A gyorsasági nagymenő a Man-szigeti TT Suberbike-on rajtolt szombaton. Hétfőn pedig a Superstock-on áll startrácsra könyökzúzódással, és töréssel.
Bitter Sándor TT Man előtt |
A magyar motoros kiválóságnak nem sikerült a tervei szerint teljesítenie a TT Superbike június 3-i, 6 körös futamát. „Nagyon gyors körben voltam és sajnos technikai hibát vétettem két körrel a vége előtt, amely következtében nagy tempóval a falnak vágódtam” – mondta el az extrem.hu-nak a versenyző a futam után.
Zúzódást és törést szenvedett
Bitter az esését követően sérülten, de visszaült motorjára, majd folytatta a küzdelmet. Igaz, deformálódott a gép kormánya, de menetkész állapotban volt. Bitter kiállt tankolni is és végül teljesítette a kiírt körszámot.
„Olyan gyorsan történt a bukásom, hogy verseny közben nem vették észre a szervezők. Csak a futam után derült ki, hogy az a motoros, aki esett nem versenyezhet tovább” – tette hozzá a sportoló, aki az esés következtében könyökzúzódást és lábújtörést szenvedett.
John McGuinness TT Superbike-on |
310 km/h feletti tempó
„Ez egy rettentően gyors pálya. 186 km/órás átlag sebesség a jellemző, de több pályaponton is 310 km/h-s tempóval mentem. Pedig, én széria motoron ülök” – mesélte a pálya jellemzőit Bitter Sándor, akinek teljesítményére komolyan felfigyeltek nemzetközi sportszakértők. És már meghívást kapott a jövő évi 100 éves jubileumi futamra.
Következő rajt: júni. 5., júni. 9.
A versenyzőnek nincs sok ideje a gyógyulásra, hiszen június 5-én a 4-körös TT Superstock-on startol, majd ezt követően a Senior TT-n, mely június 9-én lesz. Ez a zárófutam 64 km-es, amit szintén nem egyszerű kihívás teljesíteni.
„Nincs sok időm regenerálódni, de nem kérdéses, hogy sérülten is rajthoz állok majd. A fájdalom kevésbé érződik verseny közben. A pálya szinte már a fejemben van, minden részét kiismertem, így remélem jót megyek majd” – jelezte a gyorsasági motorversenyző, aki köztudottan maximalista, és a sok éve tartó versenyzés miatt szinte már egy ép porcikája sincs.
Végrendelet, Dögcédula
Eleget tett a versenykiírásban szereplő extrém formalitásoknak is. Például, közjegyző által hitelesített Végrendeletet iratot angol nyelven is, amit még elgondolni is morbid. A versenyrendezőség azonban nem engedi azt a motorost rajtolni, akinek ez nincs meg.
Valamint, készíttetett egy tűzálló azonosító táblácskát, „Dögcédulát” is, arra az esetre, ha baj lenne.
Komoly dopping vizsgálat
Mindezeken felül Bitternek még kötelező volt itthonról magával vinni egy speciális dopping tesztet is. Igaz, a szigeten legalább kétszer végeznek a versenyzőkön még ilyet.
„A kritériumok eltérnek a normál dopping szabályoktól. A TT kapcsán elsősorban a félelem elleni és a koncentrációt javító összes gyógyszert vagy drogot keresnek illetve, kizárják annak használatát”– nyilatkozta a magyar motoros a verseny előtt.
Bitter szerint sokak azt gondolhatják, hogy felesleges dolgokat kérnek a verseny szervezői, de nem így van, ugyanis a Man-szigeti viadalnak nem volt még olyan éve, amikor nem történt halálos baleset. Éppen ezért a rendezők mindent megtesznek, hogy baj esetén ne legyenek felelősség tehetők.