Függőleges foci: Made in Japan

Nem is olyan régen még emberekre akasztottak reklámtáblákat. Most az Adidas Japánban két embert lógat le egy óriásreklámtábláról, akik függőleges focit játszanak. Egyelőre még a Real Madrid egyetlen játékosa sem állt be, de ha sok pénzt igérnek nekik…

Abban az országban, ahol nem csak a metrókban utaznak heringként az utasok, de a szabadban is szinte erdőt alkotnak az óriásplakátok, nehéz valami olyasmit mutatni, amire a járókelők felfigyelnek. Japánban épp ezért nem ritkák a meghökkentő reklámkampányok, az Adidas legújabb ötletére azonban még a sokat tapasztalt oszakaiak is felkapták a fejüket. A sportszergyártó a futballt szeretné népszerűsíteni a szigetországban, most azonban – egyelőre – kihagyták a buliból a távol-keleti tinédzserek legnagyobb ikonját, David Beckhamet.



Az egyelőre mindenképp extrémsport kategóriába sorolható sportág a függőleges futball. A bungee jumping és foci keresztezéséből létrejött újdonság lényege, hogy a focipályát 90 fokban elfordították. Emiatt persze jóval nehezebb a pályán maradni, de ezért vették be a buliba a bungee kötelet. Ennek segítségével tudnak a játékosok mozogni és a pályán maradni.

Az Adidas verziójában két játékos és egy labda szerepel a játékban, mindenki egy kötélről lóg alá. Kétszer 10 percet játszanak, naponta ötször. Bíró is van, aki egy háztetőn állva felügyeli a meccset. A bíró szerint ehhez a játékhoz sok erőre nincs szükség, annál inkább koordinációs készségre és persze az sem árt, ha nincs tériszonya a játékosnak. Emiatt a „horizontális” fociban a hét gólja címre esélyes ollózások (mint amilyen Edgar találata volt a hétvégi Real Madrid – Malaga meccsen), itt némi gyakorlattal sorozatban valósíthatóak meg. Viszont az olyan „egyszerű” dolgok, mint a futás, már jóval nehezebbek. Ezért is vesz részt a reklámkampányban mindössze két játékos. Rontaná az üzletet, ha a nagy igyekezetben a focisták állandóan összeütköznének, egymásba tekeredne a kötelük, vagy valamelyikük lezuhanna a 10 emelet magasból.



Természetesen az Adidasnak a reklámötletet szállító TBWA Japan reklámcég nem kezdőket fogadott fel. A két játékos civilben ipari alpinista, akik Japán legnagyobb ablaktisztító cégénél állnak alkalmazásban.

A kampánynak szeptemberben vége, de már tervezik a következő helyszínt. Egy másik gazdasági nagyhatalomban, ahol a focira szintén ráfér még egy kis népszerűsítés: New Yorkban, a Time Square-en akarnak néhány focistát belógatni a tömeg fölé.

Comments

comments