Kiütéses kettős győzelemmel kezdte a 2009-es rali évadot a Citroen csapata: a zsinórban hatodik vb-címére pályázó Sebastien Loeb megnyerte az ír ralit, maga mögé utasítva márkatársát, Dani Sordót. A Forddal versenyző Mikko Hirvonen a 3. helyezést szerezte meg a nyitóversenyen.
Sebastien Loeb |
A francia versenyző 2008-ban gyűjtötte be ötödik világbajnoki címét, ráadásul törtetlen sikersorozatot tud maga mögött: 2003 áll a dobogó tetején.
Loeb-nek nem lesz nehéz dolga, ugyanis a rali-világbajnokságot mindössze két csapat veszi “komolyan” – a Ford és a Citroen. A francia pilóta egyetlen vetélytársa a Fordot vezető finn sofőr, Mikko Hirvonen.
A hétvégén látványos balesettel kezdődött a 2009-es rali világbajnokság.
Az Írországban rendezett futamon az ausztrál Atkinson repült le az útról.
Egy villanyoszlopot is kidöntött – a navigátor könnyebben megsérült. Írország egyébként új helyszín, hiszen az elmúlt években mindig Monte Carlo-ban indult a szezon.
Működik a sperrdifi a kanyarban |
“A Subaru mindig különleges hangulatot adott a versenyeknek, rengeteg rajongójuk volt, de hát változnak az idők” – mondta az ír futam egyik főszervezője.
A sorozat idén 15 helyett 12 futamból áll, ezeket többnyire Európában rendezik, Argentínában és Ausztráliában egy egy futam lesz. A verseny körül kevesebb szerelő dolgozik. Mindennek oka a gazdasági világválság, amely az autóipart sújtja a leginkább.
Loeb-nek a pénteki nyitónap délelőttjén még rosszul állt a szénája. A francia klasszis elszúrta a gumiválasztást, és a nedves aszfalton rögtön az első szakaszon 42 másodperces hátrányba került a gyári Ford menőjével, az extrém téli abroncsokon repesztő Jari-Matti Latvalával szemben.
Röviddel később, a második szakaszon Latvala kiesett, így a Stobart Ford versenyzője, a szintén extrém téli gumikat választó Urmo Aava örökölte meg a vezető pozíciót. Loeb az első szervizponton kereket cserélt és ettől szinte szárnyakat kapott: élre állt, elsőségét végig megtartotta és végül közel másfél perces előnnyel nyert Sordo előtt.
“Igazán nehéz ralin vagyunk túl, így nagy boldogság számomra, hogy megszereztük a tíz pontot. Az aszfaltos futamok különösen fontosak számomra. Ez most roppant trükkös volt, de itt vagyunk a finisben, ráadásul maximális pontszámmal. Ettől jobban aligha kezdhettük volna az új évadot.” – idézi a wrc.com a címvédésre hajtó világbajnokot.
Mikko Hirvonen-t szombat reggel a szervó meghibásodása is hátráltatta. A műszaki problémák fényében a finn pilóta sem elégedetlen az eredménnyel. Az északi sofőr előzetesen abban reménykedett, hogy komolyabb veszélyt jelenthet a Citroenekre, s bár ez nem jött össze, ígérete szerint Norvégiában megpróbál revansot venni a fő ellenfeleken.
“Volt néhány problémánk és a gumiválasztást is elrontottuk, de elégedett vagyok a hat ponttal” – mondta Hirvonen. “Természetesen abban reménykedtem, hogy harcolhatok Sordóval, de talán majd legközelebb. Most Norvégia következik, amit már nagyon várok. Az egy teljesen más történet lesz. Mostantól elkezdünk a bajnoki titulusért harcolni!”
Az ír rali végeredménye:
1. | Sebastien Loeb | Citroen | 2:48:25,7 |
2. | Dani Sordo | Citroen | + 1:27,9 |
3. | Mikko Hirvonen | Ford | + 2:07,8 |
4. | Henning Solberg | Stobart-Ford | + 6:32,4 |
5. | Chris Atkinson | Citroen | + 7:51,9 |
6. | Sebastien Ogier | Citroen | + 10:44,0 |
7. | Matthew Wilson | Stobart-Ford | + 11:23,8 |
8. | Khalid Al Qassimi | Ford | + 14:07,9 |