A Pepsi Beckhames reklámjai híresek ötletességükről és látványosságukról. A legújabban, amit most kezdtek itthon vetíteni, Beckham, Raúl, Roberto Carlos és a többiek strandfociznak, aztán csetepatéjuk támad a helyi hullámlovasokkal, majd bemutatják, hogy a tengeren is királyok. A reklám kulisszatitkai itt!!!
Labda és szörfdeszka |
Ez itt nem a reklám helye, de a Pepsi legújabb alkotása olyan látványosra és ötletesre sikeredett, ráadásul extrémsport (hullámlovaglás) témájú, hogy muszáj róla beszámolnunk. A magyar kereskedelmi televíziók most kezdték vetíteni a legújabb, “Surf” elnevezésű alkotást, ami a Beckham-sorozat legújabb része. A történet szerint egy gyönyörű sziget partján strandfocizik pár világsztár [Ronaldinho, Roberto Carlos, Beckham, Raul, Fernando Torres és Rafael Van der Vaart], és közben jeges Pepsit kortyolgatnak. (Észrevettétek már, hogy Beckham minden reklámban a fejét jobbra fordítva issza az üdítőt?) A helyi szörfösök megszerzik a labdát, rámutatva a fatáblára, ami jelzi, hogy a területen csak szörfösök tartózkodhatnak. Berúgják a tengerbe a játékszert, csak arra nem számítanak, hogy a focisták nem véletlenül vannak szörfruhában.
A híres rugótechnika Forrás: euqueromais.com.br |
Mindannyian megragadják a deszkáikat és bemutatják, hogy ők a szörfdeszkáról felugorva is képesek fejelni, sarkazni vagy ollózni. Miközben a szörfösök a parton tátott szájjal ámuldoznak, eszükbe jut, hogy legalább a Pepsiket elvehetnék addig a focisták hűtőládájából. A parton üldögélő
Közbejött a tsunami
A reklámot eredetileg 2005 januárjában kezdték volna vetíteni, de az ázsiai tsunami miatt idáig jegelték a reklámban szereplő tengerpart és a hullámok miatt. Az Egyesült Államokban nem is fogják bemutatni, de a többi kontinensen – pl. Ázsiában, ahol Beckham rendkívül népszerű – igen. Persze az egy pillanatra sem merült fel bennünk, hogy a focinagyságok rejtett szörftehetségét fedezte fel az üdítőgyár, így kíváncsiak voltunk, hogy is készült a reklám. Ennek jártunk utána.
Egy sorozat, egy rendező
Beckham, a kosztümös hős |
Az alkotás elkészítésével a Pepsi a BBDO reklámcéget bízta meg, aminek 1988 óta kliense az üdítőgyár. Ők pedig kiadták a produkciót a Radical Media cégnek, amely az indiai származású Tarsem Singhet bízta meg a rendezéssel. Singh nevéhez fűződik az R.E.M. Losing My Religion videóklipje, még 1991-ből, és a Jennifer Lopez főszereplésével készített The Cell [magyarul tévesen A sejtnek fordított] film rendezése. Igazán nevet viszont reklámrendezőként szerzett magának, különösen mióta a Pepsi-sorozatot készíti. Ő rendezte többek között a cég egyik legjobb „focis” reklámját, a Western párbajt, ahol Beckham még szemben állt a Real Madrid kapusával, Casillas-szal. És az indiai dirigálása alatt küzdött például Britney, Pink, és Beyonce is gladiátorként. És a legújabb darab méltó folytatás!
Angol stúdió, spanyol medence és a dublőrök
Kicsit mű, de azért jó |
Beckham, Roberto Carlos, Raul, Torres és Van der Vaart jeleneteit Madridtól 40 km-re, az Aeródromo Casarubios-ban, egy reptéren vették fel 2004 szeptemberében. Ide telepítettek két úszómedencét, amiben felvették a vízalatti jeleneteket, vagy amint Beckham a szörfdeszkán fekve a kezeivel pedálozik. A hullámok felett végrehajtott szaltókat a medence és az abban létrehozott mesterséges hullám felett gyakorolták Ronaldinhoék, valamint egy vastag szivacson. A felállást, amint a focisták egymás után felugranak a „deszkáikra”, pedig a valóságban mozgó 2×5 méteres lapokon tették meg, amiket medence pereme mentén mozgattak. Persze ezekre sem egyszerű pontos szörfmozdulattal felugrani a pedálozó helyzetből.
A szörfös hitelességről a francia François Liets gondoskodott. Ő profi hullámlovas, az ő feladata volt a megfelelő testhelyzetek betanítása és ellenőrzése.
|
A szereplők közül talán Thierry Henry járt a legrosszabbul. Az ő jeleneteit két hónappal később a Shepperton stúdióban rögzítették, Londonban. Vagyis ő a ködös Albionban, egy stúdióban üldögélt néhány köbméter homokon. A szörfjeleneteket, amikben valódi szörfösök lovagolták meg a hullámokat, Fiji egyik szigetén, Tavaruán rögzítették. (A szörfösök névsorát és focista „partnereiket” lásd oldalt a táblázatban.) Miután minden jelenettel megvoltak, jöhetett a vágószoba, és a végeredmény, amire egyetlen szörfoldalon sem panaszkodnak, sőt!
Tarsem Singh alkotása bizonyítja, hogy nem minden reklám feltétlenül gagyi, csak jó ötletek, szakmai kontroll és persze sok-sok pénz kell hozzá.