Luc Alphand és Kis kemény futamot jósol

Kis Sándor szerint a romániai versenyszakasz lesz a legkeményebb a vasárnap Budapestről rajtoló Central Europe Rally-n.

Az április 20-án a Hősök teréről rajtoló Central Europe Rally lesz a Dakar széria első állomása, amely a többi A.S.O. által szervezett off-road és tereprali versenyhez hasonlóan magas színvonalú szervezést, nagy részvételi arányt és teljes körű biztonságot nyújt a résztvevőknek – derült ki a verseny pénteki sajtótájékoztatóján.

Luc Alphand erős versenyre számít

A Budai Várban, a Hiltonban tartott sajtótájékoztatón a gyári csapatok pilótái is ott voltak, a





Peterhansel és Luc Alphand
2006-os Dakar ralit megnyerő Luc Alphand-nak, a kilencszeres Dakar győztes Stephane Peterhansel-nek, a Hummer-es amerikai Robby Gordon-nak, vagy a spanyol motorosnak Marc Coma-nak sok szabad perce nem akadt, hiszen folyamatosan interjút adtak a hazai és külföldi médiumoknak.

Az elmúlt napokban Luc Alphand is tesztelte már a magyar pályákat, több szelektív szakaszt is beautózott a jutaspusztai lőtéren.
Nagy verseny várható – mondta Luc Alphand a sajtótájékoztatót követően az extrem.hu-nak.
Luc Alphand arra a kérdésünkre, hogy egykori síelői múltjának köszönhetően (összetett Világkupa győztes, junior-világbajnok volt) megszerzett fizikai állóképessége segítség-e a tereprali kemény világában, annyit mondott: “Á, hol van az már, a síelés már nagyon múlt az életemben” – mondta, majd főnöke hívószavának engedelmeskedett, és interjúról-interjúra sietett.

Köves, rázós és gyors szakaszok






Hátul Peterhansel, Robby Gordon, Luc Alphand
De, nézzük mi is vár a versenyzőkre vasárnaptól. A Nagybányán is áthaladó verseny hét szakaszból és 11 szelektívből áll majd, amelyen 260 regisztrált versenyző (110 motoros, 19 quados, 91 autós és 40 kamionos egység) vesz részt, hogy április 26-án megérkezzen a célba a Balaton partjára. A mezőny összesen 2713 kilométert tesz meg, amelyből 1092 kilométer a mért szakasz.

A terep hasonló lesz a Dakar ralin tapasztalt első szakaszokhoz, mivel Magyarország ezen területe meglehetősen köves, rázós és gyors. A versenyzőknek hol kemény murvás pályán, hol sűrű erdőben, vagy akár Romániában havas utakon kell közlekednie.
Az útvonal egészen hasonló lesz a WRC versenyeken ismert pályákhoz, mivel a navigációnak nem olyan szempontból lesz fontos szerepe, mint a sivatagban, hanem inkább abban, hogy a rövid szakaszokon egy kis hiba komoly időhátrányt jelenthet a versenyzőknek.

Carlos Sainz, Bruno Saby és az amerikai…

Ilyen körülmények mellett a korábbi WRC versenyzők természetesen előnyt élveznek, mint a spanyol Carlos Sainz, a wolfsburgi gyárban készített Volkswagen Touareg 1990 és 1992 WRC-s bajnoka. A VW armada ellen nagy erőkkel száll harcba a Mitsubishi csapat is.
És nem szabad megfeledkeznünk a francia Bruno Saby és a qatari Nasser Al-Attiyah által képviselt BMW csapatról, vagy Robby Gordonról sem, aki az első amerikai versenyző, amely afrikai szakaszt tudott nyerni.






Kis Sándor célja végigmenni a versenyen
A KTM pedig a legjobb pilótáival érkezett a futamra, mint a Dakar rali korábbi két évében győztes francia Cyril Despres és a spanyol Marc Coma. Olyan remek tereprali versenyzők is indulnak a versenyen, mint David Casteu és David Fretigné, a norvég Pal-Anders Ullevalseter, vagy a portugál Helder Rodrigues és Ruben Faria.

Kis Sándor: Kemény lesz a romániai terep

Azt, hogy a versenyzők között nagy csaták várhatók Kis Sándor is megerősítette az extrem.hu-nak. Arra a kérdésünkre, hogy mennyiben előny a hazai pálya, és melyik ígérkezik a legdurvább szakasznak elmondta: “Legkeményebb Romániában lesz.
– Szerintem a gyári nagy csapatok nem tudják előre, mire számíthatnak a román terepen, és lehet, hogy nincs rá gumijuk, úgyhogy előny a magyar egységeknél. Legalábbis remélem – tette hozzá az extrem.hu-nak. Kis hozzáfűzte, hogy egységének elsődleges célja a Central Europe Rally-n, hogy végigmenjen a versenyen.


Hamarosan: Marc Coma interjúnk!

Comments

comments