Nagy volt a dübörgés szombaton a népligeti Építők Sportpályán. Itt rendezték ugyanis az épített motorok versenyét, a XI. Devils Motor Show Magyar Motorépítő Bajnokságot. Tudta, hogy majdnem minden házi építésű motor tartalmaz MZ-elemet? Hogy konyhában is össze lehet rakni sárvédőt?
Csúcsmodellek |
A kategóriákat két alkategóriára osztották.
Az egyik a custom (épített) gépek: a nem típuseredeti vázból épített motorok, a nem katalógusvázból, vagy annak módosításából megépített motorok tartoznak ide.
A másik a modfied (átépített) gépek: ez a gyári váz módosításával, vagy teljesen egyedi vázból készült motorcsodák kategóriája.
A nevezettek között akadt profi építőcsapat kreálta vagyonokat érő alkatrészekből készített több millió forintot érő két-, illetve háromkerekű, de igazi házi készítésű, panellakás konyhájában épült darab is…
Konyhai felszerelések…
Vespa a balesetben életüket vesztett motorosok emlékére készítette járgányát
Vespa bemutat |
– Megesett, hogy szikrázott a flex a panellakás konyhájában, amikor az első sárvédőt készítettem. Annál azonban nincs jobb érzés, amikor megálmodtál egy motort, és egyszercsak összeáll. És tudod, hogy minden csavarját Te raktad össze… Te találtad ki, mit, miként, és hová tegyél… Csúcsérzés egy ilyen motoron utazni – mondta Vespa, majd hozzátette: többek között azért is jó egy épített gép, mert, amikor kijössz a kocsmából, egyből tudod, melyik a tied.
Tuti gépek között
Vannak azonban, akiknek mindegy, hogy mennyibe kerül a kész gép, csak egyedi legyen… Ők általában profi építőket kérnek fel az alkotásra. Elmondják, hogy mit szeretnének, majd leperkálják a lóvét, az építő csapat pedig el kezd dolgozni.
– Két-hat hónap alatt építünk meg egy egyedi gépet, és bizony már hazánkban is
Schmitt Pál nyeregben |
A Harley Davidson-ok kiváló alapok az átépítésre – tudtuk meg Ákostól. Ha egy ilyen gépre még pluszban 2-4 milliót rákölt a gazdája, akkor nagyon tuti géppé alakítható.
De nézzük is, mi az, amit rögvest érdemes lecserélni ahhoz, egy merészebb külsejű járgányt kapjunk?
– Az alap mindenképpen a fényezés megváltoztatása, majd jöhetnek a tükrök, markolatok, lábtartók, brutál kipufogók, villák, villahidak, egyedi ülések és háttámlák, és persze némi tuninggal is meg kell dobni a masinát – kezdte sorolni Ákos.
Mindez persze pénztárcafüggő. Vagy, mint Vespa mondta, agyalni kell, hogy mit, milyen házi barkácsolással lehet megoldani. Az azonban tény, hogy az utóbbi esetben biztosan szükségünk lesz MZ-alkatrészre. Mert, – Vespa szerint – “nincs olyan házi építésű gép, ami ne rejtene valamilyen MZ elemet”.
Helyszíni riportunk második része, eredmények hamarosan…
MÉG TÖBB KÉP AZ ÉPÍTETT MOTOROK BAJNOKSÁGÁRÓL A GALÉRIÁBAN !!!
Húzz egy kövér gázt az extre.hu-n: Autósport és Tuning Dosszié
Még több motorsport az extrem.hu-n: Motorsport Dosszié