Nem valószínű, hogy a Dakar indulói megirigyelték az itthoni havat lapátolókat, és ezért ástak órákig a keddi szakaszon a homokban. Nekik a dűnék ejtették rabságba a kocsiikat/motorjaikat, ezért ragadtak ásót. A 6. szakaszon az egyik magyar páros fel is adta a küzdelmet.
Kanyargós utakon |
A 25. Dakar-rali végső célvonaláig még jó pár nehéz nap van hátra és korántsem biztos, hogy a végén lesz olyan befutó, akinek a neve mellé a HUN feliratot írják az országjelzéshez.
Idén indult a Dakar történetében a legtöbb magyar, a keddi napon, a 6. szakaszon azonban Szalayék után egy újabb autós páros adta fel végleg a küzdelmet. Liszi Lászlót és Rack Györgyöt már a marseille-i rajt óta pechsorozat sújtja. Az el-Borma – Gadamesz közötti szakaszon már nem értek oda időben a rajthoz, így számukra a hetedik napon (egy napot áthajózással töltöttek a versenyzők) véget ért a viadal.
Eddig a műszaki problémákkal küzdő magyarok viszontagságainak ellensúlyozására mindig le tudtuk írni azt is, hogy a Kis Sándor, Czeglédi Péter páros a mezőny első negyedében végzett, remek teljesítménnyel. Gadamesz felé azonban már nekik sem volt ekkora szerencséjük, ők is a dűnék fogságába kerültek, és több mint egy órán át az itiner és a kormánykerék helyett a lapátot fogták a kezükben. Amíg honfitársaik itthon a frissen leesett hóval küzdöttek, hogy ki tudják hozni kocsijukat a hóhalom alól, addig Kisék a tikkasztó melegben a homokkal viaskodtak. Végül csak sikerült kiszabadítaniuk a Nissanjukat, de a kalandjuk következményeként összetettben a 23. helyről visszaestek az 54.-re.
A még versenyben lévő három magyar autópáros másodikja, a Jakab-Fenesi duó is karizomerősítő gyakorlatokat végzett az ásóval. Nekik a hátramenet “tűnt el” a váltóból, így a tolatás lehetősége helyett nekik csak az előreásás maradt, mint menekülési lehetőség. Mivel nem akartak a magas dűnék fogságába esni, ők inkább a kanyargósabb, de laposabb útvonalat részesítették előnyben. Végül 80.-ként értek be a gadameszi táborba, így összesítésben a 71.-ek.
Peterhansel a dűnék között |
A harmadik páros, a Palik László nevével fémjelzett Team is kivette a részét az ásásból, de végül ők is túlélték a szakaszt, és a 94. helyről várhatják a folytatást.
Az élmezőnyben annyi változás történt, hogy Maszuoka egynapos királysága után a francia Peterhansel visszavette a vezetést az összetettben.
A kétkerekűeknél továbbra is a Sainct, Roma, Meoni triumvirátus vezet, az egyetlen magyar indulónak, Szilvási Péternek a hírek szerint a dúnék közt tönkrement a kuplungja, ami minden bizonnyal egyben a verseny végét is jelenti majd számára.
Szerdán az első maratoni szakasszal próbál megküzdeni a mezőny: két nap alatt, hat óra pihenéssel kell teljesíteniük a távot.