Még át sem ért Afrikába a Dakar-rali mezőnye, a magyar indulók szinte mindegyikénél homokszem került a gépezetbe. Rájuk járt a rúd, de még mindenki kitart, senki sem kényszerült a verseny feladására.
Szalay nyilatkozik az RTL Klubnak |
Nem hiába tartják a Dakar-ralit a világ legnehezebb tereprali versenyének. Még alig indult útnak a mezőny (a január 19-ig tartó verseny újév napján vette kezdetét a prológgal), a 13 magyar induló (hat autós páros és egy motorosunk) máris műszaki problémák egész arzenáljával volt kénytelen megküzdeni.
Szalay Balázsnak és Laklóth Aladárnak már a prológon meggyűlt a baja a főfékhengerrel, az első szakaszon pedig felforrt a Chevroletjük motorja, így hármasban voltak kénytelenek végigmenni a szakaszon. A hármas természetesen nem azt jelentette, hogy felvettek egy stoppost a motor hűtésére, hanem a sebességi fokozatra utal, amelyből a váltót nem vehették ki az út alatt. A 2. nap után így a 104. helyen állnak, 14:56 perc hátránnyal.
Palikék Toyotája a rajtrámpán |
Palik Lászlónak és Darázsi Gábornak jóval kevesebb gondjuk volt, viszont Palik inkább a fontolva haladást választotta a rohanás helyett, mivel neki feltett szándéka, hogy a célban fejezi be a versenyt – ha nem is az élmezőnyben. Két nap után a 101. helyen állnak, 13:05 perc hátránnyal.
Jakab Tamás és Fenesi József a Narbonne és Castellon közötti első igazi szakaszon először az akkumulátorsaruval küzdött meg, aztán pedig a fékkel. Ugyanis a fékük elfogyott, ami a szűk kanyarokban az adrenalin szintjüket nagyon, a teljesítményüket viszont kevésbé növelte meg. Az útjuk viszontagságait ismerve 89. helyük szép teljesítménynek számít, hátrányuk a versenyben vezető francia pároshoz képest 12:43 perc.
A 3. napi szakasz |
A Benyó Miklós – Maurer Péter és a Kis Sándor – Czeglédi Péter páros sokkal jobb szívvel emlékszik majd vissza a mögöttük álló szakaszra. Benyóék a 50., Kisék a 31. helyen várják a folytatást. A 3. napon a Castellón és Valencia közötti távot kell leküzdeniük a versenyzőknek. Aztán jöhet az átkelés a Földközi-tengeren Tuniszba, és onnan irány Afrika homokja.
A második napon a legrosszabbul a Liszi László – Rack György duó járt, rájuk járt a rúd rendesen, kiszakadt a Hyuandaiuk lengőkarja, emiatt széttört a féltengely, így kénytelenek voltak félreállni. Így persze örülhetnek ha a reggeli rajtra Castellónba érnek.
A Dakar-rali első magyar motoros indulója, Szilvási Péter 155. ként ért célba, 25:17 perc hátránnyal. Neki a legnagyobb gondja a verseny alatt az (lesz), hogy ő egyedül, szervízcsapat nélkül vág neki a 8552 km-es össztávnak.
(A cikkben szereplő képek a verseny hivatalos honlapjáról és a Palik Dakar Team oldaláról valók.)