Komoly(talan) csata a rali világbajnokságon

Kiütéses kettős győzelemmel kezdte a 2009-es rali évadot a Citroen csapata: a zsinórban hatodik vb-címére pályázó Sebastien Loeb megnyerte az ír ralit, maga mögé utasítva márkatársát, Dani Sordót. A Forddal versenyző Mikko Hirvonen a 3. helyezést szerezte meg a nyitóversenyen.





Sebastien Loeb
“Nagy csatára számítok, de mi más is lehetne a célom: újra győzni akarok” – nyilatkozta a Citroen C4 WRC-t irányító Sebastian Loeb a verseny előtt.

A francia versenyző 2008-ban gyűjtötte be ötödik világbajnoki címét, ráadásul törtetlen sikersorozatot tud maga mögött: 2003 áll a dobogó tetején.
Loeb-nek nem lesz nehéz dolga, ugyanis a rali-világbajnokságot mindössze két csapat veszi “komolyan” – a Ford és a Citroen. A francia pilóta egyetlen vetélytársa a Fordot vezető finn sofőr, Mikko Hirvonen.

A hétvégén látványos balesettel kezdődött a 2009-es rali világbajnokság.
Az Írországban rendezett futamon az ausztrál Atkinson repült le az útról.
Egy villanyoszlopot is kidöntött – a navigátor könnyebben megsérült. Írország egyébként új helyszín, hiszen az elmúlt években mindig Monte Carlo-ban indult a szezon.






Működik a sperrdifi a kanyarban
A mostani futammal az utóbbi évek legszegényesebb rali-világbajnoksága indult el. Összesen két autógyár, a Ford és a Citroen engedheti meg magának, hogy profi – úgynevezett – gyári csapatot indítson, a Suzuki és a Subaru viszont decemberben bejelentette: kiszáll a raliból.
“A Subaru mindig különleges hangulatot adott a versenyeknek, rengeteg rajongójuk volt, de hát változnak az idők” – mondta az ír futam egyik főszervezője.

A sorozat idén 15 helyett 12 futamból áll, ezeket többnyire Európában rendezik, Argentínában és Ausztráliában egy egy futam lesz. A verseny körül kevesebb szerelő dolgozik. Mindennek oka a gazdasági világválság, amely az autóipart sújtja a leginkább.

Loeb-nek a pénteki nyitónap délelőttjén még rosszul állt a szénája. A francia klasszis elszúrta a gumiválasztást, és a nedves aszfalton rögtön az első szakaszon 42 másodperces hátrányba került a gyári Ford menőjével, az extrém téli abroncsokon repesztő Jari-Matti Latvalával szemben.

Röviddel később, a második szakaszon Latvala kiesett, így a Stobart Ford versenyzője, a szintén extrém téli gumikat választó Urmo Aava örökölte meg a vezető pozíciót. Loeb az első szervizponton kereket cserélt és ettől szinte szárnyakat kapott: élre állt, elsőségét végig megtartotta és végül közel másfél perces előnnyel nyert Sordo előtt.

“Igazán nehéz ralin vagyunk túl, így nagy boldogság számomra, hogy megszereztük a tíz pontot. Az aszfaltos futamok különösen fontosak számomra. Ez most roppant trükkös volt, de itt vagyunk a finisben, ráadásul maximális pontszámmal. Ettől jobban aligha kezdhettük volna az új évadot.” – idézi a wrc.com a címvédésre hajtó világbajnokot.

Mikko Hirvonen-t szombat reggel a szervó meghibásodása is hátráltatta. A műszaki problémák fényében a finn pilóta sem elégedetlen az eredménnyel. Az északi sofőr előzetesen abban reménykedett, hogy komolyabb veszélyt jelenthet a Citroenekre, s bár ez nem jött össze, ígérete szerint Norvégiában megpróbál revansot venni a fő ellenfeleken.

“Volt néhány problémánk és a gumiválasztást is elrontottuk, de elégedett vagyok a hat ponttal” – mondta Hirvonen. “Természetesen abban reménykedtem, hogy harcolhatok Sordóval, de talán majd legközelebb. Most Norvégia következik, amit már nagyon várok. Az egy teljesen más történet lesz. Mostantól elkezdünk a bajnoki titulusért harcolni!”

Az ír rali végeredménye:











































1.
Sebastien Loeb
Citroen
2:48:25,7
2.
Dani Sordo
Citroen
+ 1:27,9
3.
Mikko Hirvonen
Ford
+ 2:07,8
4.
Henning Solberg
Stobart-Ford
+ 6:32,4
5.
Chris Atkinson
Citroen
+ 7:51,9
6.
Sebastien Ogier
Citroen
+ 10:44,0
7.
Matthew Wilson
Stobart-Ford
+ 11:23,8
8.
Khalid Al Qassimi
Ford
+ 14:07,9

Comments

comments