Streetfigternek:gázmarkolat a hátsó lábtartóra, légzőkészülék a gyorsuláshoz
dragszteren |
Perzselő hangulat volt hétvégén a kunmadarasi gyorsulási versenyen, amelyre megközelítőleg 5000-en látogattak ki. „Ilyen sok külföldi néző és versenyző még soha nem volt versenyünkön, mint most” – tudta meg az extrm.hu Hadnagy Józseftől, a rendezvény szervezőjétől.
40.000 Lóerő egy helyen
Természetesen mi másé, mint a lóerőké, szexi motoros csajoké és gyorsulási időeredményeké volt a hangsúly, nem is akármilyen mennyiségben. Összességében, több mint 40.000 lóerő dübörögött a 40 motorból és egy kocsiból.
Angyal Zoltán trükkben |
Sugárhajtás légzőkészülékkel
Igazi különlegesség is megmutatta erejét a hétvégén. Mert, melyik benzinszagú sport szerelmesét ne nyűgözné le az a repülőgép motorral menő Jet Car, amely 10.000 Lóerős, és 6 másodperc alatt van 400 km/h-n. Sofőrjének légzőkészülék nélkül pedig életveszélyes lenne gyorsulni a masinálval.
Versenyek kategóriánként
Több verseny is kiírásra került, külön kategóriákban. Az európai futamon tíz ország legjobbjai versenyeztek. A Honda Nemzetközi Dragbike Verseny, Supertwin TopGas EB-n külön értékelték a 125, 400, 600, 750, 900, Street 1000 ccm-ben indulókat. Külön a szocialista járgánnyal nevezetteket és külön a Supermoto-ban.
Angyali pózban |
Jók a magyar gyorsulók
Mint azt Hadnagy József elmondta, minden versenyre egyre többen neveznek, folyamatosan, és nagy lendületes fejlődésben van a hazai streetfigter és gyorsulási motoros sport.
A mostani gyorsulási versenyeken a hazaiak mellett számos külföldi is húzott egy kövér gázt (Pavel Kubera, Duoráková Eva, Torgler Dominic 750-ben), de nem igazán sikerült számukra a magyarok lealázása.
Például, Street 600-ban a döntőt Czinder Róbert vívta, az őt legyűrő Lakatos Csaba ellen, Street 750 Bozsó Gábor hagyta ott a rajtnál Lencsés Donáth Dánielt, Strret 900 és Old kategóriában Rakonczai Sándor húzott kövérebb gázt, mint Tamás Attila.
Streetfigher sikerek
A hazai streetfighet sportágban sincs szégyenkezésre okuk a magyar versenyzőknek, hiszen világszínvonalú tehetségekkel büszkélkedhetünk (köztük a ma már főként oktató Erdős Csaba). Most hétvégén a streetfigher versenyben első lett Angyal Zoltán, második, Végh Tamás, harmadik pedig Hidi Miklós.
Győztes trükkök: Első futómű nélkül motorozni!
„Streetfighetben Angyal Zoltán diadalmaskodott a sportban, és három igazán extrém trükkel nyerte a megmérettetést” – tudatta Hadnagy József.
Egyik trükkjében Zoltán a motor mögött húzatja magát, majd egy kerékre veszi, a hátsó lábtartóra szerelt gázmarkolat segítségével.
Szemkápráztató mutatványa az is, amikor háttal motorozik úgy, hogy az első sárvédőn ül, majd egy kerékre állítja a gépet és 15 métert így gurul.
Herman Jolink húzza a gázt |
De, az sem egyszerű eleme, amikor első futómű nélkül megy! Ez Zolinak egy 8 perces freestyle gyakorlata, amely során 1,5 percet megy első futómű nélkül, ami sok hónapi gyakorlás eredménye. Zoltán pedig már a következő versenyre edz.
Augusztusban jön a metilalkoholos járgány
A következő aszfaltot égető versenyre pedig nem is kell sokat várni, ugyanis augusztus 18-20. között lesz. Ismét szenzáció vár a majdani látogatókra, ugyanis egy 4000 LE-s gép érkezik majd, ami Európa legerősebb és leggyorsabb TOPMETHANOL Dragsterautója, és nem más mint Kevin Carmichael Streetfighter Világbajnok hozza majd.
De, 20-án lesz majd streetfighter és végsebességmérés is, és megrendezésre kerül a II. Kelet-Nyugat Stuntriding Országos Bajnokság záró futama is, természetesen a VIII. Motul Kupa Motoros Gyorsulási Verseny mellett.
Jön Herman Jolink
Az augusztusi kunmadarasi rendezvényre mindezek mellett azért is érdemes lesz lelátogatni, mert a gyorsulási sport igazi világsztárja jön hazánkba, aki már több mint 30 éve nyomja a street ipart, mégpedig Herman Jolink.
Angyal Zoltán fotók: www.angyalzoltan.hu