Éveleji hőség: pokoli útvonal vár a Dakar-ralisokra

Szavannás terep helyett több homokdűnés szakasz és 1500 km-rel több szelektív rész vár a januári Dakar-rali indulóira. Magyar egységek a felkészülés hajrájában.

Homokdűnékből nem lesz hiány a január 5-én rajtoló Dakar-ralin, amelyre gőzerővel készülnek a magyar egységek is.
A versenyzőkre váró útvonal idén sem lesz egyszerű. A verseny nyolc szakaszának Mauritánia ad majd otthont, és ha ez nem lenne elég: a szelektív részek hossza ezerötszáz kilométerrel lesz több, mint tavaly – olvasható a Palik Racing Team oldalon.






A 2008-as Dakar még keményebb lesz, mint az előző
A 2008-as Dakaron 50 ország versenyzői vágnak neki az emberpróbáló távnak, csaknem 580 jármű startol majd.
A rajtceremónia Lisszabonban lesz, majd következik négy marokkói szakasz, kilenc nap Mauritániában (egy szünnappal) és kettő Szenegálban, ahol január 20-án ér célba a mezőny.
Az össztáv – Portugáliától Szenegálig – 9273 kilométer lesz. Ebből a szelektív szakaszok hossza 5736 km – 1500 kilométerrel több, mint tavaly.

A 2008-as eseményen is indulnak magyar egységek, természetesen rajthoz állnak a Palik Racing Team egységei, így a Palik László, Darázsi Gábor autós páros és a Szaller Zoltán vezette kamionos trió is.

Kis-Czeglédi Marokkóban nyomta a gázt

A Kis Sándor-Czeglédi Péter páros sem hagyná ki a soron következő sivatagi száguldást, amelyre versenyek hadával készültek, ugyanis egy tereprali futamot sem hagytak ki, részben a Dakarra való felkészülés végett.
Október közepén a PSI Holding Kupán remekeltek. A Technosport Hungary kettőse első helyen zárt ezen a kupán, és ezzel az első helyükkel biztos nyertesei az idei terep-rallye bajnokságnak, azaz 2007-ben megvédték a bajnoki címet.
Október utolsó hetében pedig már marokkói terepen nyomták a gázt, a terep-rallye Világkupa sorozat 5. futamán, ahol az összetett 13. helyét szerezték meg.

Remélhetőleg az idei Dakar több sikert hoz majd számukra, mint a tavalyi, amelyen autójukba Paul Belmondo szállt bele, eltalálva Kisék autójának ajtaját, aminek következtében 110 métert repültek. Belmondo-t pedig nyílt kézfejtörése miatt




Szalay autója Dakarra kész
mentőhelikopter vitte el.

Szalayék oázisban is készültek

Az UAE Desert Challenge utolsó napján két további pozíciót tudott javítani a így végeredményként kategóriájukban a 4. helyet, míg összetettben a 8. helyet szerezték meg, ezért a helyezésért ráadásul Világkupa-pont is jár.

A Szalay-Bunkoczi páros a január 5-i Dakar-rali start előtt már járt a homokdűnék között. Sőt, sejkkel vacsorázott a homokhegyek között. Az Opel Antara RR legénysége ugyanis részt vett az október 28-án indult, 2210 km össztávú UAE Desert Challenge-n. Ez az idény utolsó sivatagi Világkupa-viadala.

Szalay és Bunkoczi azonban már megnyugodhatott a Dakar-felkészülést illetően.
Hiszen, nem lehetett panaszuk járgányukra, az Egyesült Arab Emírségekbeli futamon.
“Az új motor, amely az autóba került, tökéletesen működött, így az Opel Antara RR a gyári csapatokhoz viszonyítva is ütőképes lett” – olvasható a Szalay Dakar Team oldalán.

Comments

comments