöttiek a jegyárak. De, 112 ezer Ft is kóstálhat a boxutcával szembeni tribünre szóló hétvégi jegy. Azonban, a tribünre szóló jegyekért ingyenes parkolóhely jár! Így, már jobban megéri…

Magyar a Forma 1-ben

Azért pedig, hogy a néző elégedett legyen a hazai szerzés részéről 600 munkatárs serénykedik majd.Egy magyar pedig a Forma 1 nemzetközi csapatában is helyet kapott, mégpedig a Renault istálló berkein belül. .

A Renault F1 Team ugyanis 6 futamra meghívott egy-egy szakembert az adott ország szerelői közül. Ezt a tisztet pedig hazánkban Csedő Levente nyerte el, aki már a csapat Team szerelői gárdájának egyenruhájában tölti hétvégi napjait.

Elégedettek a pályával

“A csapatok nagyon kedvelik a magyar pályát, mert technikás, és a legkisebb gondot jelentő pályának számít nemzetközi összehasonlításban” – tudatta Frank Tamás, a





Hungaroring Rt. Nemzetközi kapcsolattartó tagja a beharangozó sajtótájékoztatón.

Amihez annyit tettek hozzá, hogy a magyar pálya körideje is azt mutatja, hogy jól autózható.
“Húsz éve figyelem a Forma1-et, és remélem a magyar pálya egyik évben elnyeri majd a Legjobb pálya díját”
– vélekedett Herbert Gábor szakértő.

Az eső nem viselte meg a pályát

“A nagy esőzések sem viselték meg a pályát, emiatt nagyon izgultunk, mert a Hungaroring mégiscsak völgyben van, homokos talajon. De, a legdurvább szerdai




Trunkó Barnabás nem csinált viccet a sajtótájékoztatón való részvételből
esőzést is kibírta és jó állapotban van”
– emelte ki Palik László.

De, a sajtótájékoztatón elhangzott az is: állítólag a pálya körül már cseppet sem ilyen rózsás a helyzet, ugyanis borzasztó útviszonyok vannak, feláztatott a talaj.

De, erről nem a Hungaroring tehet. Igaz, a jobb állapotokért minden megtehet.

Szigorúan őrzött Herendi a díjazottaknak

Mégpedig olyan, amelyen 1 hónapot dolgoztak aHerendi Porcelán Manufaktura mesterfestői, akik napi 8 órában precíz munkával alkották meg a dobogós helyezettnek járó elismerést.





Aranyos Herendi díjak





 
A díj mindhárom példánya egyedi darab, amelyből nem készül több, így ha izgalmában egy versenyző esetleg elejtené a kezéből – tegyük fel Michael Schumacher, mert mondjuk megszerzi pályafutása 90. világbajnoki futamgyőzelmét -, akkor ne számítson utánpótlás darabra. Ja, és féltve őrzött kincsnek tekintik őket a verseny ideje alatt a Herendiket, így maga a gyár vezetője szállítja, és őrködik felettük.

Jubilál a magyar pálya






Ünnepi borítékra ünnepi bélyeg dukál
I
dén ugyanis 20 éves évfordulóját tölti a mogyoródi pálya, amely alkalmából ünnepi bélyeget adtak ki.

Aki tehát gyűjti a Forma 1-es relikviákat, az 75 Ft-ért a postahivatalokban beszerezheti a sajátos emléket, vagy akár nyálazhat és borítékolhat egy alkalmi emléket.





Comments

comments