Világbajnoki dobogósok küzdelme jósolt idén a jet ski hazai bajnokságban. A sokszoros magyar bajnokok által uralt férfi mezőnyben ismét lesz női induló is. Sümegi László, Gerencsér Csaba és Pala Tünde a felkészülésről, a gépekről és a célokról mesél a rajt előtt.
Kemény küzdelmet és szoros befutót jósolnak a szakemberek a jetes magyar bajnokság királykategóriájában.
A dobogós helyekért küzdő “nagyöregek”, a világbajnoki ezüstérmes Sümegi László, a világbajnoki bronzérmes, Eb-ezüstérmes Gerencsér Csaba, vagy a hazai szövetség
Sümegi László |
Sümegi László egy Kawasaki Ultrán
Sümegi László sporttörténelmet írt az elmúlt szezonban – a jet világbajnokságon ezüstérmet szerzett.
– Idén a világbajnoki dobogó legfelső szintjére szeretnék felállni, remélem sikerül majd – mondta az extrem.hu-nak Sümegi.
Az idei versenyszezonról a sokszoros magyar bajnok azt is elmondta: lecserélte tavalyi gépét, ami egy bivalyerős (300 LE-s) járgány volt, és most egy Kawasaki Ultrával próbálkozik, amihez nagy reményeket fűz.
– Természetesen tovább tuningoljuk az Ultrát, ami alapból 250 lóerős – tuningban viszont a csillagoség a határ. Annak ellenére, hogy szerintem 330-350 lóerő fölött már nem lehet megbízható járgányt összerakni, csak egy 20 perces gépet. Vagyis a tuningolásnál figyelni kell arra is, hogy a plusz erő ne menjen az élettartam rovására – avatott be bennünket a technikai rejtelmekbe László.
Gerencsér nem akarja elkiabálni
Szintén a tuningolás nagymestere a királykategória másik jeles képviselője, Gerencsér Csaba is,
Gerencsér Csaba |
Ő azonban marad a jól bevált gépénél.
A versenyző az extrém.hu-nak elmondta: neki a turbófeltöltős rendszer jön be.
A nemzetközi mezőnyben vannak ilyen gépek – például az ausztrálok próbálkoznak vele -, de a hazai mezőnyben csak ő alkalmazza ezt a technikát.
– Most, az első futam előtt azt mondom: a gépem sok lóerős, nagy sebességet képes elérni és megbízható. De nem akarom elkiabálni. Tudod, hogy van ez: most tuti a gép, de a versenyen ki tudja mi lesz… – mondta az élversenyző.
Gerencsér hozzátette: most már ideje is lenne, hogy egyben legyen a gépe, mert több év munkája van benne.
– Sok éve kísérletezünk vele. Így most 135 km/órás sebességre képes, amivel már igencsak gáz, ha esik az ember a vízen. Ne is beszéljünk róla! – tette hozzá Csaba, aki a mostani szezonra már jóval korábban elkezdte az edzést, mint évekkel korábban.
Pala Tünde a vb-re készül
A jet ski-ben egy kézen megszámolható, hány hölgy ül járgányra, hogy vállalja a férfias küzdelmet az erősebb nem mezőnyében. Pala Tünde, azonban nem hátrál meg, és már évek óta húzza a gázt.
Pala Tünde |
– Eladtam a tavalyi versenygépemet, és még nincs meg az új. De a hétvégi futamon azért szeretnék indulni, ha nem is tuningos géppel, de legalább egy szériaváltozattal, ami valószínűleg összejön – mesélte a versenyzőnő, aki szíve szerint – Sümegihez hasonlóan – egy Kawasaki Ultrára ülne fel legszívesebben.
– A nemzetközi mezőnyben sokan cserélték erre a modellre a gépüket. Ebben az évben a Karib-tengeri versenyen a 30 indulóból 28-an ültek ilyen gépen. Ami érthető is, hiszen ez a 2007-es modell alapból 250 lóerős – mesélte Tünde.
Az idei versenyszezonjáról még azt is elmondta: fő célja egy jó géppel rajtolni a női világbajnokságon, ami a nyár végén lesz. És ami még ennél is fontosabb, szeretne ott lenni majd az Egyesült Államok jet ski világbajnokságán, ami egy teljesen más mezőny, mint az európai.
Tünde egyébként a héten államvizsgázik a jogi egyetemen, majd jön a diplomavédés, és további vizsgák garmada. Úgyhogy munkából nem lesz kevés…
Jet Ski Magyar Bajnokság – első futam:
Május 19-20.: III. FINA Nagydíj
Helyszín: Szigetszentmiklós, a JETLINE WATERWORLD vízi telepe
Amatőrök futama: május 19., délelőtt 10 órától
Még több verseny: a Magyar Jet Ski Szövetség oldalán: itt!
Olvass jet ski BLOGOT az extrem.hu-n: Blog Pala Tündével
Húzz egy kövér gázt az extrem.hu-n: Jet Ski dosszié