Kelly hősei Balatonfüreden tankolnak…

Vezess 38880 köbcentis, 880 lóerős T55-ös tankot, vagy 21 tonnás MAZ 537 harci járművet! Megteheted Balatonfüreden. Az extrem.hu megtette.

Balatonfüred után – Tihany felé tartva – a 71-es út mellett igazi monstrumok parkolnak.
Az útról lekanyarodva, rögvest egy T55-ös tank toronyágyúja (utánzásra készült, nem az eredeti!) néz farkasszemet az emberrel, mellette egy MAZ 537-es gép parkol.





Füred mellett nem tankmentes az övezet!

Felszállunk a tankra, felvesszük a sisakot, a sofőr beindítja az erőgépet, a V12-es dízel motort, és dolgozni kezd a 40.000 köbcentis járgány. 
Fföldet rengető érzés, amikor elindul a tank az emberrel. 
A sofőr fordítja a borkormányt, 30 km/órás a tempó, amikor átvágunk a réten, majd be a bozótosba.
Érzem, nem lenne akadály a gép előtt. Csak az üzemanyag, amit megeszik, mert az bizony nem kevés: 300 liter 100 km-en. Visszamegyünk a kiindulási pontra, leparkolunk. Augusztus végéig bárki próbát tehet itt.

A Ferrarinál drágább 





“Nekem műkincs a tank.”
Molnár Béla (a képen jobbra)

Nagy sikere van a tankvezetésnek, visszajáró vendégeink vannak. Olyan is akad, aki hozza magával az osztálybasoroló papírját (vagyis a régen kiadott tank-jogosítványt), és mutatja, hogy neki engedélye is van a vezetésre. Korábban bárki vezethette, de tönkrevágták a kuplungot – meséli a tankutazás után Molnár Béla, a T55-ös tulajdonosa.

Megtudom: imádja a harckocsiját, de még 18 harci jármű tulajdonosa.-
Igen, Molnár úr lelkes harci jármű és harckocsi gyűjtő. “Ezek igazi technikai csodák.” -mondja. 
Ez a 28 éves MAZ 537-es, ami mellettünk áll, sajnos nem az enyém. A gazdája imádja, semmi pénzért




A MAZ 537-es műszerfala
nem válna meg tőle, pedig egy Ferrari árát is kínálták már érte, sőt még annál is többet. Igaz, én sem adnám el senkinek a 31 éves T55-öst, pedig nem olcsó mulatság fenntartani.
– teszi hozzá Béla.
Például, ha új motor kerülne a T55-ösbe, azért 20 millió Ft-ot kellene fizetnie Bélának, ha lánctalpakat rendelne hozzá, az 100 millió Ft-ot kóstálna.

1100 liter üzemanyag

Ezekből a gépekből azonban nem sajnálták az anyagot, a T55-ös 880 lóerős, 36 tonna.
Toronyágyúja nem igazi, azt nem engedélyezik hazánkban, csak az utánzást.
A MAZ, ha rajta vannak a szerelvények, akkor 94 tonnát nyom – teherbírása: 60 tonna. Maximális üzemanyag férőhelye pedig 1100 liter. 500 lóerős, nyomatéka majdnem 3000 Nm.

Comments

comments