Az egykerekű motor évtizedek óta mozgatja a feltalálók fantáziáját. A legmodernebb egykerekűekben már V8-as motor van, közel 90 km/h-t tudnak. A megállás kicsit időigényes velük és hát a kényelem sem a fő szempontjuk. Íme az egyik élharcos csúcsmodellje.
A csajozós V8-as |
Bár a biciklik feltalálása után nem sokkal kiderült, hogy két kerékkel, a kereken ülve sokkal balesetmentesebb és kényelmesebb az utazás, mint egy nagy kerékkel, a kerék belsejében ülve, azért lassan másfél évszázada mindig akadnak olyan ezermesterek akik az egykerekűt fejlesztgetik tovább. A fejlődésről készült egy remek weboldal, ezt csak ajánlani tudjuk.
A XXI. század egyik legjobb egykerekű tervezője kétség kívül az amerikai Kerry McLean, aki a gépjárművel a sebességi rekordot is felállította a utahi sivatagban, és ezt azóta is tartja 86.5 km/h-val. McLean csúcsmodelljét egy V8-as motor hajtja. Ez már igazi csajozós modell, ebben már nem kell összegörnyedve guggolni.
Az 1,8 millás mini |
Kerry gyárt már megvehető modelleket is, az úgynevezett Mini Mono Wheelt most mutatták be az esseni motorkiállításon. Az exotikumot azonban meg kell fizetni, még ez a leegyszerűsített modell is igen drága, mintegy 1,8 millió forintba kerül. Ennyiért már egy jó kétkerekűhöz is hozzájuthatunk!
A járgánnyal irányt változtatni úgy lehet, ha a rider kidől egyik irányba oldalra. A gyorsulás mértéke elsősorban a motor teljesítményétől függ, arra azonban fel kell készülni, hogy megállni ezzel sokkal nehezebb, hisz ez a „normál” motoroktól eltérően egyszerre csak egy helyen érintkezik a talajjal, vagyis lassuláskor előregördül.