Elstartolt a Közép-Európa Rali a Hősök teréről. A nyitószakaszt Carlos Sainz, motorosoknál pedig Coma nyerte. Palikék borultak, quadosoknál előny a hazaiaknál. Összefoglaló.
Vasárnap reggel 8 órakkor kezdetét vette a Dakar-pótló Közép-Európa Rali, melyen az extrem.hu is kint volt. A mezőny Budapestről, a Hősök teréről indult, ahol több ezer szurkoló várta és tapssal köszöntötte a versenyzőket, akiknek az első szakaszon 468 km-t kellett megtennie
Coma rajt előtti percei |
Elsőként a motorosokat indították a Central Europe Rallyn. Egymás után álltak fel a rajtállványra a verőfényes napsütésben a versenyzők, az első tíz motoros kétpercenként indult.
Őket az autós indulók követték. Délelőtt 10 óra körül már a 2006-os Dakar ralit megnyerő Luc Alphand, majd a kilencszeres Dakar győztes Stephane Peterhansel, majd a Hummer-es amerikai Robby Gordon és a többi Dakaros nagymenő gurult versenygépével a startállványra.
Ünnepélyes rajtceremónia sok szurkolóval
A rajtceremónián nagy közönségsiker fogadta többek között a szabadidejében extrém síelőt, Carlos Sousa-t és navigátorát, Andreas Schulz-ot. Ez annak is köszönhető, hogy Sousa már 1989-óta ott van a Dakar indulói között, navigátora pedig a mezőny egyik legjobb navigátorának számít.
Nagy tapsot kapott a nézőktől a Dakar-ralin már húsz alkalommal elrajtolt Hirosi Masuoka is, akinek sokat köszönhet gyári csapata, azért is, mert a Mitsubishi pilóta a fejlesztésekből is kiveszi a részét.
Liszi Lászlóék úton |
Az autósok után jött az igazi nagyok rajtceremóniája. A Városliget csendjét kamionok dudaszava verte fel, ami lelkes szurkolást eredményezett a nézők részéről.
A kamionosok sora zárta a rajtot.
Teljes gázzal mentek a versenynapon
A vasárnapi versenynapon az autósok között a leggyorsabb a spanyol kétszeres ralivilágbajnok, Carlos Sainz volt, őt a Hummer-es Robby Gordon követte.
A harmadik helyen a Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz kettős végzett.
A magyarok autósok közül Kis Sándor-Czeglédi Péter kettős volt a leggyorsabb, s ezzel a 18. helyen állnak.
Palik-Darázsi páros felborult
Kaminosok a startra indulva |
Palik László és Darázsi Gábor nem kezdte jól a versenyt, hiszen felborultak a Nissannal a rali első gyorsasági szakaszán. A magyar páros Kardostanya közelében borult fel. Palikék ezzel két óra hátrányt összeszedve értek célba az első napon.
Borulásuk karambolt is eredményezett. Kristóf Márton és Simon Péter nem tudta kikerülni Palikék Nissanját és nekicsapódtak egy fatuskónak, javítható káruk lett.
Motorosok: Coma az élen
A motorosoknál is spanyol győzelem született az első szakaszon: Marc Coma 1,15 másodperccel végzett KTM-es márkatársa, a francia Cyril Despres előtt. A harmadik helyen az ugyancsak spanyol Jordi Viladoms (KTM) áll.
A magyarok közül Nagy Péter a 40., Hermann Henrik a 80., Szilvási Péter a 92. helyen végzett az első versenynapon.
A legextrémebb kamion |
Nyomják a kamionosok és quadosok is
A kamionosok versenyében a holland Hans Stacey (MAN) és csapata vezet, őket követik Tatrával Ales Loprais-ék, harmadikok a holland Marcel van Vliet-ék.
A quad-osoknál előny a magyaroknál, az első napon Szabó László (Bombardier) volt a leggyorsabb.
Magyar autós egységek helyezése az első nap után:
19. Ács László, Bagics Róbert (Nissan)
26. Murczin Zsolt, Hujber Imre (Mitsubishi)
27. Gál István, Oroszlán Tibor (Proto)
29. Varga Imre Tamás, Pocseg Attila (Nissan)
34. Liszi László, Fenesi József (Mitsubishi)
35. Szalay Balázs-Tóth György (Chevrolet)
58. Fazekas Károly, Csató Attila (BMW)
77. Kristóf Márton, Simon Péter (Nissan)
79. Palik László, Darázsi Gábor (Nissan)
A sajtótájékoztatóról, a rajtról még több kép az extrem.hu-n: a GALÉRIÁBAN !!!