Minden idők legnehezebb Dakarja lesz a 2008-as – ígérik a szervezők, akik 6000 km-re növelték a gyorsasági távját. Céljuk: közelebb hozni amatőröket és profikat. Kiss szerint ez csak álom.
Több rekordot is hozott a 2007-es Dakar, mind a startolók számát tekintve, mind az induló női versenyzők számát nézve. Így, feltehetőleg a soron következő, harmincadik Dakarra is rekord számú nevezés érkezik majd. A hazai csapatok azonban még nem a Dakarra gondolnak, ha a soron következő, Marokkói terep rali futamra. De nézzük, mi az, amit már tudni lehet a soron következő, jubiláló sivatagi futamról.
Például azt, hogy aki késve adja le nevezését, az várólistára kerül, és közülük azok rajtolhatnak majd, akiknek (eddigi sportmúltja okán) esélyt jósolnak a befutásra a szervezők.
Kiss Sándor: Profik és amatőrök egymástól mérföldekre
Kiss Sándorék húzzák a gázt |
A 2008-as futam változásokat is hoz majd. Elsődlegesen azt, hogy a szervezők szeretnék közelebb hozni egymáshoz az amatőr és profi versenyzőket.
– Ezt a közeljövőben én nem tartom megvalósíthatónak. Hiszen, a gyári csapatok mérföldekre vannak az amatőröktől – mondta el a szervezőknek erről a céljáról a véleményét az extrem.hu-nak Kiss Sándor.
Majd hozzátette: “néha a csapatommal a versenyeken azt érezzük, már karnyújtásnyira vagyunk a gyári csapatok szintjétől, de ez persze mindig csak múló álom. És általában másnap beigazolódik, hogy ez cseppet sincs így”.
– Minden esetre szép és nemes a szándék – fűzte hozzá Kiss, aki csapatával már leadta nevezését a 2008-as Dakarra, de mint mondta, ez csak egy kis lépés, a nagyobb összehozni a szponzorokat, hogy valóban kiutazhassanak.
Technikásabb, hosszabb táv
A 2008-as Dakarra a szervezők távokban is ígérnek némi alakítás. Pedig, az eddigi években is jócskán megtizedelte a mezőnyt a kegyetlen terep. Az előző években 4-5000 km-es volt a gyorsasági távja, most ezt 6000 km-re szeretnék feltornázni. Így, még inkább autógyilkos és a versenyzőknek stresszes lesz a megmérettetés.
“A élmezőnyben haladó pilóták szerintem sokkal többet kockáztatnak, mint kellene és nem nagyon gondolnak a következményekre” – írja egy súlyos baleset kapcsán Szalay
Maszuoka Hiroshi |
Pedig, a szervezők már azt is jó előre hangoztatják, hogy az idei lesz minden idők legtechnikásabb és legnehezebb sivatagi futama, amelyen még nagyobb erőpróbának lesznek kitéve a versenyzők, mint az elmúlt évek versenyein. Tehát, ez tehát a nem túl távoli jövő Dakar ügyben.
Hazánkból is startol majd a Dakar?
És ami ezen is túl van, az a lehetőség arra, hogy hazánkból is rajtoljon majd egyszer a mezőny. Mint, azt korábban megírtuk, erre van is esély. A magyarországi rajtról azonban még folynak az egyeztetések, hiszen egy spanyol és egy portugál város is hasonló babérra tőr. És valljuk be, a földrajzi viszonyok nekik kedveznek. Igen ám, de a hazai rajt joghoz mégiscsak nagy esélyt jósolnak a sportszakértők, és az sem mellékes, hogy nem éppen csekély indulási jog összegét képesek állni a hazai szervezők.