Dobhártyarepesztő hangnyomásban vetélkedtek a volumebajnokok

149 decibel duruzsolt a győztes autóban a Népligetben megrendezett hangnyomás versenyen. A nemzetközi “futamokon” betonnal kiöntött gépeket gördülnek a mérőműszer elé. Nálunk “csak” a haverok nyomják be a szélvédőt plusz 1-2 decibel hangerő-növekményért cserébe…

A hangnyomás versenyekről korábban már részletesen írtunk.
Hazánkban most a Népligetben jöttek össze egy jó kis versenyre a hazai erős hangerő szerelmesei.

Szombaton már kora reggel megérkeztek


Földesi István évek óta a hangnyomás szerelmese

az első nevezők a Kicker dB Cup versenysorozat állomására.

A helyszínre beguruló autók között voltak komoly optikai tuningos gépek, de olyanok is, amiken a kaszni egyáltalán nem mutatta, hogy százon felüli decibelt képes tolni az autó.
 
Több szabályrendszer szerint rendeznek hangnyomás versenyeket – tudtuk meg a verseny szervezőitől.
Van rendszer, ahol a hangnyomás mellett a hang minőségét is nézik; van, ahol az autó megjelenését is.
A mostani versenyen a főszerep a hangerőé volt.
 
Egymás után parkoltak be az autók a népligeti terepre. Érkezett egy kis Suzuki is, amely a méretéhez képest igen nagy tudást rejtett.
Van benne 2×1800 WATT és 1×600 Watt az első ülés alatt, ami az első szetteket viszi. Ez pedig egy 45 kg-os amerikai MTX mélynyomó – mutatta autója csomagtartóját Földesi István, az egyik kategória tavalyi bajnoka, kétszeres magyar győztes.
István elmondta: a nagy hangerőt bizony bírnia kell a versenyzők hallószervének, de az ő hallása most is kitűnő. Nem igaz, hogy az erős hangzás megsiketíti a versenyzőket.
 
Mi a hangnyomás versenyek igazi nehézsége? Ha lóvé van, akkor az ember csak bepakolja a vagyonokat érő technikát a gépbe, betolja a CD-t, és nyomatja a zenét?
Ez nem ilyen egyszerű. Nem árt a sok pénz, de behangolni nehéz a cuccot. Például, az autó szigetelésére is figyelni kell, nehogy szökjenek a decibelek – mesélte István.
Elmondta, az egyik versenyén nem volt tökéletes autója hátsó részén az egyik csavar, így, amikor a teljes hangerőt rákapcsolta, a csavar kilőtte magát.
 
Földes István három éve tuningolja a gépét, több százezer forintot tett bele, most 170 decibellel képes búgni.
De, mint mondja, a nemzetközi versenyeken ennél jóval komolyabban adják elő a versenyzők.
 
A nemzetközi versenyeken több millió forintnak megfelelő összeget költenek a fanatikus rajongók a verdáikra. Egy nyerő versenygép van hogy 1800 kg-os, betonnal öntik ki, és behegesztik az üvegeit, hogy minél jobban tompítsák az autó rezgését, így a gépet szinte már csak betolni lehet a mérésre.
 
A mostani, magyar versenyen 18-an indultak. A versenyzők megkapták a zenei CD-t, a szervezők az autókra illesztették a mérőműszert, majd beültek a sofőrök az autókba, és rákapcsolták a maximális hangerőt. Szinte minden elemük rezegni kezdett a gépeknek.
Volt induló, akinek a társa a motorháztetőre mászott, és a mérés alatt nyomta az autó ablaküvegét, ami az egyik versenyző szerint akár 1-2 plusz decibellt is jelenthet.
 
A versenysorozat döntője szeptember 25-én lesz a tököli repülőtéren.
 
Kicker dB Cup versenysorozat
Budapesti állomás eredmények:
 
„A” kategória, 1 hely: Nagy Imre (147,2 decibel)
„B” kategória, 1 hely: Kiss Gergely (148 decibel)
„C” kategória, 1 hely: Mészáros Norbert (149,1 decibel)
 
 
Fotók: Kardos Zsanett

 
 
 
 
 

Comments

comments