A kaposújlaki repülőtéren gyűltek össze az ejtőernyősök, hogy az év leghosszabb napját, napkeltétől napnyugtáig tartó folyamatos ugrálással ünnepeljék. 2007, június 20. – ma már történelmi dátum.
Már a nevezett napot megelőző este megérkezett az ugrók javarésze – a repülőtér sátortáborrá változott, ahol a 80 ejtőernyős felállította az egyéjszakás otthonokat.
Üzemszerűen
Készülődés
Aztán eljött a Nagy Nap, és az első felszállás meg is történt 04:40-kor.
Az volt a cél, hogy minél több ugrást tudjanak végrehajtani, így a gép nem ment fel a megszokott 4000 méteres magasságig, az ejtőernyősök 1200 méterről ugrottak ki. Ez azt jelentette, hogy legfeljebb 10 másodperces szabadesés után nyitni kellett az ejtőernyőket. Az L-410-es típusu repülőgép 18 ugrót képes egyszerre felvinni, és a jól szervezett üzemnek köszönhetően, csak a tankoláshoz álltak le a hajtóművek.
1000-ig meg sem álltak
Hajtogatás
Az időjárási körülmények szerencsére nem akadályozták az eseményeket, de a több mint 30 fokos hőségben a folyamatos ugrás és hajtogatás embertpróbáló feladat elé állította az ernyősöket. A nap folyamán érkezett azért még jópár friss utánpótlás, így mintegy 140 főre duzzadt az ejtőernyősök száma.
Délután 4 órára már több mint negyvenszer szállt fel a gép, és napnyugtáig 56 fellszállást sikerült teljesíteni.
Rövid osztás-szorzással kiszámolható, hogy több mint 1000 ugrást hajtottak végre egy nap alatt a honi légszerelmesek, és ami nagyon lényeges: ennyi ugrás során sem történt semmilyen sérülés.