Dakar helyett Budapest-Bamakón a hazai autósok

A soron következő Dakar-ralin nem indulnak magyar egységek. A Budapest-Bamakón azonban elrajtolnak Liszi Lászlóék, és lehet hogy Palik László is megméretődik.

A gazdasági válság miatt a 2010-es Budapest-Bamako-ralira kétszer annyi autó nevezett be, mint a jóval költségesebb Dakar-ralira. “Több mint 260 jármű áll majd rajthoz január 16-án, az ötödik Budapest-Bamakón, míg a Dakaron 130 autó száll csak versenybe” – mondta Polgár András futamigazgató, aki nemrégiben tért vissza a Mali fővárosból, ahol már nagyon várjak a januári befutót.

Palik László is Bamakóba készül?





Több különleges járgány startol majd a futamon

Mint ismeretes, a következő Dakarnak nem lesz magyar indulója. Több magyar és nemzetközi legénység viszont a sokkal költségkímélőbb, “Fapados Dakarként” is ismert Budapest-Bamakóra igazolt át. Rajthoz áll a hatszoros Dakar-veterán Liszi László és csapata. “A Budapest-Bamako azt az afrikai autós kalandot képviseli, amit évekkel ezelőtt a Dakar elkezdett. Boldog vagyok, hogy ismét Afrikában versenyezhetek.” – mondta az eddigi legjobb (51. helyezett) eredményét az Argentínába költözött Dakaron elért Liszi László.

Lisziéken kívül a Palik Racing Team Dakar kamionos egysége Szaller Zoltánnal, valamint a Honvéd Gepárd Dream Team is a Bamakón indul. Pletykák szerint több mint valószínű, hogy Palik László is ott lesz a rajtvonalnál. A Palik Racing Team még nem erősítette meg, de nem is cáfolta ezt az információt.

17 nap, 9000 km

A mezőny mind a kaland kategóriában, mind a verseny kategóriában izgalmas és kalandos útvonalakon halad majd.
“A mauritán szaharai szakaszok egyre keményebb




Nehéz terep vár az indulókra
kihívást jelentenek évről-évre” –
tette hozzá Polgár Tamás, a futam főrendezője.
Az ezt ellensúlyozó idei pihenőnap a B2 Beach szűz tengerpartján lesz Mauritániában, ahol mind a verseny csapatok, mind a kaland kategória résztvevői megállnak majd.

A kaland kategóriában indulók valamelyest könnyebb etapokra számíthatnak a 17 napos és 9000 kilométeres futamon.
A mezőny visszatér Marokkó híres dűnerendszeréhez, az Erg Chebbi dűnékhez és Zagora kősivatagába. Mauritániában közel 200 kilométert kell majd homokos tengerparton vezetni, ahol a veszélyek közt nemcsak a vendégmarasztaló puha homokra,  vagy az óceán hullámaira lehet számítani, hanem a helyi halászok fövenyre kiterített hálóira is.

“Bárki, bármivel, bárhogy”

A versenyben az idén sem a gyorsaság a legfőbb döntő tényező, hanem a kitartás, a navigációs készség és a vezetéstechnika. A kijelölt off-road speciál szakaszokon megadott átlagsebességeket is tartani kell, így nemcsak a navigálás lesz komoly kihívás. Tehát, aki nagyon eltéved vagy nagyon elássa magát a homokban, az kevesebb pontot kap, mint az, aki stabilan tartani tudja az átlagot.

A verseny továbbra is az alacsony költségvetésű amatőrök futama, de a drágább versenyautók is indulhatnak a számukra kijelölt open kategóriában.
A futamon mottója továbbra is a “bárki, bármivel, bárhogy” gondolat, így az idén is lesznek fura járművek. A mezőny legöregebb járműve egy 1956-os Volkswagen bogár, de lesz Lada, Renault 4-es és az alapító 1971-es Peugeot 504-ese, Luis Philippe is visszatér.

A futam természetesen megtartja a jótékonysági vonulatát – a résztvevők az Afrikai-Magyar Egyesület segítségével a térség leginkább rászoruló iskoláinak és klinikáinak adományozhatnak közvetlenül.
A futam szervezői Polgár András és Polgár Tamás október utolsó három hetét Marokkóban, Maurtiániában és Maliban töltötték pályaírással.

A 2010-es futam január 16-án indul Budapestről.
Az autók tizenhét nap után érkeznek meg a Mali Köztársaság fővárosába, Bamakóba.


Comments

comments