Hihetetlen és káprázatos verseny – 1031 km levegőben és földön

A siklóernyős-futós túra embert próbáló feladat. A 21 országból érkező 32 atlétának 20 napja van a július 7-ei indulástól számítva, hogy levegőben és földön (hegyen, sziklán) az összes érintési pontot érintve eljusson a célig.

A túraútvonal hozzávetőleg 200 km-rel hosszabb, mint legutóbb, 2011-ben.
A versenyzőknek ezúttal légvonalban számolva 1031 km-t kell megtenniük, Salzburgtól Monaco-ig.

Indulás: Salzburg
1. Gaisberg 1.287 m
2. Dachstein 2.995 m
3. Wildkogel 2.224 m
4. Zugspitze / Garmisch-Partenkirchen 2.962 m
5. Ortler / Sulden 1.906 m
6. Interlaken 568 m
7. Matterhorn 4.478 m
8. Mont Blanc 4810 m
9. Saint Hilaire 995 m
10. Peille 600 m
Cél: Monaco

“Ez egy izgalamas útvonal, ami feszegeti a teljesítőképesség határait. Hosszabb, mint az előző években, és hihetetlen szükség lesz minden taktikai képességre, valamint állóképességre a teljesítéséhez” – kommentálta a főszervező az idei útvonalat.

A Red Bull X-Alps a test, az elme és a lélek próbája. Összetett stratégiai kihívás, amihez testestől-lelkestől ki kell hozd magadból a maximumot” – mondta a 2011-es bronzérmes Paul Guschlbauer (AUT1), aki alig várja, hogy másodszor is rajthoz állhasson az X-Apson.

A korábbi évekhez hasonlóan idén is Salzburgból indulnak útnak a versenyzők, majd dél-kelet felé a Dachstein hegységig (2995 m), onnan nyugatra a Hohe Tauern Nemzeti Park területére vezet az útjuk, aminek csúcsán, Wildkogel-ben (2224 m) várja őket a következő ellenőrzési pont.

Innen a trükkös innsbruck-i légtérnek vágnak neki, majd a zavaros karwendel-i átkelés következik a Gramisch-Partenkirchen-en át a Zugspitze csúcsig (2962 m ).
Innen átkelve az olasz határon Dél-Tirol felé veszik útjukat, keresztül vágva a Sulden Ortler térségén, hogy innen nyugatra fordulva a hosszabb szakaszoknak kezdhessenek neki.

Irány a svájci Interlaken, ami nem könnyű terep, majd délre a Berni-felvidék következik, Matthershorn-ig (4478 m). Végigrepülve ez az útvonal egyik leglátványosabb része. Innen azonban a vizuális élmények élvezete komoly taktikai harcba csap át a versenyzők között, hiszen következik a magas Alpok átlépése és a Mont Blanc csúcs (4810 m), majd dél felé véve az irányt az Alpok gerince felett repülve a célig: irány Monaco.

Video a legutóbbi X-Alps versenyről:

Ezen a megmérettetésen már a puszta célba érnés is komoly eredmény, nem is sikerül mindenkinek.Takáts Pál, háromszoros világbajnok siklóernyősünknek 2009-ben ezt hetedikként sikerült. Bár idén nem szerepel az indulók névsorában, azonban így is érdekes versenynek nézünk elébe.

A 2013-as versenyre meghívott indulók:

Az indulók között köszönthetjük a FlyingMax Teamet, azaz a Max Fanderl és Penny Power házaspárt. Arra a kérdésre, hogy vajon miért is vág bele valaki negyedszer is ebbe a túrába, blogjukon a következőképp feleltek: Míg nem tanultuk meg, hogyan csináljuk jól, addig újrapróbáljuk. Ez persze még korántsem minden, de egy alapos indoknak már megfelel. Egyébként két kisgyermekük is ismádja a túrázásokat és közös repülést.

Max saját bevallása szerint az X-Alps külön fontos kapcsolat-építő (vagy bontó) tényező. Igazi próbatétel a megterhelő körülmények és stressz közepette a másikra is figyelve egy csapatot alkotni.

Még nem tudni, ott lesz-e a túrán SanuBabu Sunuwar, akinek ez a kihívás talán már nem is számít olyan extrémnek korábbi teljesítményei után. A nepáli pilóta ugynis 2010-ben az Everestről ereszkedett alá, egy évvel korábban pedig végigrepülte a Himaláját. Ugyanakkor, ha mégsem indulna, nem ez lesz az ok, a pilóta ugyanis néhány hónapja egy súlyos mellkasi fertőzést szedett össze Afrikában, s egy hete posztolta FB-oldalára, hogy húzzák ki a nevét az indulók közül. Kétség kívül iagz, hogy – ahogyan egy barátja fogalmazott, Sunuwar “egy igazi kalandor. Több időt tölt a természetben, mint képernyő előtt, így aztán nem egyszerű vele kommunikálni.” Ezért sem tudták a szervezők, hogy a visszaigazolatlan indulás vajon elfogadottnak minősült-e. Mindenesetre, ha mégis végigcsinálná a túrát – egészségügyi plusz kockázat nélkül – szívesen látják a versenyzők között.

Természetesen a 2009-es és 2011-es győztes sem hiányozhat. A svájci Christian Mauer legutóbb bőven kijelölt végső határidő előtt teljesítette a távot, mindössze 11 nap, 4 óra és 22 perccel az indulás után. Eredményével a világ legjobb ejtőernyőseinek egyike. Idén a plusz 200 km ellenére akár meg is döntheti korábbi csúcsát.

 

Comments

comments