Jet-ski: véget ért a vb sorozat

Szerettünk volna sok-sok jó hírrel búcsúzni a 2003-as jet-ski világbajnoki sorozattól, sajnos nem sikerült. A szerencse elpártolt Gerencsér Csabától és Vass Lacitól, egyikük sem tudta megtartani pozícióját az összetettben. De jövőre visszatérnek!


Laci húzza a gázt

December végén két futammal a Közel-Keleten ért véget az idei jet-ski világbajnoki sorozat. Előbb egy elhalasztott futamot tartottak meg december 21-én Dubaiban, ahol a mieink nagyon is jól szerepeltek. Vass Laci segítségével beszámolhattunk róla, hogy Gerencsér Csaba a 7. helyen fejezte be a futamot, azonban ez is elég volt ahhoz, hogy összetettben egy helyet előre lépjen, és felálljon a képzeletbeli dobogó harmadik fokára. Ekkor két ponttal tudhatta maga mögött az olasz Paolo Paesanit. Vass Laci a dubai futamon tizenharmadikként ért célba, és három pontos hátrányból szemlélve nem tűnt lehetetlennek bekerülni az első tíz közé. Azt viszont látták a mieink, hogy nem lesz könnyű dolguk. Az anyagilag és technikailag jól eleresztett franciákon kívül ott voltak a még jobban megtámogatott hazai, arab versenyzők is, akik a legújabb, legerősebb amerikai gépekkel álltak rajthoz. Az összetettben is egy arab pilóta, Nadir Bin Hindi állt az élen megelőzve a francia Didier Navarrót.



Robbanó motor

A sorozatot lezáró, Abu Dhabi-i futam előtt a minimális cél egyrészt Csaba harmadik helyének megőrzése, másrészt Laci számára a tizedik hely megkaparintása volt. A dolgok azonban meglehetősen szerencsételenül alakultak, a szenteste szereléssel telt, miután az egyik jetnek a reggeli szabadedzésenk szétrobbant a motorja. Mindezek után Laci a második, míg Csaba a harmadik sorból rajtolhatott el. Javítani sajnos nem tudtak helyezésükön, együtt robogtak be a célba, Csaba tizenkettdikként, Laci pedig tizenharmadikként fejezte be a futamot. A végelszámolásnál a mieinknek meg kellett elégedniük a 4., ill. a 11. hellyel. A kis csapat december 29-én ért haza az Emirátusokból, és Vass Láci máris megosztotta velünk tapasztalatait a világbajnoki sorozatról, és az arab Karácsonyról.



Nehéz pálya, nehéz verseny


Erős mezőny a vb sorozatban

– Rendkívül nehéz verseny volt – vágott a közepébe Laci -, egyrész nagyon erős volt a mezőny, az arab és a francia pilóták is nagyon nagyon jók. Nagyon jó, és egyben nehéz is volt a pálya, a második napra már a hullámok is megjöttek.

– Mi volt az akadálya, hogy Csaba megtartsa 3. helyét, te pedig a legjobb tízbe kerülj?

– Egyrészt az olyan problémák, mint a motor szétrobbanása, még szerencse, hogy kaptam egy új motort, és befutott a Rotax mérnöke is, aki sokat segített. Csabának volt egy kézsérülése, és nagyon el is fáradt már az utolsó napokra. Én erővel jól bírtam, nekem viszont a combomról jött le a bőr, alig bírtam megmaradni a jeten. Szóval nem a motoron múlott.



Eb futam Harasztiban

– Milyen tanulságokkal, milyen tapasztalatokkal szolgált az idei esztendő?

– Az biztos, hogy rengeteget tanultam. Ez volt az első teljes világbajnoki szezonom, minden futamot befejeztem, sőt mindegyiken sikerült pontot is szereznem. Ez talán felül is múlta a várakozásaimat. Jövőre már azon leszek, hogy bekerüljek a legjobb tízbe, ami nagyon nehéz lesz. Hét világbajnoki futam van egyelőre a naptárban: kettő Kubában, és Szardínián, egy szentpéterváron, kettő pedig az Emirátusokban. Ráadásul úgy tűnik, hogy az UIM rendez egy három futamból álló nyílt Európa-bajnoki sorozatot is, aminek az egyik helyszíne Dunaharaszti lesz. Ez óriási sportdiplomáciai siker.

– Egy kicsit elszakadva a szakmától, nagyon érdekes lehetett a Karácsonyt egy iszlám országban tölteni.

– Valóban rendkívüli volt, ugyanakkor meglepő is. Mi úgy készültünk, hogy az Emirátusokban nyoma sem lesz az ünnepnek, Ausztriában vettünk egy műfenyőt, meg díszeket, ez volt a mi karácsonyfánk. A franciák például a depoban csinálták ugyanezt. Ugyanakkor majdnem olyan volt, mintha itthon lettünk volna: minden áruházban, hotelben feldíszített műfenyők voltak, mindent meg lehetett venni, aminek bármi köze volt az ünnephez. Gondolom, hogy ennek sok európai az oka, akik az emirátusokban élnek. Egyébként nagyon családiasan teltek a hétköznapok, pl. minden csapat vett távirányítós autót, ezekkel rendeztünk versenyeket, ahol az egyik szerelővel harmadikok lettünk.



Ősejksége a versenyen


Gerencsér Csaba karnyújtásnyira volt a 3. helytől

– Nagyon sok helyi, arab versenyző szerepel a sorozatban. Nagy respektjük van odahaza, sztárként kezelik őket?

– Abszolút! Most is óriási volt a felhajtás, remek szervezés mellett, a helyi sport tévé élőben adta a futamokat, de így is ezrek voltak kint a helyszínen. De talán mindennél többet mond az, hogy az ország első embere (Zayid sejk – a szerk.), akinek a képe mindenhova ki van téve, szinte szentként tisztelik, nos ő is kijött a versenyekre. El lehet képzelni azt a felhajtást, gépfegyveres testőrök szó szerint földön, vízen és levegőben. Bár nekem az egyik legnagyobb élményem az volt, hogy a depoban Nicolas Rius, a világ legjobb jetese volt a szomszédom, akitől rengeteget lehet tanulni.

– Gondolom most már a pihenés lesz a legfontosabb egy darabig.

– Persze, most egy kicsit lehet lazítani, de már vár a vadonatúj motor, amit tavasszal kezdek tesztelni, és hamarosan megjön a jet is. Jövőre szeretnék még jobb eredményeket elérni, és van egy titkos tervünk is, amiről egyelőre nem beszélhetek, de annyit mondhatok, hogy igazi nagy szám lesz.



Az Abu Dhab-i verseny és a vb sorozat végeredménye

Comments

comments