Fa Nándorék feladták az óceántúrát

Több időre van szükség a Spirit of Hungary hajó rendbehozatalához, ezért az irreálisan szűk korlatok miatt visszalépett a New York-Barcelona vitorlásversenytől az Atlanti-óceánt átszelő Fa Nándor és Goszleth Marcell.

fa_nandor_visszalep

A Spirit of Hungary leszerelése New Yorkban

A magyar páros helyi idő szerint szombaton tíz óra körül érkezett meg az Atlanti-óceán átszelése után New Yorkba. Alig több mint egy napjuk maradt a vasárnap déli rajtig pihenésre, javításra és további előkészületekre, miközben a mezőny másik négy csapata már napok óta ott volt. A versenyrendezőség kérésére aztán ők is elrajtoltak a többiekkel, de megbeszélték, hogy néhány mérföld után visszafordulnak. Mivel így hivatalosan versenyben maradnak, úgy tervezték, hogy a szükséges javítások elvégzése után, két-három nappal később vágnak neki a távnak. Erre azonban technikai okok miatt mégsem kerülhet sor.

“A hajónak időre van szüksége, hogy a javítási munkálatokat eredményesen el tudjuk rajta végezni, és a sorozat további versenyeire újra formába lehessen hozni. Ez sok idővel, türelemmel, elemzésekkel és módosításokkal jár egy nálunk sokkal fejlettebb technikai háttérrel rendelkező versenycsapat esetében is…” – mondta Fa Nándor, hozzátéve: csalódott, amiért vissza kellett lépniük, de biztos benne, hogy ez volt a helyes döntés.

Mindezek mellett és ellenére összességében mindketten elégedettek a hajó stabilitásával, teljesítményével, kezelhetőségével. A következő hónapokban a hajó tökéletesítésével foglalkoznak majd. “Megszületett a csikó, lábra állt, s most következik a versenylóvá nevelése” – fogalmazott.

soh_new_york

A háttérben New York

Fa Nándor – aki már háromszor vitorlázta körül a Földet – március 23-án, Székesfehérváron mutatta be a 60 lábas (18 méteres) karbon vitorlást, amellyel a hajóosztály világbajnoki sorozatában indul majd. Az adriai behajózás után május 16-án vágott neki olimpikon társával Gibraltárból az Atlanti-óceán átszelésének, amely 15 napig tartott.

Fa Nándor később több, a 60 lábas sorozatba tartozó pontgyűjtő versenyen is szeretne indulni, a végső cél pedig a 2016-17-es Vendée Globe szóló, nonstop Föld-kerülő verseny lesz az új hajóval. A legkeményebb vitorlázóviadal 1992-93-as kiírásában a magyar hajós – legjobb nem franciaként – az ötödik helyen ért célba.

Comments

comments

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.