A Backcountry megvásárolta az Alpinst című hegymászó magazint. A legigényesebb outdoor magazin ősszel ment csődbe, és most jött a mentőöv.
A Backcountry címlapja
|
“A hegymászók és a freerideerek testvérek, hasonló élmények vonzzák őket.
Néha óvatosak vagyunk, néha pedig megállíthatatlanul megyünk előre” – nyilatkozta a Backcountry magazin tulajdonosa, Jon Howard.
Mindez azon a sajtótájékoztatón hangzott el, ahol bejelentették: a Backcountry magazin kiadója megvásárolta az ősszel csődbe ment Alpinist magazint.
“Most olyan időket élünk, amikor inkább előre kell menni, és segíteni egymáson, nem pedig hátat fordítani jó ügyeknek” – mondta a gazdasági válságra célozva Jon Howard.
A világ legjobb minőségű hegymászó magazinja márciusban indul újra.
A hegymászás mellett síeléssel, trekkinggel és természetvédelemmel foglakozó amerikai Alpinist hét éve indult, 2008 őszéig 25 példányszámot adtak ki.
Az Alpinist filmfesztivált is életre hívott
|
A magazin toronymagasan kiemelkedett a hasonló orgánumok közül: a cikkek a legfontosabb teljesítményekről szóltak, bemutatva a sportolók személyiségét és mentalitását.
A lap legnagyobb erénye, hogy az írásokat úgy szerkesztették, hogy kielégítette a szakmai közönség igényeit – ám érthető volt a kívülállók számára is.
A tördelés és a fényképek igazi értékké tették a magazint, az olvasó “prémium kategóriás” terméket vehetett a kezébe.
Az Alpinist számunkra minta arra, hogyan kell outdoor sport magazint szerkeszteni. A lap számos elismerést söpört be: három alkalommal kapta meg a legjobb design díjat a Maggie Awardson, két éve a honlapja kapott Quarterly Awards díjat.
A magazin mellett egy filmfesztivált is létrehoztak a szerkesztők – a rendezvény 2008-ban ötezer látogatót vonzott a Wyoming állambeli Jackson Hole-ba, ahol a szerkesztőség működött.
“Már tárgyaltunk a szerkesztőséggel “- hangozott el a lap újraindítását beharanagozó sajtótájékoztatón.
Az új befektetők szeretnék megtartani a régi gárdát.Az elemzők jó ideje kongatják a vészharangot, hogy a nyomtatott újságok és magazinok napjai meg vannak számlálva.
A végzet először a rétegsportok igényes – és ezért drága sajtóját éri el.
Számos hasonló magazin, példának okáért a siklóernyős Cross Country a netes terjesztésre állt át, az előfizetők minden hónap elején egy nagy felbontású pdf file-ben kapják meg az újságot.
Azonban ez sem mindig működőképes, ugyanis a szerkesztőség fenntartása még így is túl drága.
A sport szubkultúrák tagjai pedig egyre inkább az internetes fórumokból tájékozódnak.
Magyarországon három nyomtatott magazin foglakozik az outdoor és extrém sportokkal. Az Offline szinte kizárólag snowboarddal és street sportokkal foglakozik, a Sportpiac és a Outdoorsport közel azonos olvasótábort fednek le – mindkét lap általános outdoor és extrémsport témákkal foglakozik.
Információink szerint mindhátom stabil olvasótábort és hirdetőket tud maga mögött, nem áll fenn annak veszélye, hogy ezek a magazinok eltűnnek a piacról.
Comments
comments